Para na spacerze
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Spacer: ile kalorii spala organizm podczas marszu?

Spacerowanie jest formą relaksu, sportu oraz skutecznym sposobem na odchudzanie. Spacer jako regularny wysiłek fizyczny potrafi spalić kalorie i wspomóc odchudzanie.

Spacerowanie jest formą relaksu, sportu oraz skutecznym sposobem na odchudzanie. Spacer jako regularny wysiłek fizyczny potrafi spalić kalorie i wspomóc odchudzanie.

Spaceruj i spalaj kalorie

Regularne spacerowanie będzie gwarantem stałego spalania kalorii – wystarczy postanowienie, że codziennie będziesz chodzisz na piechotę do pracy. Jeżeli masz przed sobą do pokonania pół godzinną drogę, to w trakcie szybkiego marszu możesz spalić ok. 100 kalorii (gdy postanowisz również wracać do domu to masz już 200 kalorii dziennie).

 

Jeżeli traktujesz spacer jako odpoczynek, poleca się spacerować po pracy. Wtedy możesz pozwolić sobie na przemierzenie odległości takiej, jaką chcesz. Dwugodzinny spacer pomoże ci spalić ponad 400 kalorii, a wykorzystując kijki nordic walking nawet 700!

Spacer: zaplanuj trening spacerowy!

Nie ma nic prostszego, jak ustalić sobie program treningowy na cały tydzień. Zacznij od :

  • „mocnego” poniedziałku – godzina intensywnego marszu,
  • we wtorek, środę i czwartek – 2 godziny średniego marszu,
  • w piątek – ponownie godzina intensywnego marszu,
  • sobota i niedziela – to czas poświęcony relaksowi, więc możesz spokojnym i powolnym krokiem przemierzać ścieżki spacerowe w wybranym przez siebie czasie.

 

Warto pamiętać, że spacer to również dobry sposób na zrelaksowanie ciała i jest często polecany w przypadku bezsenności. Dotleni organizm, ukoi układ nerwowy i pomoże zregenerować siły.

Ludzie ćwiczący na skakance
©denisfilm/Fotolia
Styl życia
Skakanka na odchudzanie – ile kalorii można spalić skakaniem?
Skakanie na skakance wpływa na wiele partii mięśni brzucha, ud, pośladków czy łydek i pobudza organizm do kolejnych zadań treningowych. Ma dodatkowo zbawienny wpływ na układ krążenia i wzmacnia proces odchudzania.

Skakanie na skakance wpływa na wiele partii mięśni brzucha, ud, pośladków czy łydek i pobudza organizm do kolejnych zadań treningowych. Ma dodatkowo zbawienny wpływ na układ krążenia i wzmacnia proces odchudzania.   Skakanie na skakance przez około 30 minut pozwoli spalić nawet do 300-400 kalorii (w trakcie 10 minut intensywnego treningu możesz spalić od 100 do 150 kalorii). Jeżeli trening będziesz powtarzać co najmniej 3 razy w tygodniu, to pozwoli spalić nawet aż do 1 200 kalorii tylko dzięki samym skokom . Nie powinieneś jednak traktować tego jako pojedynczego ćwiczenia – skakanie na skakance jest idealną formą rozgrzewki, która rozgrzeje mięśnie i stawy oraz przygotuje ciało do kolejnych zadań treningowych. Skakanie na skakance a odchudzanie Skakanie na skakance pozwoli w krótkim czasie spalić dużą liczbę kalorii. Nie jest to jednak jedyna zaleta tego ćwiczenia – przyśpiesza przemianę materii i zwiększa procesy metaboliczne. Należy również podkreślić, że samo odchudzanie zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, ale to ćwiczenia i intensywny trening wyrzeźbią sylwetkę. Szukasz komfortowych i wygodnych butów do skakania na skakance? Wejdź na tę stronę i wykorzystaj kod rabatowy Deichamann . Jak skakać na skakance: 1. Rozpocznij od prostych podskoków na dwóch złączonych nogach, co pomoże ci złapać równowagę (jeżeli dopiero zaczynasz). Skacz zawsze na luźnych kolanach , utrzymuj wyprostowaną postawę i trzymaj napięty brzuch. Zrób co najmniej 20-30 powtórzeń . 2. Zrób sobie chwilę przerwy – nie musi być długa (czasami wystarczy minuta), ale nie wolno siadać ani kłaść się na podłodze. W ramach relaksu wykonaj kilka rozciągających ćwiczeń. 3. Zrób kolejną serię skoków, jednak inaczej – podskakuj ze złączonymi...

Kobieta i mężczyzna ćwiczą na polu
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Chodzenie lepsze niż bieganie? Szybki marsz sposobem na smukłą sylwetkę
Szybki marsz jest doskonałym ćwiczeniem szczególnie dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą biegać, a lubią aktywność na świeżym powietrzu.

Szybki marsz jest doskonałym ćwiczeniem szczególnie dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą biegać, a lubią aktywność na świeżym powietrzu.   Dzięki chodzeniu wspaniale dotleniamy organizm, a jeżeli tętno jest lekko przyspieszone , wówczas kalorie spalane są dużo szybciej niż podczas biegu bez lekkiej zadyszki. Szybki marsz to też doskonały sposób na trening kardio. Szybki marsz – korzyści zdrowotne Spalanie kalorii to najczęściej największy motywator do uprawiania jakiejkolwiek formy aktywności fizycznej. Dzięki chodzeniu krew w wyniku dotlenienia jest rzadsza, przez co dociera do większości komórek, procesy detoksykacyjne przebiegają sprawniej, poziom erytrocytów wzrasta, dzięki czemu czujemy się lepiej. Wzrasta też szybkość reakcji, nie mamy problemów z koncentracją i ze snem. Ryzyko wystąpienia chorób związanych z zakrzepami znacznie się zmniejsza, układ krwionośny i oddechowy pracują sprawniej. Dzięki regularnym marszom proporcje między tkanką tłuszczową a tkanką mięśniową się zmieniają – na korzyść mięśni. Jak spalić więcej kalorii podczas maszerowania? Ile kalorii spalamy podczas energicznego, szybkiego chodzenia? Około 200 kcal w czasie półgodzinnej aktywności, lecz warunkiem jest odpowiednia prędkość – minimum 4 km na godzinę i przyspieszone tętno, czyli lekka zadyszka. Aby marsz był skutecznym treningiem kardio nastawionym przede wszystkim na redukcję tkanki tłuszczowej, można go wzbogacić o kilka elementów.   Chodzenie z kijkami treckingowymi lub nordic walking to z pewnością efektywniejszy rodzaj marszu ponieważ angażowane są wówczas intensywnie górne partie ciała, przy okazji odciążamy też stawy. Wchodzenie pod górę to również dobry sposób na zwiększenie spalania kalorii. Jeżeli z 35 minutowego marszu 15 minut przeznaczymy na wejście pod lekko wzniesioną górkę, spalimy około 100...

ćwiczenia kobiet na macie na świeżym powietrzu
Flickr/Port of San Diego/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Styl życia
Ćwiczenia na odchudzanie bez siłowni?
Ćwiczenia w domu wcale nie muszą być nudne i monotonne. Nawet bez specjalistycznego sprzętu, przy odrobinie inwencji, można rozpocząć odchudzanie.

Ćwiczenia w domu wcale nie muszą być nudne i monotonne. Nawet bez specjalistycznego sprzętu, przy odrobinie inwencji, można rozpocząć odchudzanie.   Aby schudnąć nie trzeba zapisywać się na drogie zajęcia fitness ani na siłownię. Jest mnóstwo ćwiczeń, które można wykonywać w domu. Ćwiczenia bez sprzętu Przede wszystkim należy wybrać ćwiczenia na odchudzanie, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu. przysiady – to aż 200 kalorii w ciągu kwadransa; wchodzenie po schodach – możesz wykorzystać specjalny schodek, ale równie dobrze możesz wykorzystać normalne schody w domu. Postaw prawą nogę na stopień, dostaw lewą. Schodząc zacznij od lewej nogi, następnie prawa. Powtarzaj ćwiczenie przez 5 minut; wbieganie po schodach – doskonale wymodeluje mięśnie ud i pośladków; Aerobiczna Szóstka Weidera – słynny zestaw składający się z 6 rodzajów ćwiczeń na różne partie mięśni brzucha. Trening trwa 6 tygodni i przy systematyczności jest naprawdę skuteczny; ćwiczenia rozciągające – mogą wysmuklić ciało i podkreślić efekty diety. Ćwiczenia z przyrządami Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zakup piłkę fitnessową i hula-hoop – są niedrogie, a ćwiczenia z nimi bardzo efektywne! Zamiast hantli możesz wykorzystać butelki z wodą. 20 minut dziennie kręcenia kółkiem hula-hoop rozrusza mięśnie brzucha i pomoże wymodelować talię; podczas 30 minut skakania na skakance spala się około 300 kalorii; wykorzystaj piłkę fitnessową – stań przy ścianie, ułóż między ścianą a plecami piłkę. Wciągnij brzuch, rozsuń stopy na szerokość ramion. Powoli opuszczaj ciało w dół, aż wykonasz przysiad równoległy do podłogi. Następnie wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj przez 2 minuty; jeśli masz w domu steper, twister lub rowerek stacjonarny – korzystaj z nich!

Nasze akcje
Newsy

Stylowy prezent dla mężczyzny? Łączy w sobie design i praktyczność

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
Newsy

Nowoczesny wymiar kobiecości? Manifestuj go zapachem!

Partner
Newsy

Kosmetyki, które dbają o ciebie i planetę. Poznaj nową linię przeciwzmarszczkową Laboratorium Kosmetycznego Ava

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner
Kosmetyki Neboa
Newsy

Zadbaj o włosy w duchu eko. Jak duży wpływ na planetę ma zawartość naszych kosmetyczek? Będziesz zaskoczona!

Partner