Orzechy a odchudzanie – czy orzechy tuczą?

wyłuskane orzechy włoskie
Fot. Image by LifetimeStock.com

Dobry nastrój sprzyja odchudzaniu, a dzięki orzechom podnosi się w organizmie poziom hormonu szczęścia – serotoniny. Orzechy pomogą też zminimalizować głód. Orzechy są kaloryczne, ale powinny znaleźć się w jadłospisie, gdyż korzystnie wpływają na pracę organizmu.

Orzechy jako składnik wspomagający odchudzanie

Coraz więcej badań potwierdza, że orzechy powinny znaleźć się także w menu osób, które się odchudzają. Orzechy pomagają w zminimalizowaniu uczucia głodu i korzystnie wpływają na pracę organizmu. Są co prawda kaloryczną przekąską lub dodatkiem, ale spożywane w ograniczonych ilościach na pewno przyniosą więcej pożytku niż szkody: pomogą pokryć zapotrzebowanie na magnez (np. migdały), potas (np. pistacje), kwasy omega – 3 (np. orzechy włoskie) czy żelazo (np. orzechy nerkowca). Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w orzechach pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi oraz wspomagają pracę układu krwionośnego. Kolejną z właściwości orzechów przydatną podczas odchudzania jest to, że przyspieszają one metabolizm i ograniczają gromadzenie się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Zawartość kaloryczna wybranych orzechów

Osoby, które są na diecie i liczą dzienną dawkę spożywanych kalorii, aby urozmaicić swój jadłospis, powinny wkalkulować w niego także porcję orzechów. I tak na przykład w 100 gramach migdałów znajduje się 579 kcal, w orzechach włoskich 645 kcal, w pistacjach 589 kcal, orzeszki ziemne to 560 kcal a laskowe 640 kcal, z kolei orzechy nerkowca mają 553 kcal. Porcja orzechów dziennie to około 40 gramów, czyli tyle, ile orzechów mieści się na dłoni.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: sos grzybowy

Dobry nastrój wspomaga odchudzanie

Łatwiej jest przestrzegać swoich postanowień, gdy jest się w dobrym nastroju. A orzechy mają jeszcze jedną właściwość – poprawiają nastrój. Dzieje się tak, gdyż jedzenie orzechów podwyższa poziom serotoniny we krwi, a ta nazywana jest hormonem szczęścia.

 

Orzechy oprócz wspomagania pracy układu pokarmowego i krwionośnego, mają niezwykle korzystny wpływ na pracę mózgu, usprawniają zdolność koncentracji i pamięć.

 

Najczęściej czytane

Konkursy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady