Witaminy

Zielone warzywa
odchudzanie
zdrowe produkty
witaminy

Witamina E - skutki niedoboru. W jakich produktach występuje?

Witamina E - skutki niedoboru. W jakich produktach występuje?
Aneta Zygmuntowicz
Witamina D
suplementy diety
witaminy
Choroby

Nadmiar witaminy D jest niebezpieczny - jaki jest dzienny limit witaminy D?

Nadmiar witaminy D jest niebezpieczny - jaki jest dzienny limit witaminy D?
Aneta Zygmuntowicz
Czarna porzeczka w misce i garnuszku.
odchudzanie
zdrowe odżywianie
owoce

Czarna porzeczka - właściwości zdrowotne. Jakie witaminy znajdują się w porzeczce?

Czarna porzeczka - właściwości zdrowotne. Jakie witaminy znajdują się w porzeczce?
Aneta Zygmuntowicz
Magnez a jedzenie - w jakim pożywieniu jest magnez ?
zdrowie
suplementy diety
witaminy

Uniwersalny składnik diety - magnez. W czym jest magnez - produkty obfite w makroskładnik. Źródła magnezu w diecie - jadłospis dla każdego

Magnez to element żywienia o niezwykle ważnej funkcji względem organizmu. Decyduje o prawidłowej pracy takich układów, jak: sercowo-naczyniowy, nerwowy, mięśniowy. Magnez w żywności powinien stanowić nieodłączny składnik zbilansowanego jadłospisu.
Damian Grądzki
Witamina F - jak wpływa na kondycję skóry?
pielęgnacja
trądzik
witaminy

Witamina F w kosmetyce - jak wpływa na kondycję skóry?

Mieszanina nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli witamina F, jest cenna w kosmetyce, ponieważ odbudowuje płaszcz lipidowy naskórka, natłuszcza, chroni przed utratą wody oraz szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Najczęściej stanowi ona składnik balsamów do ciała, serum, a także kremów do twarzy o właściwościach przeciwzmarszczkowych, nawilżających i łagodzących.
Magdalena Bytys
Jak osoby uprawiające sport powinny odpowiednio nawadniać organizm?
sport
zdrowe diety
witaminy

Woda w diecie osób uprawiających sport. Jaką pić, jak często i w jakich ilościach?

Temat wody w diecie osób aktywnych fizycznie często jest pomijany. Sama świadomość tego, że wodę należy pić w czasie treningu i po jego zakończeniu nie oznacza odpowiedniego dbania o nawodnienie organizmu. Ważnych jest wiele innych czynników, jak: ilość, rodzaj, temperatura czy częstotliwość picia. Stosowanie się do sprawdzonych zasad przyjmowania wody pozwala zwiększyć efektywność treningów oraz przełożyć się na osiąganie lepszych wyników.
Marcin Michalewski
Jakie grzyby są zdrowie i czy warto je jeść?
odchudzanie
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty

Czy grzyby są zdrowe? Najzdrowsze gatunki grzybów

Większość z nas chociaż raz słyszała, że grzyby nie mają żadnych wartości odżywczych i w związku z tym nie dostarczają nam nic oprócz smaku. Całe szczęście, stwierdzenie to nie ma zbyt wiele wspólnego z prawdą i uważane jest dziś za jeden z największych dietetycznych mitów.
Katarzyna Goliat
Zasady zbierania grzybów - jak i kiedy zbierać grzyby?
zdrowe produkty
witaminy
grzyby

Jak bezpiecznie zbierać grzyby? Sprawdź, o czym musisz pamiętać?

Grzyby są smaczne, pożywne i zdrowe. Zawierają dużo błonnika i cennych dla zdrowia substancji odżywczych. Dużą zaletą grzybów jest także możliwość ich ramowego zbierania! Musisz jednak pamiętać, że spora część grzybów, które rosną w polskich lasach, jest niejadalna, a nawet śmiertelnie trująca. Sprawdź, na co zwracać uwagę i jakie grzyby możesz zbierać.
Magdalena Kołacka
Grzyby o właściwościach leczniczych
zdrowie
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty

Czym jest mykoterapia? Grzyby o właściwościach leczniczych

Grzyby niesłusznie uznawane są często za produkty o nikłych wartościach odżywczych. W rzeczywistości zawierają jednak szereg witamin, minerałów, antyoksydantów, a nawet związków o działaniu przeciwnowotworowym.
Katarzyna Goliat
Czy warto jeść grzyby? Wartości odżywcze grzybów
odchudzanie
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty

Jakie właściwości odżywcze mają grzyby? Witaminy i mikroelementy w grzybach

Zdania co do tego, czy grzyby są wartościowym produktem, który warto uwzględniać w codziennej diecie, są podzielone. Niektórzy są przekonani, że poza smakiem grzyby nie mają w sobie absolutnie nic. Inni twierdzą, że są skarbnicą witamin i mikroelementów. Warto przekonać się, jak jest naprawdę.
Katarzyna Goliat
5 powodów, dla których warto włączyć grzyby do diety
odchudzanie
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty

5 zalet jedzenia grzybów. Dlaczego warto włączyć je do diety?

Czy wiesz, że grzyby poprawiają odporność, pomagają utrzymać prawidłową masę ciała i mogą chronić przed chorobami cywilizacyjnymi? Sprawdź, dlaczego warto jeść grzyby.
Magdalena Kołacka
Właściwości i zastosowanie maca root powder
zdrowie
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty

Korzeń maca – działanie i zastosowanie proszku z pieprzycy peruwiańskiej. Przepis na koktajl z maca root powder

Maca to przypominająca rzodkiewkę roślina pochodząca z Peru. Występuje w kilku odmianach, z których najpopularniejsze to maca czarna, żółta i czerwona. Maca stosowana jest przede wszystkim jako naturalny energetyk, środek poprawiający koncentrację, poprawiający płodność, regulujący ciśnienie krwi oraz cykl miesiączkowy. Mieszkańcy Andów od wieków wykorzystują ją w kuchni i medycynie.
Joanna Jędrzejczyk
Wiosenne bomby witaminowe
odchudzanie
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty

Wiosenne warzywa i owoce - bogactwo witamin i składników mineralnych. Które warto jeść?

Wiosenne warzywa i owoce dostarczają organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, m.in.: witamin z grupy B, C, K, potasu, magnezu, fosforu, żelaza. W jadłospisie na wiosnę nie powinno zabraknąć sałaty, rzodkiewki, kalarepy oraz jabłek, gruszek i agrestu.
Natalia Szubiela
Batony proteinowe
odchudzanie
suplementy diety
zdrowe odżywianie

Batony proteinowe – kiedy jeść i czy warto włączyć je do diety?

Ostatnio w sklepach widać prawdziwy wysyp batonów proteinowych sprzedawanych pod szyldem różnych firm. Nie wszystkie jednak są tak samo wartościowe odżywczo. Takie przekąski powstały z myślą o osobach trenujących, ale tym, którzy się odchudzają, nie pomogą raczej w zrzuceniu zbędnych kilogramów.
Aleksandra Gajowiak
Mleko owsiane
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty
zdrowe diety

Mleko owsiane, czyli smaczny zamiennik mleka krowiego. Właściwości zdrowotne, zastosowanie kulinarne i przepis na mleko owsiane

Mleko owsiane jest roślinnym napojem, który przygotuje się w prosty sposób na bazie płatków owsianych lub ziaren owsa oraz gorącej wody. Przepis na mleko owsiane można urozmaicać, np. przez dodatek zmielonych orzechów laskowych czy wanilii. Mleko owsiane powinno być stosowane w diecie osób z nietolerancją laktozy oraz anemią.
Natalia Szubiela
Sposoby parzenia yerba mate
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty
zdrowe diety

Jak smakuje yerba mate? Jak przygotować yerba mate? Parzenie yerba mate krok po kroku

Yerba mate nie jest herbatą, dlatego nie parzy się jej tak jak herbatę. Susz wsypuje się do specjalnego naczynia zwanego matero nawet do ¾ jego objętości. Ważne jest by woda, którą zalewana jest yerba nie była zagotowana. Ciekawym sposobem na przygotowanie napoju z ostrokrzewu paragwajskiego jest zalanie suszu zimną, wręcz lodowatą wodą. Takie rozwiązanie o nazwie terre jest bardzo praktyczne w czasie upałów.
Joanna Jędrzejczyk
Orzechy brazylijskie - właściwości
zdrowe odżywianie
zdrowe produkty
zdrowe diety

