płatki żytnie
©endersona/Fotolia
Styl życia

Płatki żytnie – poznaj ich cudowną moc

Płatki żytnie, wytwarzane z ziaren żyta, zawierają bardzo dużą ilość błonnika oraz składników mineralnych, między innymi żelaza, magnezu, potasu i wapnia.

Płatki żytnie, wytwarzane z ziaren żyta, zawierają bardzo dużą ilość błonnika oraz składników mineralnych, między innymi żelaza, magnezu, potasu i wapnia.

Płatki żytnie – właściwości

Płatki żytnie zawierają duże ilości błonnika, który poprawia perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom. Oprócz tego obniża on cholesterol we krwi, stężenie glukozy i wspomaga odchudzanie. Płatki żytnie są bogatym źródłem składników mineralnych: magnezu, żelaza, wapnia, potasu, sodu, manganu, cynku, fosforu, jodu i boru oraz witamin z grupy B (B1, B2, B6, PP, inozytolu, kwasu pantotenowego oraz foliowego). W swoim składzie mają także lignany – dzięki czemu pomagają zapobiegać nowotworom piersi, prostaty i okrężnicy a także chorobom układu sercowo- naczyniowego.

Płatki żytnie - zastosowanie

Płatki żytnie wykorzystuje się do różnych potraw, między innymi do zup warzywnych i mlecznych. Są idealnym składnikiem muesli, racuchów, pieczywa, batonów, czy ciasteczek. Można jeść płatki z owocami, jogurtami, czy maślanką.

Płatki żytnie – wskazania i przeciwwskazania

Płatki żytnie zapobiegają powstaniu wielu chorób, ale nie wszyscy mogą je jeść, głównie ze względu na zawarty w nich gluten. Nie powinno się podawać produktu osobom chorującym na celiakię. Jadanie płatków żytnich (dzięki dużej zawartości błonnika) zaleca się sportowcom. Błonnik nie tylko wspomaga odchudzanie, ale także zmniejsza uczucie zmęczenia.

Płatki żytnie – kalorie

Wartość energetyczna płatków żytnich to 361 kcal/100 g

Płatki żytnie – przepis na szybkie śniadanie

Płatki żytnie są doskonałą propozycją na szybkie i pożywne śniadanie.

Składniki:

  • 3 łyżki płatków żytnich,
  • 1 szklanka mleka,
  • mango,
  • banan,
  • miód,
  • sól.

Sposób przygotowania:

  • Płatki żytnie namocz w szklance gorącej wody i pozostaw w takiej postaci na noc.
  • Rano, napęczniałe płatki przełóż do naczynia, zalej szklanką mleka i zagotuj.
  • Potem dodaj łyżeczkę miodu, szczyptę soli i wymieszaj.
  • Na koniec wkrój do naczynia jednego banana i mango.

 

Smacznego! 

Woreczek płatków żytnich
©anetlanda/Fotolia
Styl życia
Płatki żytnie – poznaj ich cudowną moc
Płatki żytnie, wytwarzane z ziaren żyta, zawierają bardzo dużą ilość błonnika oraz składników mineralnych, między innymi żelaza, magnezu, potasu i wapnia.

Płatki żytnie, wytwarzane z ziaren żyta, zawierają bardzo dużą ilość błonnika oraz składników mineralnych, między innymi żelaza, magnezu, potasu i wapnia. Płatki żytnie – właściwości Płatki żytnie zawierają duże ilości błonnika, który poprawia perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom. Oprócz tego obniża on cholesterol we krwi, stężenie glukozy i wspomaga odchudzanie . Płatki żytnie są bogatym źródłem składników mineralnych: magnezu, żelaza, wapnia, potasu, sodu, manganu, cynku, fosforu, jodu i boru oraz witamin z grupy B (B1, B2, B6, PP, inozytolu, kwasu pantotenowego oraz foliowego). W swoim składzie mają także lignany – dzięki czemu pomagają zapobiegać nowotworom piersi , prostaty i okrężnicy a także chorobom układu sercowo- naczyniowego. Płatki żytnie - zastosowanie Płatki żytnie wykorzystuje się do różnych potraw, między innymi do zup warzywnych i mlecznych. Są idealnym składnikiem muesli, racuchów, pieczywa, batonów, czy ciasteczek. Można jeść płatki z owocami, jogurtami, czy maślanką. Płatki żytnie – wskazania i przeciwwskazania Płatki żytnie z apobiegają powstaniu wielu chorób , ale nie wszyscy mogą je jeść, głównie ze względu na zawarty w nich gluten. Nie powinno się podawać produktu osobom chorującym na celiakię . Jadanie płatków żytnich (dzięki dużej zawartości błonnika) zaleca się sportowcom. Błonnik nie tylko wspomaga odchudzanie, ale także zmniejsza uczucie zmęczenia. Płatki żytnie – kalorie Wartość energetyczna płatków żytnich to 361 kcal/100 g Płatki żytnie – przepis na szybkie śniadanie Płatki żytnie są doskonałą propozycją na szybkie i pożywne śniadanie. Składniki: 3 łyżki płatków żytnich, 1 szklanka mleka, mango, banan, miód, sól. Przygotowanie: Płatki żytnie namocz w szklance gorącej wody i pozostaw w takiej...

Talerz owsianki
©nito/Fotolia
Styl życia
Orkiszowa owsianka, czyli habermus – zdrowe i pożywne śniadanie
Habermus to doskonały pomysł na rozgrzewające, pożywne śniadanie, dostarczające energii i potrzebnych składników odżywczych, przede wszystkim białek i węglowodanów złożonych. Orkisz jest też bogatym źródłem błonnika, a także składników mineralnych: wapnia, potasu, żelaza i cynku. Habermus przygotowuje się z gotowanego ziarna orkiszu z dodatkiem miodu, cynamonu, migdałów i jabłek.

Habermus to doskonały pomysł na rozgrzewające, pożywne śniadanie, dostarczające energii i potrzebnych składników odżywczych, przede wszystkim białek i węglowodanów złożonych. Orkisz jest też bogatym źródłem błonnika, a także składników mineralnych: wapnia, potasu, żelaza i cynku. Habermus przygotowuje się z gotowanego ziarna orkiszu z dodatkiem miodu, cynamonu, migdałów i jabłek.   Składniki (ilość potrzebna do przygotowania dwóch porcji): 1/2 szklanki łamanych ziaren orkiszu (lub płatków orkiszowych), 2 szklanki wody, 2 jabłka, łyżeczka cynamonu, odrobina galgantu i bertramu (zamiast nich można dodać inne rozgrzewające przyprawy korzenne), łyżeczka nasion babki płesznik , migdały (można zamiast nich dodać orzechy włoskie), rodzynki (lub suszona żurawina), łyżka miodu.   Sposób przygotowania: Orkisz należy opłukać i zagotować. Po 15 minutach dodać pokrojone jabłka i przyprawy. Gotować wszystko jeszcze przez 10 minut. Po ugotowaniu należy dodać miód, migdały i rodzynki.   Smacznego!   Czas przygotowania: ok. 40 minut Płatki owsiane są pełnowartościowym produktem. Dowiedz się, jakie właściwości posiadają płatki owsiane .  Nie wiesz, co włączyć do swojej diety? Zdecyduj się na płatki owsiane .  Niskokaloryczna i niedroga okazuje się dieta owsiankowa . Sprawdź.  Śniadanie należy do najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Zdecyduj się na owsiankę z owocami .  Płatki owsiane coraz częściej włączane są do diety. Poznaj przepis na płatki owsiane na wodzie . 

Mix płatków śniadaniowych
© cegli/Fotolia.com
Styl życia
Najlepsze płatki na śniadanie – które wybrać?
Płatki śniadaniowe są wygodnym sposobem na ten najważniejszy w ciągu dnia posiłek. Zalewamy je mlekiem, jogurtem lub wodą i śniadanie gotowe. Należy jednak pamiętać, że aby nie zaopatrzyć się w potężną dawkę cukru i konserwantów na cały dzień, najlepiej kupować płatki bez konserwantów, sztucznych barwników i cukru. Warto samemu dodać miód, suszone owoce, wiórki kokosowe, orzechy czy migdały.

Płatki śniadaniowe są wygodnym sposobem na ten najważniejszy w ciągu dnia posiłek. Zalewamy je mlekiem, jogurtem lub wodą i śniadanie gotowe. Należy jednak pamiętać, że aby nie zaopatrzyć się w potężną dawkę cukru i konserwantów na cały dzień, najlepiej kupować płatki bez konserwantów, sztucznych barwników i cukru. Warto samemu dodać miód, suszone owoce, wiórki kokosowe, orzechy czy migdały. Płatki zbożowe – na co zwracać uwagę podczas zakupów Obecnie mamy wybór wśród szerokiej oferty: płatki zbożowe takie jak płatki owsiane, orkiszowe, amarantusowe, jęczmienne, jaglane, żytnie lub wieloziarniste. Płatki z mielonych i prasowanych ziaren kukurydzy – czyli popularne płatki kukurydziane. Płatki lniane, płatki z suszonymi owocami, crunchy. Warto zwracać uwagę na dodatki. Czytajmy dokładnie etykiety – im składników jest mniej tym lepiej dla zdrowia. Zwróćmy uwagę czy nie zawierają konserwantów, sztucznych barwników, cukru. Gdy wybieramy słodzone płatki dobrze, aby zawartość cukru nie była wyższa niż 6 g na 100 g płatków. Błonnik pokarmowy to składnik, który płatki powinny nam dostarczać. Gdy jest go mniej niż 3 g na 100 g płatków, wówczas jest to poranny zapychacz a nie pełnowartościowy posiłek. Jeżeli lubimy musli, dobrze zrobić je samemu – będziemy mieć pewność co do składników. Płatki bezglutenowe Dla osób z nietolerancją glutenu (celiaklią) lub będących na diecie bezglutenowej najlepszym wyborem będą płatki kukurydziane, gryczane, lniane, jaglane lub ryżowe. Na rynku dostępne są również mieszanki bezglutenowych płatków, najczęściej sprzedawane w formie musli. Przygotowanie płatków – ważne informacje Pamiętajmy, że gotowanie płatków – np. owsianych znacznie zwiększa ich indeks glikemiczny (co oznacza, że po ich zjedzeniu będziemy szybko bardzo głodni) i przy okazji tracą wiele cennych składników...

Nasze akcje
Newsy

Nowoczesny wymiar kobiecości? Manifestuj go zapachem!

Partner
materiały prasowe Lenovo
Fleszstyle

Świetna jakość w stylowym opakowaniu. Natalia Szroeder wybrała laptop Lenovo Yoga Slim 7

Partner
rafal-brzozowski
Newsy

Ci uczestnicy „The Voice of Poland” robią karierę muzyczną. Znasz wszystkich?

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
torebka-skoda-hollie-warsaw
Fleszstyle

Barbara Kurdej - Szatan: "Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą"

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner