Świeże owoce kiwi.
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Domowe sposoby na obniżenie ciśnienia – cytrusy, truskawki i aronia

Owoce obniżające ciśnienie to świeże truskawki, maliny, jagody, żurawina, porzeczki, morele, brzoskwinie i cytrusy. Owoce te zawierają witaminę C, potas i duże ilości błonnika, dzięki czemu regulują poziom ciśnienia i przyspieszają wydalanie soli z organizmu.

Owoce obniżające ciśnienie to świeże truskawki, maliny, jagody, żurawina, porzeczki, morele, brzoskwinie i cytrusy. Owoce te zawierają witaminę C, potas i duże ilości błonnika, dzięki czemu regulują poziom ciśnienia i przyspieszają wydalanie soli z organizmu. 

 

Przyczyną nadciśnienia może być nadwaga, stres lub nadmiar soli w organizmie. Za wysokie ciśnienie w dużym stopniu odpowiedzialne są pokarmy. Produkty, które podnoszą ciśnienie to m.in. tłuste mięsa, słodycze, konserwowana żywność, żółte sery, słone i tłuste przekąski oraz zupy w proszku. W przypadku nadciśnienia należy ograniczyć także spożywanie produktów takich jak: białe pieczywo, kawa, herbata, biały ryż, żółtka jaj i makarony z białej mąki.

Kasia gotuje z Polki.pl: pasta jajeczna

Owoce obniżające ciśnienie – żurawina, cytrusy, porzeczki

Dieta, która ma pomóc obniżyć ciśnienie, powinna być bogata w owoce i warzywa. Owoce obniżające ciśnienie to np.: aronia, żurawina, truskawki, jagody, maliny, morele, brzoskwinie, porzeczki oraz cytrusy. Świeże owoce zawierają duże ilości błonnika i witaminy C, która wpływa na rozkurcz naczyń krwionośnych. Owoce te mają także dużo potasu, który reguluje ciśnienie tętnicze. Potas jest odpowiedzialny za szybsze wydalanie soli z organizmu, która jest jedną z przyczyn nadciśnienia. Owoce te mają właściwości przeciwzapalne i zapobiegają powstawaniu w tętnicach blaszki miażdżycowej.

 

owoce leśne
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Cudowne właściwości jagód: oczyszczają, leczą, działają przeciwnowotworowo
Do owoców jagodowych należą truskawki, maliny, żurawina, poziomki, porzeczki, jeżyny, borówki i jagody. Owoce te mają wiele cennych właściwości, dlatego warto je jeść już od najmłodszych lat.

Do owoców jagodowych należą truskawki, maliny, żurawina, poziomki, porzeczki, jeżyny, borówki i jagody. Owoce te mają wiele cennych właściwości, dlatego warto je jeść już od najmłodszych lat. Owoce jagodowe – właściwości i zastosowanie Owoce jagodowe mają składniki mineralne, witaminy C , B, A i polifenole, dzięki którym posiadają działanie przeciwzapalne, przeciwalergiczne i przeciwutleniające. Substancje te zwalczają przeziębienie, stany zapalne i wpływają pozytywnie na funkcjonowanie organizmu. Jagody zawierają również antocyjany, które są odpowiedzialne za kolor owoców. Jagody mają szerokie zastosowanie w kuchni, gdyż doskonale nadają się do sałatek, koktajli, czy deserów. Niekiedy używa się ich jako dodatku do potraw mięsnych.   Owoce jagodowe zawierają dużo błonnika i substancji czynnych, które oczyszczają organizm z toksyn. Mają także działanie przeciwzapalne, przeciwzakrzepowe i przeciwnowotworowe. Owoce jagodowe zawierają dużo błonnika Truskawki – zawierają błonnik, który oczyszcza organizm z toksyn. Ponadto truskawki mają witaminę C, która między innymi przyczynia się do tworzenia kolagenu w skórze.   Jagody – mają dużo błonnika pokarmowego. Oprócz tego zawierają utleniacze, dzięki którym jagody mają działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwzakrzepowe.   Żurawina – zaliczana jest do najzdrowszych owoców. Zawiera wiele substancji odżywczych, takich jak błonnik, witaminy C i E, a także przeciwutleniacze. Żurawinę zaleca się osobom mającym problemy sercem, chorującym na cukrzycę, czy osobom otyłym. Sok z żurawiny warto też pić na problemy z pęcherzem moczowym.   Jeżyny – posiadają błonnik, kwas fenolowy i witaminę C. Jedzenie jeżyn zmniejsza ryzyko zachorowań na choroby serca, a także zwalcza stany zapalne siatkówki. Ponadto jeżyny przyczyniają się do...

suszone owoce na białym tle
©dream79 /Fotolia
Styl życia
Czy podczas odchudzania można jeść suszone owoce?
Co prawda owoce suszone są bardziej kaloryczne od świeżych, ale mają wiele prozdrowotnych właściwości, a niektóre z suszonych owoców świetnie będą wspomagać proces odchudzania.

Co prawda owoce suszone są bardziej kaloryczne od świeżych, ale mają wiele prozdrowotnych właściwości, a niektóre z suszonych owoców świetnie będą wspomagać proces odchudzania. Prozdrowotne właściwości suszonych owoców Suszone owoce świetnie sprawdzają się w profilaktyce i wspomaganiu leczenia niektórych chorób. Mają właściwości, które wpływają na sprawniejsze działanie organizmu. Na przykład suszone morele dzięki zawartości witamin A, E i C mają skondensowaną moc przeciwutleniającą . Oznacza to, że pomagają w zwalczaniu wolnych rodników, które w nadmiarze powodują przyspieszenie procesu starzenia się, osłabienie odporności organizmu, a nawet mogą przyczynić się do rozwoju raka. Z kolei suszona żurawina znana jest ze swoich właściwości leczniczych i stosowana w profilaktyce chorób związanych z układem moczowym . Okazuje się, że ma również drogocenny wpływ na pracę układu krwionośnego i pomaga dbać o zęby i dziąsła. Przy odchudzaniu bardzo korzystne będzie sięgnięcie po suszone śliwki . Dzięki swoim właściwościom rewelacyjnie regulują pracę jelit i wspomagają proces trawienia. Już trzy suszone owoce dziennie, jedzone regularnie, poprawią funkcjonowanie układu pokarmowego. Kaloryczność suszonych owoców Ponieważ w procesie suszenia z owoców usuwana jest woda , są one skoncentrowanym źródłem wielu witamin i minerałów, ale jednocześnie zawierają więcej kalorii niż owoce świeże. Przybliżona zawartość kaloryczna w 100 gramach niektórych owoców świeżych i suszonych: śliwki (świeże 45 kcal, suszone 240 kcal), morele (świeże 48 kcal, suszone 241 kcal), żurawina (świeża 46 kcal, suszona 320 kcal), mango (świeże 60 kcal, suszone 333 kcal), jagody (świeże 55 kcal, suszone 315 kcal), jabłka (świeże 52 kcal, suszone 240 kcal). Na co trzeba uważać wybierając suszone owoce w trakcie odchudzania Osoby, które się...

Kiwi, maliny, truskawki i inne owoce
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Cukry w owocach – zdrowy zamiennik słodyczy
Cukry w owocach z powodzeniem mogą zastąpić cukier rafinowany – dodawany do produktów. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia – WHO, nie należy jeść więcej niż trzy owoce dziennie. Najwięcej cukru mają banany i winogrona, więc te owoce najlepiej jeść jak najrzadziej.

Cukry w owocach z powodzeniem mogą zastąpić cukier rafinowany – dodawany do produktów. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia – WHO, nie należy jeść więcej niż trzy owoce dziennie. Najwięcej cukru mają banany i winogrona, więc te owoce najlepiej jeść jak najrzadziej. Cukry w owocach – 5 wskazówek Cukry w owocach nie są szkodliwe, natomiast należy pamiętać o umiarze – nadwyżka dziennego bilansu kalorycznego, nawet w przypadku bardzo zdrowych produktów, powoduje tycie . Warto wybierać przede wszystkim owoce sezonowe i dostosować się do kilku rad:   Nie jedz owoców na kolację, ponieważ cukier zostanie zamieniony w tłuszcz (ze względu na powolną przemianę materii). Jeśli jesteś na diecie redukcyjnej , należy ograniczać jedzenie cukrów, także tych, które pochodzą z owoców. Poniżej 40 kcal na 100 gramów mają m.in. porzeczki, truskawki, poziomki, grejpfruty. Jeżeli nie chcesz przytyć, uwzględnij owoce w dziennym bilansie kalorycznym. Wybieraj owoce o niskim indeksie glikemicznym , aby uniknąć skoków glukozy we krwi po zjedzeniu owoców. Godne polecenia są np.: jabłka, mandarynki, pomarańcze, grejpfruty, kiwi, maliny. Cukier w owocach może zaszkodzić cukrzykom. Osoby chore powinny wybierać owoce zawierające w swoim składzie nie więcej niż 10% węglowodanów, np. truskawki, arbuzy, ananasy, borówki, jeżyny , czereśnie.   Owoce to źródło błonnika, witamin i minerałów , dlatego warto pamiętać o nich w diecie, zwłaszcza w przypadku nagłej ochoty na słodycze.   Owoce nie tylko smakują, ale też leczą. Oto  kiwi i aronia - owoce, które obniżają ciśnienie . Przetwory z owoców wzbogacają smak dań i napojów. Wypróbuj  przepis na syrop z pigwy do herbaty . Lubisz eksperymentować w kuchni? Przygotuj  domowe przetwory z owoców kiwi: nalewka, konfitura i dżem .

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Partner
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Partner
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Partner
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik