Miska rosołu
© bit24/Fotolia.com

Rosół znany jest ze swoich właściwości regeneracyjnych i zdrowotnych. Jest niezastąpiony przy grypie, przeziębieniu i w okresie rekonwalescencji. Wbrew pozorom rosół nie należy do najbardziej kalorycznych zup. 100 gramów chudego rosołu drobiowego zawiera 45 kalorii, czyli dużo mniej niż barszcz biały (92), grochówka (77), zupa fasolowa (70), żurek (93) czy krem z zielonego groszku (60).

 

Rosół to zupa niezabielana i niezagęszczana, więc przygotowany z chudego mięsa może być składnikiem diety niskokalorycznej. Dokładna ilość kalorii w rosole zależy w dużej mierze od tego, z jakiego mięsa został przygotowany.

Ile kalorii ma rosół?

Zawartość kalorii w 100 gramach rosołu waha się od 12 w gotowej kostce bulionowej, do ponad 200 w domowym rosole wołowym z makaronem.

 

Poniżej znajdziesz przybliżone wartości kaloryczne popularnych rodzajów rosołu:

  • Chudy rosół drobiowy – 45 kalorii/ 100 gramów
  • Rosół drobiowy z ryżem – 60 kalorii/ 100 gramów
  • Rosół drobiowy z makaronem – 159 kaloriil/ 100 gramów
  • Rosół drobiowy z makaronem i kawałkami mięsa – 175 kalorii/ 100gramów
  • Rosół z kury ze skórką – 86 kalorii/ 100 gramów
  • Rosół wołowy – 98 kalorii/ 100gramów
  • Rosół wołowy z makaronem – 212 kalorii/ 100 gramów
  • Rosół jarski (warzywny)– 19 kalorii/ 100 gramów
  • Bulion z kurczaka w kostce – 12 kalorii/ 100 gramów

Co zrobić by rosół był mniej kaloryczny

Aby rosół był chudszy, ugotuj go na delikatnym białym mięsie, takim jak kurczak lub indyk bez skórki, królik czy cielęcina. Możesz też użyć wołowiny lub dziczyzny, a następnie zebrać zbędny tłuszcz. Po przygotowaniu i przestudzeniu rosół wstaw do lodówki. Po kilku godzinach tłuszcz wypłynie na wierzch zupy i utworzy skorupę, którą z łatwością usuniesz za pomocą łyżki. Możesz też na powierzchni ciepłego rosołu położyć na moment ręcznik papierowy, który lekko wchłonie tłuszcz.

Rosół jest zdrowy i można go jeść na diecie

Rosół uznawany jest za naturalne lekarstwo na wiele różnych dolegliwości. Warto go jeść przynajmniej raz w miesiącu, nawet w przypadku stosowania diety niskokalorycznej. Domowy rosół wzmacnia odporność, przyspiesza gojenie ran, pozytywnie wpływa na kości i stawy, wspiera działanie układu pokarmowego, poprawia trawienie, pomaga przy schorzeniach, takich jak zgaga i refluks, ma działanie przeciwzapalne, rozrzedza wydzielinę z gardła, płuc i nosa oraz ułatwia zasypianie.


Więcej na temat odchudzanie zdrowe diety rosół