Odgrzybianie organizmu – zacznij od diety

miska z muesli
Fot. Image by LifetimeStock.com

Zakażeniom grzybiczym sprzyja zarówno stres, zanieczyszczone środowisko, antybiotykoterapia, niska odporność, jak i bardziej prozaiczne kwestie – brak higieny osobistej. Żeby pozbyć się grzybicy trzeba zmienić dietę.

Co jakiś czas warto oczyścić organizm, tym bardziej gdy dotknął nas problem grzybicy.

Produkty, które należy wykluczyć z diety przy grzybicy

Przede wszystkim z diety należy wykluczyć pokarmy, które mogą stymulować rozwój grzybów. Do takich należą:

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: surówka z kapusty pekińskiej i rzodkiewki

  • żywność wysoko przetworzona;
  • cukier;
  • produkty z białej mąki;
  • produkty na bazie drożdży;
  • mleko i jego przetwory;
  • jaja;
  • tłuszcze rafinowane.

Należy również ograniczyć spożywanie ziemniaków, słodkich owoców, nabiału, mięsa, a także alkoholu.

 

Co jeszcze należy robić:

  • Unikaj tłustego i smażonego jedzenia.
  • Spróbuj mniej solić, ponieważ sól może absorbować wodę i wysuszać skórę, doprowadzając do jej swędzenia.
  • Dostarczaj organizmowi witaminy C i innych ważnych składników mineralnych, ponieważ właściwa dieta wzmacnia układ odpornościowy, który pomoże ci zwalczyć infekcje. Witaminę C znajdziesz w zielonych warzywach, cytrusach (pomarańczach, grejpfrutach i cytrynach).

Produkty, które można jeść w diecie na grzybicę

Co więc można jeść? Wbrew pozorom, zostało jeszcze trochę smacznych produktów, które są dozwolone podczas odgrzybiania organizmu:

  • pieczywo żytnie, orkiszowe, ryżowe (na zakwasie),
  • kwaśne owoce – np. kiwi, grejpfruty, jabłka,
  • świeże soki,
  • przetwory mleczne zawierające żywe kultury bakterii,
  • oleje tłoczone na zimno,
  • płatki i kasze owsiane, brązowy ryż, makarony razowe.

Pomocne może okazać się przyjmowanie probiotyków i stosowanie ziół.

Zioła na grzybicę

Walkę z grzybicą wspomoże równoległa kuracja ziołowa przy użyciu naturalnych preparatów, np. wyciągu z orzecha czarnego, olejku z oregano, z czarnuszki egipskiej lub pektyny grejpfruta. Za naturalny antybiotyk posłużą oleje: kokosowy, lniany, wiesiołka, z pestek dyni.

 

Zaleca się także wzmacnianie układu odpornościowego na przykład za pomocą jeżówki purpurowej, żurawiny, dzikiej róży czy tranu. Także czosnek jest bardzo skutecznym naturalnym antybiotykiem, zwalczającym infekcje. Zwiększa odporność i jest skutecznym lekiem przy grzybicach.


Najczęściej czytane

Konkursy

Polecamy

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady