Przezroczysta szklanka z wylewającym się do góry sokiem pomarańczowym i kawałkiem pomarańczy
©Irochka/Fotolia
Styl życia

Cytrusowy zawrót głowy – właściwości pomarańczy

Pomarańcza swoje wartości odżywcze zawdzięcza przede wszystkim zawartości witaminy C, betakarotenu, kwasu foliowego oraz błonnika pokarmowego. Ponieważ pomarańcze działają silnie kwasotwórczo, ułatwiają trawienie i łagodzą wzdęcia.

Pomarańcza swoje wartości odżywcze zawdzięcza przede wszystkim zawartości witaminy C, betakarotenu, kwasu foliowego oraz błonnika pokarmowego. Ponieważ pomarańcze działają silnie kwasotwórczo, ułatwiają trawienie i łagodzą wzdęcia.

Właściwości lecznicze pomarańczy

Oprócz witaminy C, wapnia i betakarotenu (prowitaminy A), które utrzymują skórę, kości i oczy w dobrej kondycji, jedzenie pomarańczy dostarcza organizmowi również witaminy z grupy B, magnez i potas, które zapewniają właściwe funkcjonowanie układu nerwowego. W pomarańczach znajdziemy również kwas foliowy – przydatny szczególnie kobietom w ciąży i starającym się o dziecko i błonnik pokarmowy – regulujący procesy trawienne. Obecne w pomarańczach olejki eteryczne są szeroko wykorzystywane szczególnie w przemyśle spożywczym i kosmetycznym.

 

Pomarańcze zawierają terpeny, wykazujące działanie bakteriobójcze i antywirusowe, rozszerzające naczynia krwionośne. Pobudzają krążenie i ukrwienie narządów oraz obniżają stężenie LDL – czyli złego cholesterolu. Jedzenie pomarańczy jest szczególnie polecane w schorzeniach górnych dróg oddechowych, przeziębieniu lub grypie oraz stanach przemęczenia.

Wartości odżywcze pomarańczy

Obrana, średniej wielkości pomarańcza waży około 240 g. W 100 g pomarańczy znajduje się około 45 kcal, 12 g węglowodanów, 2 g błonnika pokarmowego, 1 g białka. Pomarańcze dostarczają organizmowi energii z węglowodanów w postaci dobrze przyswajanych cukrów prostych.

 

Pomarańcze bez pestek, to takie, które mają w sobie tzw. pępek – widoczny na zewnątrz przy jednym z końców owocu. W warunkach domowych w temperaturze pokojowej pomarańcze możemy przechowywać około tygodnia, po włożeniu ich do lodówki ten czas wydłuża się o kolejne 7 dni.

Przezroczysta szklanka z wylewającym się do góry sokiem pomarańczowym i kawałkiem pomarańczy
©Irochka/Fotolia
Styl życia
Cytrusowy zawrót głowy – właściwości pomarańczy
Pomarańcza swoje wartości odżywcze zawdzięcza przede wszystkim zawartości witaminy C, betakarotenu, kwasu foliowego oraz błonnika pokarmowego. Ponieważ pomarańcze działają silnie kwasotwórczo, ułatwiają trawienie i łagodzą wzdęcia.

Pomarańcza swoje wartości odżywcze zawdzięcza przede wszystkim zawartości witaminy C, betakarotenu, kwasu foliowego oraz błonnika pokarmowego. Ponieważ pomarańcze działają silnie kwasotwórczo, ułatwiają trawienie i łagodzą wzdęcia. Właściwości lecznicze pomarańczy Oprócz witaminy C, wapnia i betakarotenu (prowitaminy A), które utrzymują skórę, kości i oczy w dobrej kondycji, jedzenie pomarańczy dostarcza organizmowi również witaminy z grupy B, magnez i potas , które zapewniają właściwe funkcjonowanie układu nerwowego. W pomarańczach znajdziemy również kwas foliowy – przydatny szczególnie kobietom w ciąży i starającym się o dziecko i błonnik pokarmowy – regulujący procesy trawienne . Obecne w pomarańczach olejki eteryczne są szeroko wykorzystywane szczególnie w przemyśle spożywczym i kosmetycznym.   Pomarańcze zawierają terpeny, wykazujące działanie bakteriobójcze i antywirusowe, rozszerzające naczynia krwionośne. Pobudzają krążenie i ukrwienie narządów oraz obniżają stężenie LDL – czyli złego cholesterolu. Jedzenie pomarańczy jest szczególnie polecane w schorzeniach górnych dróg oddechowych, przeziębieniu lub grypie oraz stanach przemęczenia. Wartości odżywcze pomarańczy Obrana, średniej wielkości pomarańcza waży około 240 g. W 100 g pomarańczy znajduje się około 45 kcal , 12 g węglowodanów, 2 g błonnika pokarmowego, 1 g białka. Pomarańcze dostarczają organizmowi energii z węglowodanów w postaci dobrze przyswajanych cukrów prostych.   Pomarańcze bez pestek, to takie, które mają w sobie tzw. pępek – widoczny na zewnątrz przy jednym z końców owocu. W warunkach domowych w temperaturze pokojowej pomarańcze możemy przechowywać około tygodnia , po włożeniu ich do lodówki ten czas wydłuża się o kolejne 7 dni.

Żółta fasolka szparagowa
© mariusz_g/Fotolia.com
Styl życia
Smaczna i zdrowa – fasolka szparagowa
Fasolka szparagowa wartości odżywcze zawdzięcza bogactwu składników, takich jak: błonnik, krzem, żelazo, magnez, witaminy A, C, K oraz witaminy z grupy B. Dzięki temu przez niektórych zaliczana jest do najzdrowszych warzyw świata. Ponadto zawiera bardzo mało kalorii i ma niski indeks glikemiczny. Jej delikatny smak sprawia, że może być wykorzystywana w wielu potrawach.

Fasolka szparagowa wartości odżywcze zawdzięcza bogactwu składników, takich jak: błonnik, krzem, żelazo, magnez, witaminy A, C, K oraz witaminy z grupy B. Dzięki temu przez niektórych zaliczana jest do najzdrowszych warzyw świata. Ponadto zawiera bardzo mało kalorii i ma niski indeks glikemiczny. Jej delikatny smak sprawia, że może być wykorzystywana w wielu potrawach. Fasolka szparagowa: wartości odżywcze 100 g fasolki szparagowej ma około 30 kcal, zawiera ponad 2 g białka, około 8 g węglowodanów, prawie 4 g błonnika pokarmowego i zaledwie 0,2 g tłuszczu. Indeks glikemiczny takiej porcji ugotowanej fasolki jest równy 15. Fasolka szparagowa: witaminy Fasolka szparagowa zawiera: witaminy z grupy B, które wpływają pozytywnie na ogólne samopoczucie, niwelują destrukcyjne działanie stresu, poprawiają pamięć i koncentrację, witaminę A, dzięki której procesy rewitalizujące w skórze przebiegają w sposób prawidłowy oraz narząd wzroku funkcjonuje sprawnie, witaminę C, jest to witamina o bardzo silnym działaniu antyoksydacyjnym , co oznacza, że chroni organizm przed destrukcyjnym wpływem wolnych rodników, które m.in. są odpowiedzialne za procesy starzenia, witaminę K, która odgrywa fundamentalną rolę w procesach krwiotwórczych. Fasolka szparagowa: właściwości Jedzenie fasolki szparagowej to przede wszystkim świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jest warzywem niskokalorycznym przy niskim indeksie glikemicznym , dzięki czemu nie powoduje wyrzutu insuliny do krwi i wzrostu apetytu. Ponadto powinna być włączana do wszelkiego rodzaju diet eliminacyjnych ponieważ jest bogatym źródłem cennych składników odżywczych, przy tym lekkostrawnym i smacznym . Ponadto fasolka szparagowa usprawnia pracę układu pokarmowego (przede wszystkim dzięki zawartości błonnika pokarmowego), zmniejsza wchłanianie tłuszczu z innych pokarmów dzięki czemu...

Różne rodzaje śliwek w koszyku
© Nitr/Fotolia.com
Styl życia
Lecznicze i odżywcze właściwości śliwek
Śliwki występują na całym świecie w ponad 6 tys. odmian. Najpopularniejsze u nas są węgierki, mirabelki oraz renklody. Zawarte w śliwkach składniki odżywcze (witaminy A, B6, C, E, K, magnez, potas, wapń, fosfor, żelazo) czynią z nich szczególnie zdrową przekąskę oraz składnik wielu dań i deserów. Ponadto wykazują działanie antyoksydacyjne, czyli walczą z odpowiedzialnymi m.in. za procesy starzenia wolnymi rodnikami.

Śliwki występują na całym świecie w ponad 6 tys. odmian. Najpopularniejsze u nas są węgierki, mirabelki oraz renklody. Zawarte w śliwkach składniki odżywcze (witaminy A, B6, C, E, K, magnez, potas, wapń, fosfor, żelazo) czynią z nich szczególnie zdrową przekąskę oraz składnik wielu dań i deserów. Ponadto wykazują działanie antyoksydacyjne, czyli walczą z odpowiedzialnymi m.in. za procesy starzenia wolnymi rodnikami. Śliwki – kalorie i składniki odżywcze w 100 g Śliwki są niskokaloryczne – 100 g (jedna węgierka waży średnio 50 g) zawiera 45 kcal, ponadto mają niski indeks glikemiczny . Znajdziemy w nich również białko: 0,6 g, tłuszcz: 0,2 g, węglowodany: 11,7 g oraz błonnik: 1,6 g Warto wspomnieć, że suszone śliwki mają kilkakrotnie więcej witaminy A niż świeże , ale są też bardziej kaloryczne. 100 g (jedna suszona śliwka waży około 7 g) suszonych śliwek, to 267 kcal, 3,5 g białka, 1,2 g tłuszczu, 68,9 g węglowodanów oraz 9,4 g błonnika . Ponadto warto pamiętać, że suszenie owoców zwiększa ich wartości odżywcze przede wszystkim pod względem zawartości witamin i minerałów. Na rynku dostępne są zazwyczaj owoce siarkowane – nie suszone naturalnie – warto kupować te, które w składzie nie zawierają dwutlenku siarki. Śliwki – właściwości lecznicze Zawarta w śliwkach witamina K wpływa korzystnie na układ krwionośny oraz na cerę – razem z witaminą C uszczelnia naczynia krwionośne. Szczególnie ciemne odmiany śliwek to bardzo silne antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze chroniące komórki ciała przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników. Zawarte w śliwkach pektyny hamują wchłanianie cukrów z pożywienia oraz regulują poziom cholesterolu we krwi. Suszone śliwki ze względu na bardzo wysoką zawartość błonnika usprawniają pracę układu pokarmowego i usuwają resztki pokarmów ze ścian jelita grubego.   Śliwki...

Nasze akcje

Uwielbiasz taniec? Rozwijaj swoje umiejętności i dziel się nimi ze światem!

Partner
Newsy

Kosmetyki, które dbają o ciebie i planetę. Poznaj nową linię przeciwzmarszczkową Laboratorium Kosmetycznego Ava

Partner

Lubisz zieloną herbatę? Poznaj jej prozdrowotne właściwości

Partner

Słuchawki jak ekskluzywne kosmetyki? To możliwe z Huawei FreeBuds Lipstick

Partner
Newsy

Pierścionek zaręczynowy w codziennych stylizacjach. Sprawdź najmodniejsze zestawienia na jesień 2021

Partner
Kosmetyki Neboa
Newsy

Zadbaj o włosy w duchu eko. Jak duży wpływ na planetę ma zawartość naszych kosmetyczek? Będziesz zaskoczona!

Partner