Party Stories
świeże owoce na talerzu: maliny, jeżyny, borówki
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Ranking: Owoce i warzywa, które mają najwięcej błonnika

Błonnik pokarmowy to roślinne wielocukry, które nie są wchłaniane i trawione przez układ pokarmowy. Warto jeść warzywa i owoce, które mają najwięcej błonnika, ponieważ dzięki temu zapewnimy sobie prawidłową perystaltykę jelit, oczyścimy organizm oraz ułatwimy utrzymanie prawidłowej masy ciała.

Błonnik pokarmowy to roślinne wielocukry, które nie są wchłaniane i trawione przez układ pokarmowy. Warto jeść warzywa i owoce, które mają najwięcej błonnika, ponieważ dzięki temu zapewnimy sobie prawidłową perystaltykę jelit, oczyścimy organizm oraz ułatwimy utrzymanie prawidłowej masy ciała.

 

Błonnik sprawia, że jesteśmy dłużej syci, co na pewno ucieszy osoby, które są nieustannie głodne. Dorosła, zdrowa osoba powinna zjadać 30 gramów błonnika dziennie.

Spis owoców, które mają najwięcej błonnika – na 100 gramów

  • Marakuja – 15, 9 g
  • Kokos – 9 g
  • Czarne porzeczki – 7,9 g
  • Czerwone porzeczki – 7,7 g
  • Jeżyny – 7,3 g
  • Maliny – 6,7 g
  • Białe porzeczki – 6,4 g
  • Żurawina – 4,6 g
  • Czarne jagody – 3,2 g
  • Agrest – 3 g

Ranking warzyw o największej zawartości błonnika – na 100 gramów

  • Fasola czerwona – 25 g
  • Fasola biała – 15,7 g
  • Soja – 15, 7 g
  • Groch – 15 g
  • Cebula – 13,5 g
  • Soczewica – 8,9 g
  • Chrzan – 7,3 g
  • Koper – 6,1 g
  • Groszek zielony – 6 g
  • Bób – 5,8 g
  • Karczochy – 5,7 g
  • Brukselka – 5,4 g
  • Seler (korzeń) – 4,9 g
  • Pietruszka (korzeń)– 4,9 g
  • Botwina – 4,4 g
  • Pietruszka (natka) – 4,2 g
  • Czosnek – 4,1 g
  • Fasola szparagowa – 3,9 g
  • Marchew (korzeń) – 3,6 g
  • Buraki – 2,8 g

Błonnik spowalnia wchłanianie glukozy, co oznacza, że po posiłku nie ma nagłego wyrzutu insuliny do krwi. Ważne – jedząc dużo błonnika, należy pamiętać, żeby pić dużo wody – minimum 2 litry dziennie, ponieważ błonnik pochłania wodę. Trzeba zwracać uwagę na pochodzenie błonnika – jego najlepszym źródłem są naturalne produkty, np. owoce i warzywa, a nie tabletki.

 

 

Komentarze
Zapraszamy do dyskusji
Czekamy na Twoją opinię w tym temacie. Dołącz do dyskusji!
Rihanna w żółtej sukni z trenem
Newsy
Party.pl szlocha... O tym w 2015 roku chcielibyśmy zapomnieć. Zobaczcie!
sałatka z warzyw
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Popraw trawienie zmianą diety!
Problemy z trawieniem wiążą się z jedzeniem fast-foodów, słodyczy, ciężkostrawnego pokarmu i piciem gazowanych napojów. Brak owoców i warzyw niekorzystnie wpływa na układ pokarmowy i wywołuje ból brzucha, wymioty, nudności, ciągłe uczucie sytości, zgagę, odbijanie, a niekiedy nieświeży oddech. By poprawić trawienie należy zmienić jadłospis i dietę.

