woda, jogurt, owoc i kanapka
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Pomysły na jedzenie do pracy. Dietetyczne przekąski

Dietetyczne przekąski przygotowane w domu to pozwolą na zjedzenie w pracy wartościowego i nietuczącego posiłku.

Dietetyczne przekąski przygotowane w domu to pozwolą na zjedzenie w pracy wartościowego i nietuczącego posiłku.

 

To, że można w pracy nie mieć czasu na zjedzenie posiłku, nie jest żadnym argumentem dla organizmu. W pracy można zjeść smaczne i ciekawe przekąski. Regularne posiłki to podstawa dbania o zdrowy tryb życia. W pracy sprawdzą się dania nie wymagające podgrzewania i takie, które szybko będą nadawały się do zjedzenia.

Coś zawijanego, czyli spring rolls

Spring rolls to dosłownie przetłumaczona na angielski chińska nazwa sajgonek. I takie właśnie spring rollsy można przygotować sobie do pracy. Wyglądają apetycznie i jedynie od wyobraźni autora będzie zależało, co znajdzie się w ruloniku otoczonym papierem ryżowym. Może to być farsz warzywny (z warzyw świeżych lub gotowanych), może to być dodatek mięsa (np. kurczaka) lub ryba (np. łosoś). W tych sajgonkach na zimno znajdzie się również miejsce na makaron, a także na owoce i bakalie. Nie wspominając o licznych przyprawach. Możliwości są niezliczone.

Coś chrupiącego, czyli domowa mieszanka do jogurtu

W domu można przygotować zestaw ulubionych bakalii, ziaren zbóż i suszonych owoców, po których garść można sięgnąć w pracy i zmieszać z jogurtem naturalnym. Do wyboru jest naprawdę wiele składników: orzechy (włoskie, laskowe, nerkowca, ziemne, migdały), suszone owoce (śliwki, morele, rodzynki, figi, daktyle), ziarna (słonecznika, dyni, chia, sezamu), zboża (płatki owsiane, jaglane, orkiszowe, gryczane). Zatem każdy powinien znaleźć do pochrupania swój ulubiony zestaw składników.

Coś płynnego, czyli koktajlowa bomba witaminowa

Do pracy można również zabrać pyszny koktajl owocowy lub warzywny. Na drugie śniadanie świetnie sprawdzi się na przykład koktajl ze zblendowanego serka wiejskiego, banana, mleka i kakao albo miodu. Jeśli ma być bardziej warzywnie, zblendować można niemal wszystkie warzywa w różnych konfiguracjach. Na przykład można połączyć ogórek z selerem naciowym i garścią szpinaku, sokiem z cytryny i solą i pieprzem do smaku.

 

Bez względu na to, czy to w formie zawijanej, chrupiącej czy płynnej, organizm będzie wdzięczny za dostarczoną mu porcję energii, witamin i minerałów.

 

zielone oliwki
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Lekkie i zdrowe przekąski: sześć pomysłów
Lekkie przekąski to rozwiązanie, które wymaga chwili przygotowania, ale zawiera wiele cennych składników odżywczych. Poniżej kilka pomysłów na lekkie przekąski. Część z nich wymaga chwili przygotowania, część jest gotowa do zjedzenia od razu.

Lekkie przekąski to rozwiązanie, które wymaga chwili przygotowania, ale zawiera wiele cennych składników odżywczych. Poniżej kilka pomysłów na lekkie przekąski. Część z nich wymaga chwili przygotowania, część jest gotowa do zjedzenia od razu. Blender w akcji, czyli pyszny koktajl Koktajl to szybka i zdrowa lekka przekąska. Można użyć ulubionych warzyw i owoców. Możliwości połączenia są ograniczone tylko wyobraźnią. W sezonie świetnie sprawdzi się ogórek z kefirem i miętą do smaku , w opcji bardziej owocowej – jagody z bananem i zarodkami pszennymi rozcieńczone wodą źródlaną. Eksperymentować można ze smakiem, kolorem, konsystencją i dodatkami. Garść chrupiących wartości odżywczych Orzechy , pomimo iż dość kaloryczne, powinny znaleźć się w diecie, gdyż dostarczają cennych dla organizmu składników odżywczych. Zatem jedzone z umiarem będą służyły jako wartościowa, lekka przekąska. Do wyboru jest ich wiele: migdały , orzechy nerkowca, orzechy włoskie, laskowe czy ziemne. Wybrać należy te bez dodatku soli i bez panierki. Owocowo w sam raz na lekkie danie Niezastąpione w przegryzieniu czegoś na szybko i bez przygotowania są owoce. Dzięki zawartości błonnika sprzyjać będą trawieniu. Anglicy zwykli mawiać, że kto dziennie zjada jedno jabłko, nie musi korzystać z pomocy lekarzy . Zatem zawsze dobrze mieć pod ręką jabłko, banana lub inny ulubiony owoc. Naturalnie jogurt z ulubionym dodatkiem Jogurt naturalny jest pomysłem na lekką przekąskę, można urozmaicić jego smak ulubionym owocem (świeżym lub suszonym) albo odrobiną miodu. Zdrowo, lekko i smacznie. Lekko pozwijana lekka przekąska Sajgonki są znane każdemu, ale nie każdy wie o spring rolls, czyli lekkiej i zdrowej przekąsce, która dodatkowo elegancko się prezentuje, więc można zabrać ją ze sobą na przykład do pracy. To, co znajdzie się w ruloniku...

Koktajl bananowy
© denio109/Fotolia.com
Styl życia
Koktajl bananowy – sycąca i zdrowa przekąska
Banany zawierają dużo witamin, m.in. A, C i E. Oprócz tego są bogate w błonnik, potas, wapń i fosfor. Idealnie nadają się też na wzmocnienie po ćwiczeniach – wypicie energetyzującego koktajlu z bananów dodaje energii i pomaga organizmowi się zregenerować.

Banany zawierają dużo witamin, m.in. A, C i E. Oprócz tego są bogate w błonnik, potas, wapń i fosfor. Idealnie nadają się też na wzmocnienie po ćwiczeniach – wypicie energetyzującego koktajlu z bananów dodaje energii i pomaga organizmowi się zregenerować.   Koktajl bananowy jest zdrową i sycącą przekąską. Do jego przygotowania najlepiej wybierać dojrzałe banany, ponieważ są najsłodsze i nie trzeba wtedy całego koktajlu dosładzać. Prosty koktajl bananowy z mlekiem Składniki na jedną porcję: 1 banan, 1 szklanka mleka, 1 mały serek homogenizowany o smaku waniliowym, 1 łyżeczka cukru, szczypta cynamonu .   Czas przygotowania: 5 minut Stopień trudności: bardzo łatwe   Sposób przygotowania: 1. Wszystkie składniki (oprócz cynamonu) zblenduj. 2. Przelej do wysokiej szklanki. 3. Posyp cynamonem.   Tak przyrządzony koktajl ma dużą wartość odżywczą, ale jest dość kaloryczny, bo zawiera około 350 kcal. Żeby wzmocnić jego działanie energetyzujące, można do składników dodać 2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej , dzięki czemu otrzyma się pobudzający koktajl bananowy z kawą. Dietetyczny koktajl bananowy z jogurtem – wersja fit Można przygotować także dietetyczną wersję koktajlu, dodając zamiast serka homogenizowanego mały jogurt naturalny. Żeby zachować waniliowy aromat, można go wcześniej wymieszać z laską wanilii lub łyżeczką ekstraktu waniliowego. Cukier można zastąpić słodzikiem (np. stewią ) lub miodem naturalnym, dzięki czemu koktajl bananowy będzie niskokaloryczny. Wegański koktajl bananowy z mlekiem kokosowym Napój można przygotować także bez wykorzystania produktów mlecznych, których nie używają weganie . Zamiast mleka i serka, można dodać mleko kokosowe. Bardzo dobrze będzie smakować także koktajl bananowy z mlekiem sojowym....

smaczny hamburger
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
Dietetyczny hamburger – zrób go sam!
Hamburger może być dietetyczny i można samodzielnie go przygotować w domu. Potrzebujesz do tego mięsa mielonego, bułki pełnoziarnistej, cebuli, sałaty, przypraw, pomidorów, ogórka konserwowego i żółtego sera.

Hamburger może być dietetyczny i można samodzielnie go przygotować w domu. Potrzebujesz do tego mięsa mielonego, bułki pełnoziarnistej, cebuli, sałaty, przypraw, pomidorów, ogórka konserwowego i żółtego sera. Przepis na domowego hamburgera Składniki (na jedną porcję): 1 bułka pełnoziarnista, 0,15 dag mięsa mielonego drobiowego, sałata, ketchup, pomidor , ogórek konserwowy, czerwona lub biała cebula, sól, pieprz. Sposób przygotowania: Do mięsa mielonego dodaj drobno posiekaną cebulę, sól i pieprz. Następnie uformuj mięso mielone na kształt kotleta i w takiej postaci wstaw na 10-15 minut do piekarnika o temperaturze 180 stopni . Następnie bułkę przekrój na pół i wstaw do mikrofali na 5 minut a potem włóż do niej listek sałaty i ciepłego kotleta. Następnie na kotleta połóż pokrojonego w plastry pomidora, ogórek konserwowy, a wierzch polej ketchupem.   Smacznego!   Smakuje ci cieciorka? Zobacz,  2 przepisy na dietetyczne dania z cieciorki . Ciasta też mogą być dietetyczne. Zobacz, nasz  Przepis na dietetyczny sernik . Bądź fit w pracy! Zobacz, nasze  pomysły na dietetyczne jedzenie do pracy .

Nasze akcje

Uwielbiasz taniec? Rozwijaj swoje umiejętności i dziel się nimi ze światem!

Partner
Newsy

Kosmetyki, które dbają o ciebie i planetę. Poznaj nową linię przeciwzmarszczkową Laboratorium Kosmetycznego Ava

Partner

Lubisz zieloną herbatę? Poznaj jej prozdrowotne właściwości

Partner

Słuchawki jak ekskluzywne kosmetyki? To możliwe z Huawei FreeBuds Lipstick

Partner
Newsy

Pierścionek zaręczynowy w codziennych stylizacjach. Sprawdź najmodniejsze zestawienia na jesień 2021

Partner
Kosmetyki Neboa
Newsy

Zadbaj o włosy w duchu eko. Jak duży wpływ na planetę ma zawartość naszych kosmetyczek? Będziesz zaskoczona!

Partner