Party Stories
Doda w zielonej marynarce
Agnieszka Woźniak Starak w białym t-shircie na konferencji Big Brothera
beata-kozidrak
„Hotel Paradise” Ata Postek rozstała się z partnerem, ale już ma nowego! Zdradziła, jak się poznali
Michał Kostrzewski i pozostali jurorzy You Can Dance
Justyna Steczkowska z fanami
Ida Nowakowska prowadzącą "You Can Dance"
Doda
Mix płatków śniadaniowych
© cegli/Fotolia.com
Styl życia

Najlepsze płatki na śniadanie – które wybrać?

Płatki śniadaniowe są wygodnym sposobem na ten najważniejszy w ciągu dnia posiłek. Zalewamy je mlekiem, jogurtem lub wodą i śniadanie gotowe. Należy jednak pamiętać, że aby nie zaopatrzyć się w potężną dawkę cukru i konserwantów na cały dzień, najlepiej kupować płatki bez konserwantów, sztucznych barwników i cukru. Warto samemu dodać miód, suszone owoce, wiórki kokosowe, orzechy czy migdały.

Płatki śniadaniowe są wygodnym sposobem na ten najważniejszy w ciągu dnia posiłek. Zalewamy je mlekiem, jogurtem lub wodą i śniadanie gotowe. Należy jednak pamiętać, że aby nie zaopatrzyć się w potężną dawkę cukru i konserwantów na cały dzień, najlepiej kupować płatki bez konserwantów, sztucznych barwników i cukru. Warto samemu dodać miód, suszone owoce, wiórki kokosowe, orzechy czy migdały.

Płatki zbożowe – na co zwracać uwagę podczas zakupów

Obecnie mamy wybór wśród szerokiej oferty: płatki zbożowe takie jak płatki owsiane, orkiszowe, amarantusowe, jęczmienne, jaglane, żytnie lub wieloziarniste. Płatki z mielonych i prasowanych ziaren kukurydzy – czyli popularne płatki kukurydziane. Płatki lniane, płatki z suszonymi owocami, crunchy. Warto zwracać uwagę na dodatki. Czytajmy dokładnie etykiety – im składników jest mniej tym lepiej dla zdrowia. Zwróćmy uwagę czy nie zawierają konserwantów, sztucznych barwników, cukru. Gdy wybieramy słodzone płatki dobrze, aby zawartość cukru nie była wyższa niż 6 g na 100 g płatków. Błonnik pokarmowy to składnik, który płatki powinny nam dostarczać. Gdy jest go mniej niż 3 g na 100 g płatków, wówczas jest to poranny zapychacz a nie pełnowartościowy posiłek. Jeżeli lubimy musli, dobrze zrobić je samemu – będziemy mieć pewność co do składników.

Płatki bezglutenowe

Dla osób z nietolerancją glutenu (celiaklią) lub będących na diecie bezglutenowej najlepszym wyborem będą płatki kukurydziane, gryczane, lniane, jaglane lub ryżowe. Na rynku dostępne są również mieszanki bezglutenowych płatków, najczęściej sprzedawane w formie musli.

Przygotowanie płatków – ważne informacje

Pamiętajmy, że gotowanie płatków – np. owsianych znacznie zwiększa ich indeks glikemiczny (co oznacza, że po ich zjedzeniu będziemy szybko bardzo głodni) i przy okazji tracą wiele cennych składników odżywczych. Dlatego lepszym rozwiązaniem będzie namoczenie na noc płatków – rano będą miękkie i gotowe do jedzenia lub zalanie ich lekko ciepłym mlekiem lub wodą. Podobnie obróbka termiczna działa na miód, jeżeli dodamy go do wrzątku lub gorącego mleka, stanie się on pozbawionym wartości odżywczych słodzikiem, dlatego ważne jest, aby miód dodawać zawsze do lekko przestudzonych potraw. Migdały też stracą większą część swoich drogocennych wartości jeżeli potraktujemy je wrzątkiem.

Płatki śniadaniowe – dodatki

Do płatków możemy dodawać otręby pszenne, gryczane, żytnie, orkiszowe itp. które dostarczą dodatkową porcję błonnika i zapewnią uczucie sytości na długo.

 

Warto pamiętać, że zbyt duża zawartość błonnika w jednej porcji płatków może doprowadzić do nieprzyjemnych w skutkach wzdęć czy uczucia przepełnienia. Dlatego pamiętajmy – 3-5 łyżek płatków w zupełności wystarczy na śniadanie. Jeżeli dodamy do tego w ilościach symbolicznych: suszone owoce, migdały, orzechy, nasiona chia, wówczas będzie to bardzo syty i wartościowy posiłek, który zapewni energię i zaspokoi głód na długo.


Świeża, zielona sałatka
© bit24/Fotolia.com
Styl życia
Co jeść zamiast chleba. Zamienniki glutenowe i bezglutenowe
Zamiast chleba możesz jeść wafle ryżowe lub pieczywo chrupkie. Gdy chcesz zastąpić jedynie porcję węglowodanów dobra będzie owsianka lub sałatka warzywno-owocowa. Zamiennik chleba przyda się, jeżeli nie tolerujesz glutenu, masz alergię na pszenicę lub zaczynasz stosować dietę, która kategorycznie zakazuje jedzenia pieczywa.

Zamiast chleba możesz jeść wafle ryżowe lub pieczywo chrupkie. Gdy chcesz zastąpić jedynie porcję węglowodanów dobra będzie owsianka lub sałatka warzywno-owocowa. Zamiennik chleba przyda się, jeżeli nie tolerujesz glutenu, masz alergię na pszenicę lub zaczynasz stosować dietę, która kategorycznie zakazuje jedzenia pieczywa.   Istnieje wiele zamienników pieczywa, które możesz kupić lub szybko i bezproblemowo przygotować samodzielnie. Co jeść zamiast chleba na diecie - śniadanie Jeżeli całkowicie rezygnujesz z pieczywa, na śniadanie możesz zjeść pyszną owsiankę z suszonymi owocami i mlekiem krowim lub roślinnym np. ryżowym . Wybór jest bardzo duży, np.: płatki kukurydziane, owsiane, żytnie, orkiszowe , jęczmienne, ryżowe, amarantusowe, różnego rodzaju otręby, muesli i crunchy. Pamiętaj tylko, żeby kupując wszelkiego rodzaju mieszanki płatków z owocami sprawdzać zawartość cukru . Często tego typu smakołyki zawierają go bardzo dużo, co może zrujnować dietetyczne plany. Do płatków oprócz owoców dodawaj orzechy, migdały, siemię lniane, nasiona chia lub babki płesznik , które dostarczą ci dodatkowych substancji odżywczych, takich jak np. kwasy omega-3, błonnik, witaminy i minerały oraz na dłużej zapewnią uczucie sytości. Na śniadanie świetna jest również kasza jaglana ugotowana na mleku z cynamonem i bakaliami. Ponadto doskonałe są różnego rodzaju koktajle i smoothie. Ze świeżych owoców, warzyw, jogurtu, wody kokosowej a nawet natki pietruszki. Smaki możesz komponować w zależności od własnych upodobań. Śniadanie bez chleba wcale nie musi być nudne! Jak zrobić kanapki bez chleba Jeżeli jesteś fanem kanapek zamień chleb na pieczywo ryżowe . Nie zawiera glutenu ani konserwantów. Jeden wafel ma nieco ponad 30 kcal. Neutralny smak ryżu doskonale komponuje się ze wszystkimi dodatkami. Jeśli jednak nie przekonują cię te...

Miska płatków z owocami
©Mara Zemgaliete/Fotolia
Styl życia
Płatki gryczane – idealne na wartościowe, bezglutenowe śniadanie
Płatki gryczane można jeść na śniadanie z mlekiem krowim, kozim, roślinnym lub wodą. Wystarczy dodać ulubione owoce aby otrzymać pełnowartościowy, bezglutenowy posiłek.