Problemy z trawieniem wiążą się z jedzeniem fast-foodów, słodyczy, ciężkostrawnego pokarmu i piciem gazowanych napojów. Brak owoców i warzyw niekorzystnie wpływa na układ pokarmowy i wywołuje ból brzucha, wymioty, nudności, ciągłe uczucie sytości, zgagę, odbijanie, a niekiedy nieświeży oddech. By poprawić trawienie należy zmienić jadłospis i dietę. Owoce i warzywa przyspieszają trawienie Najważniejszym elementem naszej diety powinny być owoce i warzywa, które mają wiele cennych składników, np. enzymy, które pomagają w szybszym trawieniu pokarmów. Oprócz tego są bardzo dobrym źródłem witamin, błonnika i składników mineralnych. Dlatego też zamiast słodyczy zjedz jabłko, banana, bądź gruszkę . Jagody, porzeczki, maliny, truskawki, cytryny i pomarańcze dostarczą organizmowi odpowiednie dawki witaminy C. Warzywa staraj się gotować je na parze i dodawać do różnych potraw. Warzywa mające spore ilości witaminy C to przede wszystkim warzywa kapustne (kapusta biała, świeża, kiszona, czerwona, kalafior i kalarepa), a także pomidory, papryka, natka pietruszki, czy szpinak. Cenne składniki mineralne mają też cebula, ogórki, seler, buraki, pory, czy pietruszka . Pamiętaj, że warzywa i owoce powinny być świeże, dobrze umyte i niemoczone w wodzie (namoczone tracą witaminę C). Obrane i pokrojone warzywa i owoce należy przechowywać w chłodnej temperaturze pod przykryciem, aby unikać powietrza i światła. Picie wody reguluje trawienie Woda wspomaga trawienie , dlatego też pij jej jak najwięcej. Najlepiej przed i po każdym posiłku, a oczyści organizm z toksyn i pomoże przy zaparciach . Węglowodany i tłuszcze powodują problemy z trawieniem Staraj się jeść jak najmniej węglowodanów i tłuszczy. Fast-foody są ciężkostrawne, co wiąże się z tym, że pozostają w żołądku dłużej. Aktywność fizyczna wspomaga trawienie Ćwiczenia...

owoce leśne
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Cudowne właściwości jagód: oczyszczają, leczą, działają przeciwnowotworowo
Do owoców jagodowych należą truskawki, maliny, żurawina, poziomki, porzeczki, jeżyny, borówki i jagody. Owoce te mają wiele cennych właściwości, dlatego warto je jeść już od najmłodszych lat.

Do owoców jagodowych należą truskawki, maliny, żurawina, poziomki, porzeczki, jeżyny, borówki i jagody. Owoce te mają wiele cennych właściwości, dlatego warto je jeść już od najmłodszych lat. Owoce jagodowe – właściwości i zastosowanie Owoce jagodowe mają składniki mineralne, witaminy C , B, A i polifenole, dzięki którym posiadają działanie przeciwzapalne, przeciwalergiczne i przeciwutleniające. Substancje te zwalczają przeziębienie, stany zapalne i wpływają pozytywnie na funkcjonowanie organizmu. Jagody zawierają również antocyjany, które są odpowiedzialne za kolor owoców. Jagody mają szerokie zastosowanie w kuchni, gdyż doskonale nadają się do sałatek, koktajli, czy deserów. Niekiedy używa się ich jako dodatku do potraw mięsnych.   Owoce jagodowe zawierają dużo błonnika i substancji czynnych, które oczyszczają organizm z toksyn. Mają także działanie przeciwzapalne, przeciwzakrzepowe i przeciwnowotworowe. Owoce jagodowe zawierają dużo błonnika Truskawki – zawierają błonnik, który oczyszcza organizm z toksyn. Ponadto truskawki mają witaminę C, która między innymi przyczynia się do tworzenia kolagenu w skórze.   Jagody – mają dużo błonnika pokarmowego. Oprócz tego zawierają utleniacze, dzięki którym jagody mają działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwzakrzepowe.   Żurawina – zaliczana jest do najzdrowszych owoców. Zawiera wiele substancji odżywczych, takich jak błonnik, witaminy C i E, a także przeciwutleniacze. Żurawinę zaleca się osobom mającym problemy sercem, chorującym na cukrzycę, czy osobom otyłym. Sok z żurawiny warto też pić na problemy z pęcherzem moczowym.   Jeżyny – posiadają błonnik, kwas fenolowy i witaminę C. Jedzenie jeżyn zmniejsza ryzyko zachorowań na choroby serca, a także zwalcza stany zapalne siatkówki. Ponadto jeżyny przyczyniają się do...

Nasze akcje
maseczki-orientana
Fleszstyle

Maseczki stworzone przez naturę – 99% naturalnych składników i 100% skuteczność! 

Partner
kosmetyki-alkemie
Fleszstyle

Alkmie - polska marka, która tworzy kosmetyczne dzieła sztuki!

Partner
Newsy

Natura i nauka łączą siły w walce ze zmarszczkami. Poznaj kosmetyki Botanical HiTech

Partner
jane-perkins
Newsy

Plastikowa REwolucja, czyli o sile REcyklingu!

Partner
anabelle-minerals
Fleszstyle

Doskonały makijaż w duchu eko i zero waste: odkryj mineralne kosmetyki Annabelle Minerals! 

Partner