Party Stories
Krystian Ferretti z "Hotel Paradise 3"
Luiza "Hotel Paradise 3"
Małgorzata Rozenek w białym garniturze
Soki owocowe w szklanych butelkach
Pixabay/jackmac34/CC0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
Styl życia

Zasady diety odkwaszającej organizm. Czy dieta odkwaszająca rzeczywiście leczy?

Dieta odkwaszająca organizm nazywana jest też dietą zasadową (alkaliczną), ponieważ jej podstawowym założeniem jest zastąpienie produktów zakwaszających organizm produktami zasadowymi. Dieta ta ma poprawiać samopoczucie i zapobiegać chorobom takim jak np. osteoporoza.

Dieta odkwaszająca organizm nazywana jest też dietą zasadową (alkaliczną), ponieważ jej podstawowym założeniem jest zastąpienie produktów zakwaszających organizm produktami zasadowymi. Dieta ta ma poprawiać samopoczucie i zapobiegać chorobom takim jak np. osteoporoza.

Na czym polega dieta odkwaszająca?

Dieta odkwaszająca organizm opiera się na założeniu, że produkty, które jemy mogą podnosić lub obniżać kwasowość płynów ustrojowych: krwi i moczu. Zgodnie z założeniami diety produkty kwasowe należy równoważyć zasadowymi. Dzięki temu w organizmie zostanie zachowana równowaga kwasowo-zasadowa, która jest ważna dla jego prawidłowego funkcjonowania.

 

Według zwolenników diety odkwaszającej zbyt wysokie pH organizmu może być przyczyną ciągłych bólów głowy, nawracającej zgagi, wahań nastroju, drażliwości, nadwagi, przemęczenia, a nawet osteoporozy i nowotworów. Żeby poprawić codzienne samopoczucie i zapobiec chorobom, należy więc zmienić dietę na taką, która zneutralizuje zbyt wysokie pH organizmu, jeść więcej produktów, które odkwaszają, a mniej tych, które zakwaszają organizm.

Które produkty spożywcze zakwaszają?

Do produktów silnie zakwaszających należą:

  • mięso, drób, ryby hodowlane, owoce morza, jaja;
  • piwo, wino oraz inne alkohole, czarna herbata, kawa, słodkie napoje gazowane, napoje energetyczne;
  • suszone owoce;
  • grzyby;
  • jęczmień, kukurydza, żyto;
  • pistacje, orzechy arachidowe, orzechy nerkowca;
  • sery żółte, twaróg, ser kozi, lody;
  • ocet, musztarda, keczup, glutaminian sodu, galaretka, kakao, drożdże;
  • cukier biały i trzcinowy, białą mąka, sztuczne słodziki, syrop kukurydziany, melasa, syrop z trzciny cukrowej, fruktoza, miód, syrop klonowy.

Które produkty spożywcze odkwaszają?

Przykładami produktów, które odkwaszają organizm, są:

  • woda alkaliczna;
  • kiełki, ogórek, zielony kalafior, jarmuż, natka pietruszki, pomidor, awokado, fasolka szparagowa, czosnek, seler naciowy, kapusta, sałata, papryka słodka, brokuły, rukola;
  • burak, rzodkiewka;
  • pestki dyni, orzechy sojowe, fasola biała;
  • dodatki i przyprawy: sól morska, sól celtycka, imbir, czerwona papryka ostra, czosnek, pieprz cayenne, cebula.

Jak rozpoznać, czy nasz organizm jest zakwaszony?

Najprościej jest kupić papierek lakmusowy i na czczo zbadać przy jego pomocy mocz. Po zamoczeniu papierka pod strumieniem moczu powinien on zabarwić się na odpowiedni kolor, w zależności od tego, jaki jest odczyn moczu. Opis kolorów wskazujących na określony odczyn znajdują się w instrukcji dołączonej do papierka. Prawidłowe pH moczu wynosi 6. Jeśli wynik jest niższy, może wskazywać na zakwaszanie organizmu. Jednorazowe badanie może nie być wiarygodne, dlatego warto je powtarzać przez 3 kolejne dni.

Czy dieta odkwaszająca rzeczywiście działa?

Choć dieta odkwaszająca propaguje jedzenie warzyw i owoców, które są zdrowe i bogate w witaminy oraz składniki mineralne, żadne badania nie potwierdziły, że rzeczywiście leczy ona to, co rzekomo ma leczyć. Brak jest na przykład dowodów na to, że zmniejsza ryzyko osteoporozy. Wiele produktów, które mają zakwaszać organizm, np. nabiał, w rzeczywistości wzmacnia układ kostny. Nie ma też dowodów na to, że dieta zasadowa zapobiega rozwojowi raka. Zwolennicy diety odkwaszającej wychodzą z błędnego założenia, że jedzenie, które prowadzi do zakwaszenia organizmu, tworzy korzystne warunki do rozwoju raka. Tymczasem to sam nowotwór jest przyczyną zakwaszenia organizmu, a kwaśne środowisko nie powoduje raka. Warto mieć też na uwadze, że każda radykalna dieta jest szkodliwa dla osób, których organizm jest wyniszczony przez nowotwory.


Komentarze
Zapraszamy do dyskusji
Czekamy na Twoją opinię w tym temacie. Dołącz do dyskusji!
bułka z rybą na śniadanie
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Produkty zakwaszające organizm - sery żółte, wędliny, ryby, wieprzowina
Organizm zakwaszają produkty zbożowe, sery, czy słodycze. Zakwaszenie organizmu pogarsza samopoczucie i spowalnia regenerację organizmu. Niekiedy też przyczynia się do rozwoju kwasicy, która zagraża życiu człowieka.

Organizm zakwaszają produkty zbożowe, sery, czy słodycze. Zakwaszenie organizmu pogarsza samopoczucie i spowalnia regenerację organizmu. Niekiedy też przyczynia się do rozwoju kwasicy, która zagraża życiu człowieka. Zakwaszenie organizmu – co to jest? Zakwaszenie organizmu to zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej . Jego przyczyną może być nadmierny wysiłek fizyczny, bądź brak ruchu. Przyczyną jest też dieta, która zawiera dużo produktów zakwaszających organizm, bądź takich, które nie dostarczają organizmowi odpowiednich porcji witamin, pierwiastków i białka . Jeśli organizm jest zakwaszony przez dłuższy czas to pobiera on pierwiastki (wapń, potas, sód, czy magnez ) z tkanek i następuje wtedy ich demineralizacja. Dochodzi do odwapnienia organizmu i zauważamy osłabienie paznokci, włosów, kości stają się podatne na złamania, czy obserwujemy pojawienie się próchnicy zębów . Poza tym zakwaszenie organizmu przyczynia się do pojawienia się osteoporozy, miażdżycy, cukrzycy , czy zmian nowotworowych. Podsumowując, jesteśmy zmęczeni i osłabieni. Produkty, które zakwaszają organizm Produkty, które zakwaszają organizm to przeważnie sery żółte, wędliny, ryby, mięso, a szczególnie wieprzowina, które zawierają dużo białka . Ponadto zalicza się do nich cukier i produkty go zawierające. Mąka pszenna, zawierająca duże ilości aminokwasów siarkowych, ryż biały także przyczyniają się do zakwaszenia organizmu. Picie kawy i czarnej herbaty także zakwasza organizm . Tak samo jest w przypadku czekolady, kakao i soli.  

cytryna na desce
Pixabay/Horwin/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
Styl życia
Nie daj się kwasom - dieta z zasadami
Dieta zasadowa zyskuje coraz więcej zwolenników, ponieważ bardzo szkodliwe dla zdrowia zakwaszenie organizmu jest dzięki niej skutecznie eliminowane.

Dieta zasadowa zyskuje coraz więcej zwolenników, ponieważ bardzo szkodliwe dla zdrowia zakwaszenie organizmu jest dzięki niej skutecznie eliminowane.   Twórcą diety zasadowej jest dr Robert Young, według którego niektóre produkty spożywcze mają wpływ na kwasowość płynów ciała (mierzonych w pH), w tym moczu i krwi. W jaki sposób dochodzi do zakwaszenia organizmu? Zakwaszenie organizmu powoduje przede wszystkim stres i kwaśna dieta. Ponadto brak ruchu oraz nadwaga mogą potęgować złe działanie kwasów. Aby stwierdzić, czy w naszym organizmie została zachwiana równowaga kwasowo-zasadowa, należy przeanalizować: co jemy i jak się czujemy.   Co jemy? Czy nasz jadłospis jest zdominowany przez produkty o działaniu silnie zakwaszającym, którymi są, np.: mięso, ser żółty, dżemy, wędliny, kawa, czekolada, biała mąka – produkty pszenne, sól, orzeszki ziemne, alkohol, czarna herbata, słodycze, jajka oraz ryż. Pamiętajmy też, że smak nie zawsze jest adekwatny do działania danego produktu, dlatego, że cytryna (oraz wszystkie cytrusy) ma działanie alkaliczne natomiast cukier silnie zakwaszające . Objawy zakwaszenia organizmu Objawy sugerujące zakwaszenie organizmu: problemy z cerą, słabe włosy, łamliwe paznokcie, bóle i zawroty głowy, uczucie zmęczenia, senność, złe samopoczucie, problemy z trawieniem (wzdęcia, zgaga , biegunki, zaparcia), bóle mięśni i stawów, spadek odporności, podatność na infekcje. Zakwaszanie i demineralizacja W momencie, gdy zaopatrujemy organizm w produkty kwaśne musi on sobie z tym radzić, a robi to przy pomocy pierwiastków takich jak: wapń, magnez, potas i sód (bogate w nie są produkty zasadowe). Dlatego musimy dostarczać je wraz z pożywieniem, w przeciwnym...

©Andrey Kiselev/Fotolia
Styl życia
Dieta wysokobiałkowa – na czym polega żywienie sportowców
Dieta wysokobiałkowa polega przede wszystkim na jedzeniu dużych ilości białka, przy jednoczesnym maksymalnym ograniczeniu cukrów, tłuszczów i węglowodanów. Jest to skuteczna dieta polecana sportowcom, gdyż białko ma właściwości budulcowe i wspomaga tworzenie masy mięśniowej.

Dieta wysokobiałkowa polega przede wszystkim na jedzeniu dużych ilości białka, przy jednoczesnym maksymalnym ograniczeniu cukrów, tłuszczów i węglowodanów. Jest to skuteczna dieta polecana sportowcom, gdyż białko ma właściwości budulcowe i wspomaga tworzenie masy mięśniowej. Jak stosować dietę wysokobiałkową? Dieta wysokobiałkowa, czy też proteinowa powinna być przede wszystkim skonsultowana z lekarzem lub dietetykiem. Nie wolno stosować jej dłużej niż przez miesiąc, bo jadłospis, który jest przy niej proponowany na dłuższą metę może prowadzić do zakwaszenia organizmu. Obciąża przy tym trzustkę i nerki, co może spowodować problemy całego organizmu, w tym artretyzm. Co jeść w czasie diety wysokobiałkowej? Dieta wysokobiałkowa polega na jedzeniu około 2,5 grama białka na każdy kilogram ciała. To całkiem sporo, więc dieta ta zakłada jedzenie przynajmniej 5 posiłków dziennie. W tym czasie, aby nie dopuścić do zakwaszenia organizmu i odwodnienia, należy pić duże ilości wody (minimum 2 litry dziennie) oraz zrezygnować z soli dodawanej do posiłków. Produkty, których należy wystrzegać się w czasie stosowania diety wysokobiałkowej to np. ziemniaki, makaron, ryż, słodycze. Trzeba jeść dużo , aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość protein. Zasady stosowania diety wysokobiałkowej W czasie stosowania diety proteinowej (np. Diety Dukana, lub diety Charlesa Clarka) trzeba dbać o wysoki poziom aktywności fizycznej.  Jeśli ogromne ilości białka, które przyjmuje organizm, nie zostaną zamienione w masę mięśniową, odłożą się w formie tkanki tłuszczowej . Warto pamiętać, że jest to dieta ułożona dla sportowców i osób bardzo aktywnych, więc odpowiednie ułożenie treningów ma ogromne znaczenie. Przeciwwskazania do stosowania diety wysokobiałkowej Z diety...

Nasze akcje
Jenny Fairy Midday Coctail
Newsy

Ten stylowy dodatek przeniesie cię w świat wakacji i słodkiego lenistwa!

Partner
piekna-kobieta-bella
Fleszstyle

Jak się czuć pewnie i wygodnie przez cały dzień? Stawiaj na jakość

Partner
huawei-6-band-opaska
Fleszstyle

Asystent i trener personalny w jednym?

Partner
Kolekcja-wiosna-lato-CCC-2021
Fleszstyle

Czy zdrowe i wygodne dziecięce buty nie mogą być modne?

Partner
Kolekcja-wiosna-lato-CCC-2021
Fleszstyle

O tych butach marzy twoje dziecko!

Partner
catering-tajm
Fleszstyle

Pyszne, zdrowe i niebanalne dania z dostawą pod twoje drzwi?

Partner