Warzywa - strona 8

Zielona i żółta fasolka szparagowa
odchudzanie
warzywa
składniki odżywcze

Fasolka szparagowa – w jakiej postaci smakuje najlepiej

Fasolka szparagowa powinna znaleźć się w codziennym jadłospisie. Oprócz witamin z grupy B w fasolce znajdziemy również sporą dawkę witaminy A (odmiany zielone mają jej znacznie więcej od żółtych), C oraz K. Fasolka szparagowa ma mało kalorii i niski indeks glikemiczny dzięki czemu wspaniale nadaje się na dietetyczną przekąskę lub składnik lekkostrawnego dania.
Joanna Jędrzejczyk
Główka kapusty
warzywa
przepisy
witaminy

Warzywny detoks – przepisy na soki oczyszczające

Soki oczyszczające mają za zadanie wspomóc naturalne procesy detoksykacyjne zachodzące w organizmie. Zawarte w ogórku, rzodkiewce, marchewce i białej kapuście bogactwo składników odżywczych, błonnika oraz witamin przyspiesza wydalanie zbędnych procesów przemiany materii, oczyszcza krew, jelita oraz usprawnia pracę układu trawiennego. Ważne jest, aby kurację oczyszczania sokami prowadzić przez określony czas ściśle przestrzegając zaleceń, wówczas z pewnością odczujemy korzyści, których oczekujemy.
Joanna Jędrzejczyk
Jarmuż
warzywa
przepisy
witaminy

Co zrobić z jarmużem? 2 świetne przepisy

Potrawy z jarmużu mają charakterystyczny brokułowy, lekko pikantny i orzechowy smak. Dzięki zawartości składników odżywczych, jarmuż jest szczególne cennym dodatkiem do wielu dań. Możesz z niego zrobić orzeźwiający zielony koktajl, zdrowe czipsy, zapiekankę lub sałatkę. Pamiętaj, aby kupować jarmuż świeży, o sprężystych jędrnych liściach, bez brązowych lub ciemnofioletowych plam.
Joanna Jędrzejczyk
Żółta fasolka szparagowa
odchudzanie
warzywa
składniki odżywcze

Smaczna i zdrowa – fasolka szparagowa

Fasolka szparagowa wartości odżywcze zawdzięcza bogactwu składników, takich jak: błonnik, krzem, żelazo, magnez, witaminy A, C, K oraz witaminy z grupy B. Dzięki temu przez niektórych zaliczana jest do najzdrowszych warzyw świata. Ponadto zawiera bardzo mało kalorii i ma niski indeks glikemiczny. Jej delikatny smak sprawia, że może być wykorzystywana w wielu potrawach.
Joanna Jędrzejczyk
Wegeburger
warzywa
przepisy
kuchnia

Pyszne przepisy na zdrowe fast foody

Zdrowe fast foody można już coraz częściej dostać w restauracjach, barach i bistrach promujących zdrowe jedzenie. Przedstawione poniżej przepisy są alternatywą dla wszechobecnych mięsnych fast foodów. Przedstawiamy przepis na pieczone warzywne burgery i szybkie szaszłyki. Wszystko w zasięgu ręki, smaczne, kolorowe i co najważniejsze - zdrowe, nieociekające tłuszczem i niezawierające tajemniczych składników nieznanego pochodzenia. Przygotowując samodzielnie fast foody zawsze mamy pewność: co jest w środku oraz tego że produkty użyte do ich przyrządzenia są świeże.
Joanna Jędrzejczyk
Stos świeżych mandarynek.
odchudzanie
warzywa
owoce

Zdrowe przekąski do pracy – 5 pomysłów na to, co dobrego można przekąsić między posiłkami

Zdrowe przekąski do pracy powinny dostarczać witamin, minerałów i błonnika. Powinny być sycące i nie zawierać dużej ilości kalorii.
Anna Bartoś
Zdrowe produkty - owoce i warzywa
odchudzanie
warzywa
owoce

Zdrowe odżywianie: jak zacząć? Porady

Zdrowe odżywianie odnowi organizm i poprawi jego wydolność. Zlikwiduje częste uczucie pełności, wzdęcia, zgagę, czyli przypadłości spowodowane niewłaściwą dietą. Aby poczuć się lepiej i aby mieć więcej energii i chęci, warto zacząć zdrowo się odżywiać.
Anna Augustyniak
czerwona kapusta - przekrój
odchudzanie
dieta
warzywa

Walory zdrowotne i smakowe czerwonej kapusty

W czerwonej kapuście znajdziemy szereg witamin: B, C, A, E, a także kwas foliowy i flawonoidy. Swój charakterystyczny kolor czerwona kapusta zawdzięcza składnikom, których nie ma pokrewna odmiana – kapusta biała. Antocyjany – naturalne barwniki są przeciwutleniaczami – substancjami, które chronią m.in. przed nowotworami. Kapusta czerwona ma więcej witamin niż jej biała odpowiedniczka, przede wszystkim witamin z grupy B oraz witaminy C.
Paulina Mucha
Kiszona kapusta w pojemniku drewnianym
odchudzanie
dieta
warzywa

Sok z kiszonej kapusty – właściwości zdrowotne i sposób przygotowania

Kapusta kiszona powstaje w procesie fermentacji po wcześniejszym zasoleniu. Sok z kiszonej kapusty zawiera bakteriocyny – naturalne antybiotyki, pomaga przy dolegliwościach pokarmowych, bólach stawów i bezsenności.
Paulina Mucha
czerwona kapusta pokrojona
odchudzanie
dieta
warzywa

Świeży sok z czerwonej kapusty – bogactwo zdrowia

Sok z czerwonej kapusty to prosty sposób na uzupełnienie witamin. O ile gotowanie kapusty powoduje utratę części witamin, tak jedzenie surowych warzyw jest bardzo wskazane. Sok z czerwonej kapusty jest dobrze przyswajany przez organizm.
Paulina Mucha
biała kapusta - przekrój
odchudzanie
dieta
warzywa

Sok z białej kapusty – właściwości zdrowotne i sposób przygotowania

Sok z białej kapusty zawiera L-glutaminę – aminokwas, który usprawnia pracę jelit. Wpływa zbawiennie na stan włosów, skóry, paznokci i ogólną odporność organizmu oraz ma działanie przeciwzapalne.
Paulina Mucha
kapusta kiszona
odchudzanie
dieta
warzywa

Właściwości kapusty kiszonej – naturalny sposób na zdrowie

Zdrowotne właściwości kapusty kiszonej warto docenić zwłaszcza zimą i jesienią, kiedy brakuje świeżych, regionalnych warzyw. Kiszona kapusta to bogactwo witaminy B12, B6, C i PP, a także cynku, żelaza, potasu i magnezu. Swoje menu o kiszoną kapustę powinny koniecznie wzbogacić osoby na diecie odchudzającej, ponieważ jest to naturalne źródło błonnika. Kiszona kapusta zawiera fitoncydy i bakteriocyny, które działają przeciwgrzybiczo i antybakteryjnie.
Paulina Mucha
surowa biała kapusta
odchudzanie
dieta
warzywa

Biała kapusta, czyli lecznicze warzywo

Biała kapusta to tanie, regionalne warzywo, które powinniśmy jadać przez cały rok, zaś najwięcej w sezonie. Biała kapusta obfituje w składniki odżywcze, jednocześnie będąc idealnym składnikiem menu osób, którym zależy na szczupłej sylwetce.
Paulina Mucha
zielona sałatka odchudzające
warzywa
zdrowe produkty

Rukiew siewna, czyli rukola - źródło wartości odżywczych

Rukola, z wyglądu przypominająca sałatę, ale należąca do rodziny warzyw kapustowatych (tak samo jak brokuły, jarmuż czy brukselka) to bogate źródło witamin, minerałów i aminokwasów.
Barbara Panek
zielony blaszany pojemnik z bobem
warzywa
zdrowe produkty
składniki odżywcze

Bób - dlaczego jest taki zdrowy i jak wpływa na organizm?

Bób - dlaczego jest taki zdrowy i jak wpływa na organizm?
Barbara Panek
warzywa
Paweł Płaczek
kuchnia

Sposób na idealnie kruche ciasto? Banalnie prosty! Plus przepis na pyszne galette z cukinią

Sposób na idealnie kruche ciasto? Banalnie prosty! Plus przepis na pyszne galette z cukinią
Paweł Płaczek
fasola czarna i biała
warzywa
zdrowe produkty
składniki odżywcze

Gatunki fasoli: zawartość minerałów i kalorii

Fasola zawiera wiele odżywczych składników i jako przedmiot uprawy jest odporna na niełatwe warunki klimatyczne. Na świecie w celu spożycia uprawia się około 20 gatunków fasoli. Które warto jeść?
Paulina Banaśkiewicz-Surma
ziarna soi
warzywa
składniki odżywcze
witaminy

Prozdrowotna soja i napój sojowy. Czy aby na pewno?

Napój sojowy to często zamiennikiem produktów mlecznych. Nie zawiera cholesterolu. Zawartość protein w napoju sojowym jest podobna do zawartości protein w mleku krowim. Ponadto napój sojowy występuje w różnych wersjach smakowych. Jednak zdaniem naukowców, należy zachować ostrożność w spożywaniu soi, ponieważ jest ona przyczyną alergii, chorób immunologicznych i może wpływać na płodność.
Anna Cholewa
Poszatkowana kapusta
suplementy diety
warzywa
witaminy

Właściwości lecznicze kiszonej kapusty

Kiszona kapusta przechodzi proces fermentacji, dzięki któremu jest zdrowsza niż świeża. W główce kapusty jest tyle samo witaminy C, co w cytrynie, a fermentacja sprawia, że wytwarza się jej jeszcze więcej. Kapusta jest też źródłem witamin z grupy A, D, E, K, błonnika i rutyny. Oprócz tego zawiera siarkę, wapń, fosfor, magnez i potas. W kapuście kiszonej dodatkowo występują kwas askorbinowy i mlekowy, dzięki czemu pełni ona rolę naturalnego antybiotyku.
Aleksandra Gajowiak
Soja
odchudzanie
warzywa
zdrowe produkty

Soja: zdrowa czy szkodliwa?

Soja jest jednym z filarów kuchni azjatyckiej, spopularyzowanym na całym świecie dzięki takim potrawom jak tofu, miso, okara i tempeh. W diecie wegańskiej i wegetariańskiej soja – ze względu na bardzo wysoką zawartość pełnowartościowego białka – zastępuje mięso. Jest przy tym bogata w składniki mineralne, błonnik i witaminy, zwłaszcza z grupy B, co nie znaczy, że można ją jeść bez obaw i w każdych ilościach.
Aleksandra Gajowiak
Oliwki
odchudzanie
warzywa
zdrowe produkty

Oliwki – podstawa najzdrowszej diety świata

Oliwki są nieodłącznym elementem kuchni śródziemnomorskiej, która należy do najzdrowszych na świecie. Wielu tradycyjnych greckich dań nie można zaserwować bez dodatku oliwek lub oliwy z oliwek. Także i prawdziwej włoskiej pizzy nie podaje się wcale z ketchupem, a z oliwą. Na sekret oliwek składa się aż 7 właściwości, których razem próżno by szukać w jakimkolwiek innym naturalnym produkcie.
Aleksandra Gajowiak
świeży szpinak
odchudzanie
warzywa
zdrowe produkty

7 zaskakujących faktów o szpinaku

Szpinak ma wyjątkowy smak i jest bogaty w substancje odżywcze. Zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych, reguluje odkładanie się tłuszczu w organizmie i wspomaga budowę masy mięśniowej. To jednak nie koniec jego zalet. Zobacz co jeszcze ma do zaoferowania ulubione danie Popeye.
Justyna Dąbrowska
pietruszka w doniczce
odchudzanie
warzywa
zdrowe produkty

Pietruszka działa antynowotworowo i zwiększa potencję

Pietruszka zawiera dużo witaminy C, B-12, K i A. Jest też bogatym źródłem minerałów takich jak cynk, selen wapń, potas, magnez, fluor i żelazo.
Anna Cholewa
trendy
Dolce&Gabbana
Moschino

Kto by pomyślał, że warzywa będą w modzie

czyli marchewki i pomidory są trendy
Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Partner
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Partner
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Partner