Płatki gryczane można jeść na śniadanie z mlekiem krowim, kozim, roślinnym lub wodą. Wystarczy dodać ulubione owoce aby otrzymać pełnowartościowy, bezglutenowy posiłek. Płatki gryczane - właściwości Płatki gryczane produkowane są z ziaren gryki zwyczajnej, która zawiera wiele cennych składników. Zawierają węglowodany w postaci skrobi i cukry proste. Oprócz tego, bogate są w białko i tłuszcze roślinne . Dostarczają organizmowi takich pierwiastków, jak magnez, żelazo, fosfor, cynk, miedź i wapń. Są też źródłem witaminy E, B i PP. Dzięki zawartości licyny i leucyny wpływają korzystnie na pracę mózgu , poprawiając koncentrację. Ponadto, dzięki zawartości błonnika , płatki gryczane poprawiają perystaltykę jelit. Nie zawierają glutenu , zatem mogą być spożywane przez osoby, które wyłączają go z diety. Płatki gryczane – kalorie Wartość energetyczna płatków gryczanych wynosi 340 kcal/ 100 g Płatki gryczane – przepis na bezglutenowe śniadanie Składniki: 2-3 łyżki płatków gryczanych, jogurt naturalny, 2 łyżki mleka kokosowego, kawałek arbuza . Sposób przygotowania: Pojemniczek jogurtu naturalnego przelej do miseczki, dodaj mleko kokosowe i wsyp płatki gryczane. Całość dokładnie wymieszaj. Na koniec, na wierzch dodaj pokrojonego w kostkę arbuza.    Koktajl błonnikowy korzystnie wpływa na organizm. Sprawdź 4 przepisy na koktajl z błonnikiem. Koktajl proteinowy, czyli białkowy. Wiesz jak go zrobić? Koktajl z cukinii to istna bomba witaminowa. Zobacz 5 przepisów z cukinią: koktajle z cukinii.

miseczka z gryką
©tashka2000/Fotolia
Styl życia
Płatki gryczane – idealne na wartościowe, bezglutenowe śniadanie
Płatki gryczane można jeść na śniadanie z mlekiem krowim, kozim, roślinnym lub wodą. Wystarczy dodać ulubione owoce aby otrzymać pełnowartościowy, bezglutenowy posiłek.

Płatki gryczane można jeść na śniadanie z mlekiem krowim, kozim, roślinnym lub wodą. Wystarczy dodać ulubione owoce aby otrzymać pełnowartościowy, bezglutenowy posiłek. Płatki gryczane - właściwości Płatki gryczane produkowane są z ziaren gryki zwyczajnej, która zawiera wiele cennych składników. Zawierają węglowodany w postaci skrobi i cukry proste. Oprócz tego, bogate są w białko i tłuszcze roślinne. Dostarczają organizmowi takich pierwiastków, jak magnez , żelazo, fosfor, cynk, miedź i wapń. Są też źródłem witaminy E, B i PP. Dzięki zawartości licyny i leucyny wpływają korzystnie na pracę mózgu , poprawiając koncentrację. Ponadto, dzięki zawartości błonnika, płatki gryczane poprawiają perystaltykę jelit. Nie zawierają glutenu, zatem mogą być spożywane przez osoby, które wyłączają go z diety. Płatki gryczane – kalorie Wartość energetyczna płatków gryczanych wynosi 340 kcal/ 100 g Płatki gryczane – przepis na bezglutenowe śniadanie Składniki: 2-3 łyżki płatków gryczanych, jogurt naturalny, 2 łyżki mleka kokosowego, kawałek arbuza . Sposób przygotowania: Pojemniczek jogurtu naturalnego przelej do miseczki, dodaj mleko kokosowe i wsyp płatki gryczane. Całość dokładnie wymieszaj. Na koniec, na wierzch dodaj pokrojonego w kostkę arbuza.    W pracy nie musisz jeść drożdżówek i batonów. Zobacz nasze pomysły na  zdrowe śniadania do pracy. Zaczynasz karierę zawodową? Sprawdź, na czym polegają  wstępne badania lekarskie do pracy i kiedy należy zrobić. Czy wiesz, że możesz starać się o zwrot kosztów dojazdu do pracy.  Zobacz, jak go uzyskać.

Nasze akcje
Delia My Cream
Styl życia

Krem idealnie dopasowany? Zrób go sama, z Delią to łatwe!

Partner
Macchia marki Tubądzin - wystrój we włoskim stylu
Styl życia

Mieszkanie inspirowane słoneczną Italią. Styl, który pokochały gwiazdy!

Partner
lenor-fresh-air-efect
Fleszstyle

Jak urządzić wnętrze, by zawsze zachwycało świeżością?

Partner
dax-cashmere-podklad-moon-blink
Fleszstyle

Klaudia El Dursi i Marcelina Zawadzka pokochały ten drogeryjny podkład i bazy pod makijaż!

Partner
Motorola moto g100
Styl życia

Uwielbiasz spędzać czas z przyjaciółmi? Wiemy, co zrobić, żeby te spotkania dawały ci jeszcze więcej radości!

Partner