owoce malin
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Ile kalorii i jakie wartości odżywcze mają maliny?

Malina od dawna ceniona jest za swoje działanie podobne do aspiryny, pobudzające pracę gruczołów potowych, obniżające gorączkę.

Malina od dawna ceniona jest za swoje działanie podobne do aspiryny, pobudzające pracę gruczołów potowych, obniżające gorączkę.

 

Maliny są źródłem wielu witamin i mają wiele wartości odżywczych, a w 100 gramach zawierają tylko 47 kcal. Tak więc to owoce, które w sezonie można śmiało podjadać, a poza sezonem korzystać z ich przetworów.

Owoce malin są nie tylko pyszne, ale i zdrowe

Maliny są źródłem witaminy C, która jest antyoksydantem (czyli m.in. spowalnia proces starzenia się) oraz witaminy z grupy B (które wpływają korzystnie m.in. na funkcjonowanie układu nerwowego). Maliny są bogate w błonnik: na 100 gramów tych owoców aż 6,8 grama to właśnie błonnik, zatem świetnie wpływają one na proces trawienia. Potas, magnez i żelazo zawarte w malinach wpłyną korzystnie na pracę mięśni oraz układ krwionośny.

Wykorzystać można także liście krzewów

Wiele osób wykorzystuje owoce, ale nie każdy wie, że wartościowe są również liście krzewów malin. Napar z takich liści może być pomocny m.in. w łagodzeniu dolegliwości miesiączkowych, a dzięki właściwościom przeciwwirusowym i przeciwbakteryjnym można zadbać o usprawnienie pracy jelit w przypadku biegunki.

Maliny jako wsparcie przy przeziębieniu

Maliny uważane są często za pomoc w walce z przeziębieniem. I słusznie. Zawierają salicylany, które swoim działaniem przypominają działanie aspiryny. Pobudzają pracę gruczołów potowych - wspomagają wydzielanie potu, który parując ze skóry, obniża temperaturę ciała, zatem ma działanie przeciwgorączkowe.

 

Osoby, które mają problemy z niewydolnością nerek lub wykazują objawy alergiczne po zjedzeniu malin, powinny być ostrożne podczas wykorzystania tych owoców w swoim jadłospisie.  


owoce malin
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Ile kalorii i jakie wartości odżywcze mają maliny?
Malina od dawna ceniona jest za swoje działanie podobne do aspiryny, pobudzające pracę gruczołów potowych, obniżające gorączkę.

Malina od dawna ceniona jest za swoje działanie podobne do aspiryny, pobudzające pracę gruczołów potowych, obniżające gorączkę.   Maliny są źródłem wielu witamin i mają wiele wartości odżywczych, a w 100 gramach zawierają tylko 47 kcal. Tak więc to owoce, które w sezonie można śmiało podjadać, a poza sezonem korzystać z ich przetworów. Owoce malin są nie tylko pyszne, ale i zdrowe Maliny są źródłem witaminy C, która jest antyoksydantem (czyli m.in. spowalnia proces starzenia się) oraz witaminy z grupy B (które wpływają korzystnie m.in. na funkcjonowanie układu nerwowego). Maliny są bogate w błonnik: na 100 gramów tych owoców aż 6,8 grama to właśnie błonnik , zatem świetnie wpływają one na proces trawienia. Potas, magnes i żelazo zawarte w malinach wpłyną korzystnie na pracę mięśni oraz układ krwionośny. Wykorzystać można także liście krzewów Wiele osób wykorzystuje owoce, ale nie każdy wie, że wartościowe są również liście krzewów malin. Napar z takich liści może być pomocny m.in. w łagodzeniu dolegliwości miesiączkowych , a dzięki właściwościom przeciwwirusowym i przeciwbakteryjnym można zadbać o usprawnienie pracy jelit w przypadku biegunki. Maliny jako wsparcie przy przeziębieniu Maliny uważane są często za pomoc w walce z przeziębieniem. I słusznie. Zawierają salicylany, które swoim działaniem przypominają działanie aspiryny . Pobudzają pracę gruczołów potowych - wspomagają wydzielanie potu, który parując ze skóry, obniża temperaturę ciała , zatem ma działanie przeciwgorączkowe.   Osoby, które mają problemy z niewydolnością nerek lub wykazują objawy alergiczne po zjedzeniu malin, powinny być ostrożne podczas wykorzystania tych owoców w swoim jadłospisie.  

owoce leśne
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Cudowne właściwości jagód: oczyszczają, leczą, działają przeciwnowotworowo
Do owoców jagodowych należą truskawki, maliny, żurawina, poziomki, porzeczki, jeżyny, borówki i jagody. Owoce te mają wiele cennych właściwości, dlatego warto je jeść już od najmłodszych lat.

Do owoców jagodowych należą truskawki, maliny, żurawina, poziomki, porzeczki, jeżyny, borówki i jagody. Owoce te mają wiele cennych właściwości, dlatego warto je jeść już od najmłodszych lat. Owoce jagodowe – właściwości i zastosowanie Owoce jagodowe mają składniki mineralne, witaminy C , B, A i polifenole, dzięki którym posiadają działanie przeciwzapalne, przeciwalergiczne i przeciwutleniające. Substancje te zwalczają przeziębienie, stany zapalne i wpływają pozytywnie na funkcjonowanie organizmu. Jagody zawierają również antocyjany, które są odpowiedzialne za kolor owoców. Jagody mają szerokie zastosowanie w kuchni, gdyż doskonale nadają się do sałatek, koktajli, czy deserów. Niekiedy używa się ich jako dodatku do potraw mięsnych.   Owoce jagodowe zawierają dużo błonnika i substancji czynnych, które oczyszczają organizm z toksyn. Mają także działanie przeciwzapalne, przeciwzakrzepowe i przeciwnowotworowe. Owoce jagodowe zawierają dużo błonnika Truskawki – zawierają błonnik, który oczyszcza organizm z toksyn. Ponadto truskawki mają witaminę C, która między innymi przyczynia się do tworzenia kolagenu w skórze.   Jagody – mają dużo błonnika pokarmowego. Oprócz tego zawierają utleniacze, dzięki którym jagody mają działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwzakrzepowe.   Żurawina – zaliczana jest do najzdrowszych owoców. Zawiera wiele substancji odżywczych, takich jak błonnik, witaminy C i E, a także przeciwutleniacze. Żurawinę zaleca się osobom mającym problemy sercem, chorującym na cukrzycę, czy osobom otyłym. Sok z żurawiny warto też pić na problemy z pęcherzem moczowym.   Jeżyny – posiadają błonnik, kwas fenolowy i witaminę C. Jedzenie jeżyn zmniejsza ryzyko zachorowań na choroby serca, a także zwalcza stany zapalne siatkówki. Ponadto jeżyny przyczyniają się do...

suszone śliwki na drewnianej łyżce
©Voyagerix/Fotolia
Styl życia
Jakie właściwości i ile kalorii mają suszone śliwki?
Już kilka suszonych śliwek dziennie, jedzonych regularnie, będzie miało bardzo korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego. Śliwki, zarówno te świeże, jak i suszone są skarbnicą dobrych dla zdrowia i urody elementów. Suszone owoce mają więcej kalorii: 240 kcal w 100 gramach, podczas gdy w 100 gramach świeżych śliwek jest 45 kcal. Jednak są to owoce, które w każdej formie są wartościową przekąską lub dodatkiem do potraw.

Już kilka suszonych śliwek dziennie, jedzonych regularnie, będzie miało bardzo korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego. Śliwki, zarówno te świeże, jak i suszone są skarbnicą dobrych dla zdrowia i urody elementów. Suszone owoce mają więcej kalorii: 240 kcal w 100 gramach, podczas gdy w 100 gramach świeżych śliwek jest 45 kcal. Jednak są to owoce, które w każdej formie są wartościową przekąską lub dodatkiem do potraw. Śliwki są źródłem wielu witamin Witamina A. Śliwki są wśród owoców suszonych najbogatszym źródłem tej witaminy. Dzięki temu pomagają dbać o wzrok, a także spowalniają proces starzenia się skóry i namnażania wolnych rodników.   Witamina C. Podobnie jak witamina A, witamina C jest przeciwutleniaczem, zatem wpływa na redukcję objawów starzenia. Wspomaga również proces gojenia się ran.   Witamina E. Śliwki pomagają ze zwielokrotnioną mocą zachować młodość na dłużej. Dzięki witaminie E korzystnie wpływają również na pracę mięśni.   Witamina K. Śliwki mogą okazać się pomocą dla osób z cerą naczynkową, gdyż zawartość witaminy K w połączeniu z działaniem witaminy C, która wzmacnia naczynia krwionośne będzie dobrym połączeniem w dbaniu o cerę ze skłonnościami do pękających naczynek.   Witaminy z grupy B. Dzięki zawartości witaminy B6 śliwki korzystnie wpływają również na pracę układu nerwowego, więc świetnie sprawdzą się na przykład jako przekąska w okresie wzmożonego stresu. Minerały zawarte w śliwkach Potas. Dzięki zawartości tego pierwiastka śliwki skutecznie wspomagają obniżenie ciśnienie krwi i pracę układu sercowo-naczyniowego.   Żelazo. Ponieważ suszone śliwki bogate są w żelazo, wskazane są w profilaktyce anemii, a także w dietach wegetariańskich.   Magnez. Suszone śliwki dzięki zawartości magnezu również...

Nasze akcje
Strefa luksusu

Marzysz o sielsko-anielskim relaksie? Znajdziesz go w hotelu Bania!

Partner
materiały prasowe Lenovo
Fleszstyle

Świetna jakość w stylowym opakowaniu. Natalia Szroeder wybrała laptop Lenovo Yoga Slim 7

Partner
rafal-brzozowski
Newsy

Ci uczestnicy „The Voice of Poland” robią karierę muzyczną. Znasz wszystkich?

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
torebka-skoda-hollie-warsaw
Fleszstyle

Barbara Kurdej - Szatan: "Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą"

Partner
justyna-steczkowska
Newsy

Justyna Steczkowska ponownie w „The Voice of Poland”! To wyjątkowy czas dla artystki

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner