Umowa o współpracy zawierana jest zwykle między przedsiębiorcami, w celu osiągnięcia przez nich większych zysków i korzyści. Umowa o współpracy między firmami sporządzana jest w formie pisemnej, aby między stronami była jasność co do jej postanowień i warunków.

Reklama

Umowa współpracy między firmami

Umowa o współpracy handlowej pomiędzy przedsiębiorcami jest często spotykana w obrocie gospodarczym. Daje firmom możliwość osiągnięcia większych korzyści z działalności. Dzięki sporządzeniu umowy w formie pisemnej pomiędzy stronami istnieje jasność co do zasad współpracy.

Umowa współpracy między firmami: jak napisać

1. Należy wskazać datę i miejsce sporządzenia umowy.

2. Zaznaczyć nagłówek: „Umowa o współpracy”.

3. Następnie należy wskazać strony umowy – nazwy firm, ich siedziby, adresy NIP, numery w KRS lub CEIDG.

Zobacz także

4. Warto też wskazać konkretne osoby, które będą reprezentowały dany podmiot.

5. Na początku umowy warto wskazać, co jest przedmiotem umowy – może to być np. dostawa produktów w celu ich dalszej dystrybucji na określonym obszarze.

6. Należy wskazać wszystkie istotne warunki współpracy – terminy wykonania zobowiązań, np. dostaw i płatności za nie, obowiązujące ceny, można umieścić zakaz zmiany ceny towaru.

7. Warto zaznaczyć okres wypowiedzenia umowy i ewentualnie szczególne okoliczności, które będą uprawniały do wcześniejszego wypowiedzenia.

8. Wskazuje się również termin trwania umowy. Po przekroczeniu terminu umowa zwykle samoistnie wygasa. Można ją również zawrzeć na czas nieoznaczony.

9. Postanowienia końcowe. Można tu wskazać chociażby warunki dokonywania zmian w umowie, informację o liczbie sporządzonych egzemplarzy.

Reklama

10. Podpisy obu stron lub osób je reprezentujących. Każda ze stron powinna otrzymać podpisany przez drugą stronę egzemplarz.

Reklama
Reklama
Reklama