Młoda kobieta uśmiecha się, widać jedynie jej twarz.
©shefkate/Fotolia.com

Codzienna gimnastyka twarzy, czyli ćwiczenia odmładzające, ujędrniające i wysmuklające twarz

Młoda kobieta uśmiecha się, widać jedynie jej twarz.
©shefkate/Fotolia.com

Wiele osób zastanawia się, jak schudnąć na twarzy. Najlepszą metodą jest redukcja ogólnej masy ciała poprzez przestrzeganie zasad zdrowego stylu życia. Doskonałym sposobem na poprawę owalu twarzy i ujędrnienie skóry jest joga twarzy.

 

Jak schudnąć na twarzy? To pytanie zadaje sobie wiele kobiet, które mają pulchną, okrągłą twarz. Cudowny sposób na schudnięcie na twarzy niestety nie istnieje. Jest to możliwe jedynie poprzez utratę ogólnej masy ciała, którą uzyskamy za pomocą diety i regularnych ćwiczeń.

Napuchnięta twarz – co z tym zrobić?

Zwykle pulchna twarz jest spowodowana nadwagą i puchnięciem twarzy, co jest wynikiem wadliwego stylu życia. Aby zlikwidować problem napuchniętej twarzy, należy przestrzegać następujących zasad:

  • Ogranicz ilość spożywanego alkoholu, ponieważ to on powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, zaczerwienie i puchnięcie twarzy. Ponadto dostarcza „pustych kalorii”.
  • Pij przynajmniej 8 szklanek wody mineralnej w ciągu dnia.
  • Ogranicz cukier oraz sól, gdyż te produkty są przyczyną gromadzenia się tłuszczu w okolicach twarzy.
  • Wyeliminuj „śmieciową” żywność, czyli produkty typu „fast food”, wszelkie słone przekąski oraz słodycze. Zrezygnuj z tłustych potraw.
  • Jedz warzywa i owoce, które zawierają wiele witamin i składników mineralnych powodujących poprawę stanu skóry. Przeciwdziałają również zatrzymywaniu się wody w organizmie.
  • Wybieraj produkty bogate w wapń, takie jak niskotłuszczowy nabiał i zielone warzywa liściaste. Sprzyja to spalaniu tłuszczu.
  • Każdego dnia podejmuj zaplanowaną aktywność fizyczną, która spowoduje utratę zbędnych kilogramów.

Ćwiczenia na twarz

Systematyczna gimnastyka mięśni twarzy przyczynia się do odmłodzenia skóry, jej odprężenia oraz wysmuklenia. Wykonywanie ćwiczeń twarzy przynajmniej 5 razy w tygodniu przez 10-15 minut skutecznie opóźnia procesy starzenia i poprawia ogólny wygląd skóry twarzy. Coraz bardziej popularna staje się joga twarzy, która ujędrnia policzki, zmniejsza ilość zmarszczek wokół ust, czoła i oczu oraz polepsza wygląd brody i szyi.

Joga na twarz – przykładowe ćwiczenia

Ćwiczenia wykonywane w ramach jogi twarzy nie należą do skomplikowanych. Najlepiej wykonywać je codziennie przez 10-15 minut.

Przykładowe ćwiczenia:

  • Po obu stronach ust połóż palce. Rozciągaj je mocno na zewnątrz z jednoczesnym ściąganiem warg w dziubek. Ćwiczenie sprzyja wzmocnieniu mięśni, które odpowiadają za opadające kąciki ust.
  • Usta przesuwaj raz w lewą, a raz w prawą stronę. Wykonaj przynajmniej 5 powtórzeń. Tym sposobem zachowasz jędrną skórę w okolicy żuchwy.
  • Nabierz powietrza w usta, a następnie przesuwaj je z jednego policzka w drugi, pamiętając o mocnym napięciu mięśni twarzy. Następnie wypuść powietrze przez usta. Ćwiczenie skutecznie wzmacnia mięśnie policzków oraz poprawia owal twarzy.
  • Usiądź i odchyl głowę delikatnie do tyłu. W takiej pozycji próbuj umieścić dolną wargę powyżej górnej. W momencie, gdy poczujesz jak napinają się mięśnie szyi wstrzymaj pozycję na 10 sekund. Ćwiczenie należy powtórzyć przynajmniej 3 razy. Wykonywane regularnie zapobiega zwiotczeniu szyi. 

Przeładuj

Pierwsza scena filmu "Artyści przeciw nienawiści" zaczyna się od... przekleństw Dody! Artystka zdradza kulisy tej sytuacji

zobacz 00:49