Kobieta tańcząca
Pixabay/katerina1103990/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
Styl życia

Bokwa – taniec i trening cardio w jednym. Na czym polega bokwa?

Bokwa to ćwiczenia grupowe, które stanowią połączenie treningu cardio z tańcem. Tym, co różni bokwę od innych tego typu ćwiczeń, np. od zumby, jest choreografia: uczestnicy zajęć rysują swoimi krokami litery i cyfry w rytm muzyki. Układ jest na tyle prosty, że poradzą sobie z nim nawet osoby o dwóch lewych nogach.

Bokwa to ćwiczenia grupowe, które stanowią połączenie treningu cardio z tańcem. Tym, co różni bokwę od innych tego typu ćwiczeń, np. od zumby, jest choreografia: uczestnicy zajęć rysują swoimi krokami litery i cyfry w rytm muzyki. Układ jest na tyle prosty, że poradzą sobie z nim nawet osoby o dwóch lewych nogach.

Skąd wzięła się bokwa?

Twórcą bokwy jest Paul Mavi, trener fitness i muzyk o południowoafrykańskich korzeniach. Paul pracował nad bokwą podczas zajęć fitness, które przez 8 lat prowadził w Los Angeles. W 2012 roku trener wprowadził bokwę jako nową metodę treningu w Wielkiej Brytanii, a potem w Stanach Zjednoczonych.

 

Słowo „bokwa” jest zbitką słowną utworzoną ze słów „boxing” (boksowanie) i „kwaito” (południowoafrykańskie określenie tamtejszego tańca bojowego). Choć Paul Mavi usunął z układów większość elementów boksu i kwaito, nazwa została.

Na czym polega bokwa?

Bokwa opiera się na połączeniu ćwiczeń fitness (cardio) z prostymi krokami charakterystycznymi dla tańca hip-hopowego i południowoafrykańskiego tańca bojowego. Tańczący rysują swoimi ruchami litery, cyfry i proste figury geometryczne. Do najprostszych figur należą: litera L, J, C i 0. Trudniejsze są: B i kwadrat. Jedną z figur typowych dla kwaito jest phezulu, krok, który w najprostszej postaci polega na naprzemiennym unoszeniu zgiętych w kolanie nóg.

 

Bokwa nie wymaga liczenia kroków, wystarczy, że uczestnicy wczują się w rytm muzyki i będą za nim podążać. Muzyka, która towarzyszy treningom, to najnowsze, energetyczne i wpadające w ucho przeboje, które na co dzień można usłyszeć w radiu.

 

Twórcy tej metody treningu obiecują, że godzina bokwy pozwala spalić nawet 1200 kcal.

Gdzie można trenować bokwę i jak wygląda trening?

Bokwę można ćwiczyć w klubach fitness pod okiem certyfikowanych trenerów. Zajęcia trwają zazwyczaj ok. godziny. Rozpoczyna je rozgrzewka, a kończy rozciąganie. Ćwiczący najpierw poznają proste schematy ruchowe, które następnie są przez instruktora rozwijane. Każdy uczestnik może dostosować intensywność ćwiczeń do swoich możliwości, np. do podstawowego ruchu dodać skoki, dodatkowe ruchy lub potrząsanie ciałem. Dzięki temu bokwę mogą trenować osoby w każdym wieku i w różnej kondycji.


kobieta uprawia jumping fitness
©andreacionti/Fotolia
Styl życia
Ćwiczenia na trampolinie – na czym polega i jakie korzyści przynosi jumping fitness?
Ćwiczenia na trampolinie, zwane jumping fitness to ćwiczenia fizyczne przeprowadzane w rytmie energicznej muzyki. Trening zaliczany jest do ćwiczeń cardio, a same zajęcia polegają na skokach w swobodnej formie.

Ćwiczenia na trampolinie, zwane jumping fitness to ćwiczenia fizyczne przeprowadzane w rytmie energicznej muzyki. Trening zaliczany jest do ćwiczeń cardio, a same zajęcia polegają na skokach w swobodnej formie. Ćwiczenia na trampolinie – na czym polegają? Ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping fitness to ćwiczenia cardio, które są proste i dostarczają mnóstwo radości i zabawy. Jumping fitness polega na skokach na jednoosobowej trampolinie w dowolnej, swobodnej formie, podczas których organizm spala kalorie (podczas godziny 800 kalorii) . Trening najczęściej składa się z ćwiczeń z aerobiku, szybkich, wolnych biegów, a także z podskoków. Występują dwie formy ćwiczeń na trampolinie: light i dla bardziej zaawansowanych. Podczas tej pierwszej skoki na trampolinie są proste i zalecane początkującym użytkownikom. Forma dla bardziej zaawansowanych jest dużo trudniejsza, ponieważ zawiera dodatkowe utrudnienia, jak obciążenie ciała ciężarkami przypinanymi do kostek . W trakcie treningu dla doświadczonych osób występują różnego rodzaju przeskoki i wyskoki na podesty. Ćwiczenia na trampolinie – zalety treningu Ćwiczenia na trampolinie korzystnie wpływają na organizm. Skoki na trampolinie spalają mnóstwo kalorii, zwiększają wydolność organizmu i poprawiają koordynację ruchową. Ponadto wzmacniają mięśnie wszystkich partii ciała i dotleniają organizm. Jumping fitness zmniejsza też uczucie zmęczenia, ułatwia wydalanie toksyn i przyspiesza przemianę materii . Ćwiczenia na trampolinie – przeciwwskazania Ćwiczeń na trampolinie nie zaleca się osobom cierpiącym na choroby krążenia i zwyrodnienie stawów. Jumping fitnessu nie mogą też trenować osoby z nadwagą i mające problemy z oddychaniem.  

Kobieta ćwiczy z krzesłem
© Africa Studio/Fotolia.com
Styl życia
Trening mięśniowy na krzesłach – zumba sentao
Zumba sentao to trening taneczno-wzmacniający, w którym ćwiczenia wykonuje się przy użyciu krzeseł. Podczas zajęć najważniejsze jest świadome i precyzyjne napinanie mięśni. Trening wykonywany w ten sposób ujędrnia i wzmacnia całe ciało ze szczególnym naciskiem na jego górne partie, brzuch oraz pośladki. Jest to forsowna forma aktywności wymagająca kondycji fizycznej i wcześniejszego doświadczenia z zajęciami fitness.

Zumba sentao to trening taneczno-wzmacniający, w którym ćwiczenia wykonuje się przy użyciu krzeseł. Podczas zajęć najważniejsze jest świadome i precyzyjne napinanie mięśni. Trening wykonywany w ten sposób ujędrnia i wzmacnia całe ciało ze szczególnym naciskiem na jego górne partie, brzuch oraz pośladki. Jest to forsowna forma aktywności wymagająca kondycji fizycznej i wcześniejszego doświadczenia z zajęciami fitness. Zumba sentao – siłowy trening dla zaawansowanych Zumba to połączenie elementów tańca latynoamerykańskiego z ćwiczeniami fitness . Rozpoczynając tego typu trening musimy mieć przed sobą cel, który chcemy osiągnąć. To najlepsza motywacja. Za pomocą tego typu treningu – wykonywanego regularnie oraz przy jednoczesnym stosowaniu odpowiednio zbilansowanej diety – szybko zrzucimy nadmiar tkanki tłuszczowej – w szczególności z okolic pośladków , ramion i brzucha. Wzmocnimy mięśnie, będziemy rzeźbić sylwetkę i ujędrniać całe ciało. Zumba sentao – jak wygląda trening Treningi w zumbie sentao maja charakter tonizujący. Oznacza to, że organizm zwiększa swoją wydolność poprzez wzmocnienie tkanki mięśniowej . Treningi w zumbie senato, tak jak we wszystkich rodzajach zumby, są bardzo radosne i poprawiają samopoczucie . Zumba sentao to dynamiczne ćwiczenia oporowe oraz ćwiczenia cardio , które wykonywane są w sposób energiczny przy dźwiękach muzyki latynoamerykańskiej. Jest ona znacznie spokojniejsza niż np. w zumbie gold , ponieważ w sentao kładzie się nacisk na precyzyjne wykonywanie każdego ruchu . Wykorzystanie krzesła podczas zajęć nie polega na tym, że będziemy na nim siedzieć. W sentao krzesło to przyrząd do ćwiczeń. Przy jego pomocy wykonywane są przysiady oraz wymachy. Cała choreografia jest zaplanowana w taki sposób, aby trening był bezpieczny i efektywny.  

Kobieta tańczy z ciężarkami
© xalanxs/Fotolia.com
Styl życia
Zumba toning – chudnij i wzmacniaj mięśnie w rytmie latino!
Zumba toning jest zestawem rzeźbiących sylwetkę ćwiczeń wykonywanych w takt gorących latynoskich rytmów. Podczas treningu wytrzymałościowego używa się specjalnych ciężarków zwanych „toning sticks”, które grzechoczą jak marakasy.

Zumba toning jest zestawem rzeźbiących sylwetkę ćwiczeń wykonywanych w takt gorących latynoskich rytmów. Podczas treningu wytrzymałościowego używa się specjalnych ciężarków zwanych „toning sticks”, które grzechoczą jak marakasy. Zumba toning – na czym polega? Zumba toning jest odmianą cieszącej się coraz większą popularnością zumby , która jest połączeniem elementów tańca latynoamerykańskiego z elementami fitness. Dodanie słowa toning – oznaczającego ujędrnianie , wzmacnianie – powoduje, że główny nacisk w zumbie toning kładzie się na ćwiczenia wytrzymałościowe wykonywane w takt muzyki . Układy są skomponowane w oparciu o taneczny krok. Dodatkowo podczas treningu używa się specjalnych hantli – zumba sticks (ważą około 0,7 kg), które grzechoczą jak marakasy. Treningi w zumba toning wzmacniają wybrane partie mięśni na ramionach, udach, pośladkach czy brzuchu . Muzyka jest nieco łagodniejsza, niż np. w tradycyjnej zumbie, ponieważ wykonywanie powtórzeń wymaga nieco uwagi. Jednak w dalszym ciągu jest to zumba, której głównym założeniem jest przede wszystkim dobra zabawa .   Zumba toning to trening dla osób, które chcą w szybki i przyjemny sposób zrzucić zbędne kilogramy. Przy czym należy pamiętać, że treningi są intensywne, dlatego ta forma aktywności przeznaczona jest dla osób, które miały już do czynienia z ćwiczeniami wytrzymałościami i których kondycja fizyczna jest przynajmniej na średnim poziomie. Podczas zajęć z zumba toning bardzo istotne jest świadome napinanie mięśni , którego uczymy się na bieżąco. Dokładne wykonywanie ćwiczeń i skupienie to podstawa. Zumba toning – efekty Treningi zumba toning przynoszą szybko rezultaty , ponieważ są to intensywne ćwiczenia wytrzymałościowe. Przy odpowiednim, dobrze zbilansowanym odżywianiu i systematycznym wykonywaniu ćwiczeń tkanka tłuszczowa jest...

Nasze akcje

Nowa kolekcja Lilou zachęca do świętowania wspólnych chwil

Partner
Pomysł na prezent: perfumy Tom Tailor

Te perfumy symbolizują drogocenne chwile szczęścia i spokoju

Partner

Niebanalna i ponadczasowa biżuteria Pandora zachwyca blaskiem

Partner

Uwielbiasz taniec? Rozwijaj swoje umiejętności i dziel się nimi ze światem!

Partner

Lubisz zieloną herbatę? Poznaj jej prozdrowotne właściwości

Partner

Słuchawki jak ekskluzywne kosmetyki? To możliwe z Huawei FreeBuds Lipstick

Partner