złote monety
Image by LifetimeStock.com

Pieniądze na założenie firmy można zdobyć dzięki dofinansowaniu z urzędu pracy. Dotacja na własną firmę przysługuje jedynie zarejestrowanym bezrobotnym.

Kto może się starać o dofinansowanie z urzędu pracy?

By starać się o dofinansowanie z urzędu pracy trzeba być pełnoletnim i posiadać status osoby bezrobotnej. Ponadto osoba starająca się o fundusze nie może przez rok poprzedzający złożenie wniosku (w niektórych urzędach dłużej) prowadzić działalności gospodarczej. Poza tym osoba ubiegająca się o dofinansowanie nie może być studentem dziennym, zwykle może studiować zaocznie. Dotacje z urzędu pracy nie są przyznawane osobom, które w przeciągu roku odrzuciły propozycję stażu czy zatrudnienia w firmie, były karane sądownie za przestępstwa przeciwko rynkowi gospodarczemu.

Procedura przyznania dofinansowania z urzędu pracy

Po złożeniu wniosku i biznesplanu należy odczekać około miesiąca (niekiedy i kilka miesięcy) na decyzję urzędu pracy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku trzeba czekać około tygodnia na podpisanie umowy pomiędzy osobą bezrobotną, poręczycielem i urzędem pracy. Następnie w ciągu kilku dniu od zatwierdzenia pisma, na konto osoby ubiegającej się o dofinansowanie powinny wpłynąć pieniądze. Urząd pracy proponuje najwyższą sumę dotacji w wysokości 22 tysięcy złotych, a uzyskane pieniądze trzeba wydać w ciągu 30 dni od ich otrzymania.


Więcej na temat rynek pracy prawo pracy