Orzechy brazylijskie – właściwości zdrowotne. Przepis na wegańskie pesto z rukoli z orzechami brazylijskimi

Orzechy brazylijskie to owoce drzewa o nazwie orzesznica wyniosła, która jest wiecznie zielona, osiąga do 50 m wysokości, a jej kwiaty mają bardzo nieprzyjemny zapach. Orzesznice wyniosłe nie poddają się uprawie i rosną wyłącznie dziko w dorzeczu Amazonki, głównie w regionie zwanym Pará w Brazylii. Z tego względu orzechy brazylijskie nazywa się orzechami para. Określane mianem brazylijskiego złota orzechy są cennym źródłem antyoksydantów oraz selenu. Jedzenie orzechów brazylijskich zmniejsza ryzyko zawału serca i poprawia jakość nasienia.
Joanna Jędrzejczyk
Berberys - właściwości lecznicze
zdrowe produkty
witaminy
zioła

Owoce i liście berberysu pospolitego – zastosowanie lecznicze oraz kosmetyczne

Berberys pospolity nazywany również kwaśnicą pospolitą to ozdobny krzew rosnący niemal w całej Europie. Owoce (jagody) i liście Berberis vulgaris są surowcem leczniczym ponieważ zawierają szereg cennych dla ludzkiego organizmu substancji. Stosuje się je m.in. w postaci naparów wzmacniających odporność oraz jako dodatek do maseczek niwelujących przebarwienia skóry.
Joanna Jędrzejczyk
Yerba mate-właściwości
odchudzanie
trądzik
zdrowe odżywianie

Yerba mate – jak działa na organizm?

Yerba mate, czyli ostrokrzew paragwajski, pochodzi z Ameryki Południowej. Suszone i rozdrobnione liście tej rośliny zalane ciepłą lub zimną wodą są popularnym napojem w tej części świata. Swoją międzynarodową popularność yerba zawdzięcza zawartości dużej ilości składników odżywczych. Picie mate m. in. pozytywnie wpływa na stan skóry, przyspiesza efektywność kuracji odchudzających, chroni serce oraz opóźnia starzenie.
Joanna Jędrzejczyk
Orzechy włoskie właściwości
odchudzanie
zdrowe produkty
składniki odżywcze

Orzechy włoskie – właściwości zdrowotne i zastosowanie

Orzech włoski (łac. Juglans regia) jest popularnym drzewem rosnącym na terenie całej Polski. Jego owoce są nie tylko smaczne, ale również bogate w cenne dla ludzkiego organizmu związki. Są to przede wszystkim antyoksydanty, których orzech włoski posiada najwięcej wśród wszystkich orzechów.
Joanna Jędrzejczyk
Młoda kobieta stoi z kilkoma książkami w rękach.
odchudzanie
zdrowe odżywianie
zdrowe diety

Jak poprawić pamięć i koncentrację za pomocą żywienia? Dieta na poprawę szarych komórek

Dieta na koncentrację powinna być bogata w przeciwutleniacze zawarte w warzywach strączkowych, czerwonej papryce lub rumianku. Poprawa przepływu krwi w mózgu usprawnia pamięć. Aby polepszyć pracę neuroprzekaźników, warto jeść m.in. pełnowartościowe pieczywo, fasolę i ziemniaki.
Tomasz Delmaczyński
Witamina D
zdrowie
suplementy diety
witaminy

Źródła witaminy D, suplementacja, objawy niedoboru witaminy D3

Główne źródło witaminy D to nasłonecznianie. Ludzki organizm sam wytwarza witaminę D pod wpływem działania promieni słonecznych. Źródła pokarmowe witaminy D to m.in. ryby morskie, a także jaja, mleko i jego przetwory.
Anna Harasymiuk
Sok aloesowy wlany do szklanego kubka.
zdrowie
zdrowe odżywianie
napoje

Sok aloesowy – korzyści zdrowotne i sposób stosowania. Właściwości soku z aloesu

Sok z aloesu to obok wody kokosowej napój, który zyskał miano „bomby witaminowej”. Jest to płyn pozyskiwany z miąższu wypełniającego ostro zakończone liście aloesu. Nie ma barwy ani zapachu. Jego picie pomaga w walce z nadwagą, łagodzeniu dolegliwości trawiennych oraz przyspiesza wydalanie z organizmu toksyn. Stosowany zewnętrznie nawilża i łagodzi zmiany skórne.
Joanna Jędrzejczyk
Herbata z hibiskusa
odchudzanie
składniki odżywcze
witaminy

Herbata z hibiskusa – odmładzający napój o licznych właściwościach prozdrowotnych. Jak zaparzyć herbatę z hibiskusa

Herbata z hibiskusa powinna być systematycznie pita przez osoby odchudzające się, gdyż przyspiesza trawienie i przemianę materii. Wykazuje właściwości detoksykacyjne i moczopędne. Zalecana jest również osobom z nadciśnieniem tętniczym oraz z podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi.
Natalia Szubiela
Oleje nasycone i nienasycone przelane do butelek.
zdrowe produkty
składniki odżywcze
witaminy

Kwasy tłuszczowe nasycone i nienasycone – występowanie i działanie

Przyswajanie kwasów tłuszczowych nasyconych podnosi poziom cholesterolu i zwiększa ryzyko zawału i udaru. Kwasy nienasycone dzielą się na kwasy omega-3 i omega-6. Substancje wpływają na poprawę samopoczucia oraz minimalizują występowanie chorób, np wieńcowych.
Tomasz Delmaczyński
Badanie krwi - hemoglobina
anemia
badania diagnostyczne
badania krwi

Badanie hemoglobiny: jakie są normy u kobiet, mężczyzn oraz u dzieci

Hemoglobina (Hb, HGB) jest białkiem, które odpowiada za transport tlenu z krwi do tkanek organizmu. Jej stężenie zależy od płci i wieku. Zbyt wysoki poziom Hb bywa wynikiem odwodnienia. Za niskie stężenie HGB często współwystępuje z anemią.
Agnieszka Wadowska
Witamina D3
odchudzanie
suplementy diety
zdrowe diety

Źródła witaminy D3: dieta, suplementy oraz promieniowanie słoneczne

Witamina D3 jest niezbędnym elementem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jej niedobór może przyczyniać się do rozwoju wad kręgosłupa u dzieci oraz wielu chorób, w tym, m.in. cukrzycy. Głównym źródłem witaminy D3 jest naturalne promieniowanie słoneczne oraz dieta, bogata w ryby morskie.
Ewa Zwolak
Zapuszczanie włosów
pielęgnacja
olejki kosmetyczne
witaminy

Zapuszczanie włosów: dieta bogata w minerały; delikatne mycie włosów, rzadkie podcinanie końcówek

Przy zapuszczaniu włosów należy zwrócić uwagę na dietę bogatą w cynk, krzem oraz witaminy A i E. Najlepiej zrezygnować z używania produktów do stylizacji włosów oraz suszenia ich suszarką. Warto też regularnie szczotkować pasma.
Agnieszka Wadowska
Orzechy włoskie
zdrowe produkty
przepisy
desery

Orzechy laskowe – źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy „młodości”. Przepisy na ciasto i krem

Orzechy laskowe najlepiej kupować w łupinach i rozłupywać je chwilę przed zjedzeniem. Dzięki łupinom składniki odżywcze nie są utleniane pod wpływem światła, powietrza oraz wilgoci.
Agnieszka Wadowska
Mięso z tuńczyka
odchudzanie
zdrowe produkty
zdrowe diety

Tuńczyk bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3 zawiera duże ilości rtęci

Tuńczyk zawiera dość duże ilości rtęci. Z tego powodu można go jeść maksymalnie 1-2 razy w tygodniu. Nie jest wskazany dla kobiet w ciąży. Dostarcza jednak wiele kwasów tłuszczowych omega-3 obniżających poziom trójglicerydów, dlatego nie warto z niego rezygnować.
Agnieszka Wadowska
Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa