Dieta na lato – co jeść w czasie upałów?
© Alena Ozerova/Adobe Stock
Styl życia

Gorąco? Zobacz co jeść w upały, żeby poczuć się lepiej

Jedną z lepszych diet na upalne dni jest dieta śródziemnomorska. W tej diecie podstawą są warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste oraz jogurty. Oczywiście bardzo ważna jest również odpowiednia ilość wypijanej wody, która powinna wynosić przynajmniej 2 litry dziennie. Na obiad zamiast gorącej zupy grochowej czy ogórkowej warto zjeść samodzielnie przygotowany chłodnik ze świeżych warzyw.

Jedną z lepszych diet na upalne dni jest dieta śródziemnomorska. W tej diecie podstawą są warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste oraz jogurty. Oczywiście bardzo ważna jest również odpowiednia ilość wypijanej wody, która powinna wynosić przynajmniej 2 litry dziennie. Na obiad zamiast gorącej zupy grochowej czy ogórkowej warto zjeść samodzielnie przygotowany chłodnik ze świeżych warzyw.

 

Na pewno w takie upały trzeba więcej pić. Najlepiej niech będzie to woda mineralna, sok, herbata owocowa albo ziołowa. Lepiej zrezygnować z napojów, które zawierają kofeinę, ponieważ mają one działanie moczopędne oraz pobudzające. Ważne jest, aby pić nie tylko wtedy, gdy odczuwa się pragnienie, ale również wtedy go nie czujemy – tylko w taki sposób można prawidłowo nawodnić organizm. Jest to szczególnie ważne u osób starszych i dzieci, u których należy zatroszczyć się, by ilość wypijanych napojów była odpowiednia.

Kasia gotuje z Polki.pl: piaskowa babka cytrynowa

Dieta na lato: Nie tylko owoce i warzywa…

Zazwyczaj jest tak, że gdy na zewnątrz rośnie temperatura, to maleje apetyt, zmniejsza się energia i nie mamy na nic ochoty. Dotyczy to również spożywania posiłków, szczególnie takich jak np. gorące potrawy. Dieta latem powinna ochładzać organizm i sprawiać ulgę. Aby tak było, warto wzbogacić ją o produkty, który będą idealne na upały. Należą do nich m.in. owoce – pomarańcze, arbuzy, gruszki oraz jabłka. Warto wprowadzić je do diety latem głównie dlatego, że regulują poziom nawodnienia organizmu. Poza tym, podczas upałów zaleca się wzbogacić dietę o produkty, takie jak jogurty, które również mają działanie orzeźwiające oraz wspomagające trawienie. Świetnym pomysłem jest połączenie jogurtu naturalnego z owocami i zblendowanie, dzięki temu powstanie pyszny koktajl. To również świetna alternatywa dla słodyczy, których w upały lepiej unikać. Poza pustymi kaloriami, nie wnoszą do organizmu żadnych niezbędnych składników odżywczych i sprawiają, że tylko na krótki czas jesteśmy syci, a później ponownie pojawia się głód i ochota na więcej słodkości.

Na zewnątrz upał? Zjedz chłodnik, czyli zimny obiad idealny!

Kiedy na dworze upał, zazwyczaj nie mamy ochoty na gorący dwudaniowy obiad, a trzeba pamiętać, że jest to jednak bardzo ważny posiłek w ciągu dnia. Dlatego, aby z niego nie rezygnować i urozmaicić dietę na lato, warto wybrać zimny obiad, czyli chłodnik, który jest przygotowywany na bazie kefiru lub naturalnego jogurtu z dodatkiem warzyw. Z kolei na drugie danie można przygotować sałatkę ze świeżych owoców oraz warzyw. Taki obiad na pewno ochłodzi, będzie smaczny i doda energii. Trzeba pamiętać o tym, że prawidłowo skomponowana dieta powinna dostarczyć do organizmu odpowiedniej dawki wszystkich, niezbędnych składników odżywczych.

 

Kosmetyki, które przetrwają upał
East News
Fleszstyle
Nie znosisz, kiedy w upał makijaż spływa ci po twarzy? Te kosmetyki przetrwają nawet najgorętszy dzień!
Nie znosisz, kiedy w upał makijaż spływa ci po twarzy? Te kosmetyki przetrwają nawet najgorętszy dzień!

W upalnie dni twój makijaż trzyma się wyjątkowo krótko, a cera szybko wygląda na nieświeżą, świeci się i jest zaczerwieniona z gorąca? Wiemy, które kosmetyki ci pomogą! Makijaż na upały W gorące, letnie dni nie przesadzaj z makijażem. Jeśli nie musisz, nie noś podkładu, a zastąp go lekkim kremem BB lub kosmetykiem kryjącym w kompakcie. A jeśli podkład, to ten o przedłużonej trwałości lub… chłodzący! Nie wybieraj matującego, bo może być za ciężki. Jeśli masz problem z nadmiernym błyszczeniem się cery, twój problem rozwiąże za to matująca baza, która dodatkowo zwiąże makijaż ze skórą. Malując oczy, używaj kosmetyków w płynie, kremie lub wodoodpornych - są bardziej trwałe. A jeśli makijaż ma przetrwać nienaruszony wiele godzin, całą buzię na koniec spryskaj mgiełką utrwalającą. Podpowiadamy, które kosmetyki sprawdzą się najlepiej!

Jak schudnąć na wiosnę?
© Kalim/Adobe Stock
Styl życia
Jak szybko i skutecznie schudnąć na wiosnę - zasady efektywnego odchudzania
Jadłospis diety na wiosnę powinien składać się z regularnych posiłków skomponowanych z pełnowartościowych i świeżych produktów. Wiosennemu odchudzaniu sprzyja detoks organizmu, który wspomogą owocowo-warzywne koktajle oczyszczające i wypijanie 2 litrów niegazowanej wody mineralnej każdego dnia.

Jadłospis diety na wiosnę powinien składać się z regularnych posiłków skomponowanych z pełnowartościowych i świeżych produktów. Wiosennemu odchudzaniu sprzyja detoks organizmu, który wspomogą owocowo-warzywne koktajle oczyszczające i wypijanie 2 litrów niegazowanej wody mineralnej każdego dnia.   Dieta na wiosnę powinna dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych i umożliwiać zrzucenie zbędnych kilogramów nagromadzonych przez zimę. W jadłospisie powinny pojawić się duże ilości owoców i warzyw. W okresie wiosny warto sięgać po koktajle oczyszczające, które przyspieszają metabolizm i dostarczają cennych witamin. Jak szybko schudnąć na wiosnę - kilka podstawowych zasad W okresie zimy wiele osób pozwala sobie na odstąpienie od zdrowych nawyków żywieniowych. Efektem jest zwiększenie masy ciała i pojawianie się nadprogramowej tkanki tłuszczowej . Wraz z nadejściem wiosny warto zastosować się do kilku podstawowych zasad żywieniowych, które pozwolą na szybkie schudnięcie i osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Kluczową zasadą diety na wiosnę jest jedzenie regularnych posiłków w mniejszych porcjach. Jadłospis powinien składać się z 4-5 posiłków spożywanych co 3-4 godziny. W ten sposób organizm zużywa całą dostarczoną mu energię na bieżące potrzeby, nie odkładając jej w postaci tkanki tłuszczowej. Kolejną regułą wiosennego odchudzania jest unikanie podjadania między posiłkami, co pozwala na uregulowanie przemiany materii i odciążenie organizmu. W diecie na wiosnę należy ograniczyć lub całkowicie wykluczyć cukier i różnego rodzaju słodycze. Są one źródłem tzw. “pustych kalorii” pozbawionych jakichkolwiek wartości odżywczych dla organizmu. Kolejną zasadą efektywnego odchudzania jest wypijanie około 2...

Jogurt z owocami
© Floydine/Fotolia.com
Styl życia
Odchudzanie w dwa tygodnie, czyli szybkie efekty z dietą jogurtową
Efekty odchudzającej diety jogurtowej są widoczne po dwóch tygodniach jej stosowania. Dieta umożliwia redukcję masy ciała nawet o 6 kilogramów. Ponadto reguluje procesy przemiany materii, co sprzyja oczyszczeniu organizmu z toksyn.

Efekty odchudzającej diety jogurtowej są widoczne po dwóch tygodniach jej stosowania. Dieta umożliwia redukcję masy ciała nawet o 6 kilogramów. Ponadto reguluje procesy przemiany materii, co sprzyja oczyszczeniu organizmu z toksyn.   Największą zaletą odchudzającej diety jogurtowej jest to, że przynosi szybkie efekty – w ciągu dwóch tygodni pozwala na utratę od 3 do 6 kilogramów . Dostarcza wszystkich substancji odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Na czym polega dieta jogurtowa Dieta jogurtowa jest dietą odchudzającą, którą stosuje się przez 14 dni. Podstawę żywienia stanowią produkty mleczne, a dokładnie jogurty oraz kefiry zarówno o obniżonej jak i normalnej zawartości tłuszczu . Nie zaleca się spożywać maślanki, gdyż dostarcza dużej ilości węglowodanów oraz tłuszczu. Osoba będąca na diecie jogurtowej codziennie powinna spożywać cztery kubeczki kefiru bądź jogurtu, które są źródłem żywych kultur bakterii. Produkty wskazane i niewskazane w diecie jogurtowej Odchudzająca dieta jogurtowa nie zakłada jedzenia wyłącznie jogurtów i kefirów, które obowiązkowo spożywa się w ramach trzech głównych posiłków W jadłospisie dozwolone są: płatki owsiane i kukurydziane, owocowe muesli, pełnoziarniste pieczywo, kasze , chude mięso oraz wędliny, wszystkie owoce (nawet te najbardziej kaloryczne jak banany i winogrona) oraz warzywa. Wśród produktów niedozwolonych znajdują się tłuste ryby oraz czerwone mięso. Zalety i wady odchudzającej diety jogurtowej Podstawową zaletą diety jogurtowej jest to, że zakłada pełnowartościowe posiłki. Umożliwia dostarczenie organizmowi wszystkich składników odżywczych , bez narażania go na niebezpieczne dla zdrowia niedobory pokarmowe. Dieta jogurtowa jest...

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik