Kobieta z jabłkiem
Image by Lifetimestock.com

Budowanie masy mięśniowej wymaga zarówno regularnego treningu, jak i zdrowej, wysokobiałkowej diety. Każdy kto chce spowodować rozrost mięśni, powinien wiedzieć, że jest to proces długotrwały.

Budowanie masy mięśniowej – 9 zasad

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni bardzo dobrze prezentują się w wymodelowanej, umięśnionej sylwetce. Budowanie masy mięśniowej to dobry pomysł, zarówno w przypadku osób chudych, jak również tych z nadwagą. Aby zwiększyć tkankę mięśniową, warto stosować się do poniższych wskazówek:

1. Ćwicz systematycznie.

2. Wykonuj ćwiczenia na różne partie mięśniowe. Zadbaj o to, by trening był intensywny, najlepiej, jeśli będziesz ćwiczyć 60 minut dziennie, nie licząc przerw (wykonuj około 8 serii, oddzielonych 2-minutowym odpoczynkiem).

3. Mięśnie muszą mieć czas na regenerację, dlatego jeden dzień w tygodniu przeznacz na odpoczynek.

4. Jedz często (5 posiłków dziennie), unikaj niezdrowych tłuszczów, dostarczaj organizmowi dużo białka – 1-2 gramy białka na kilogram masy ciała. Należy zwiększyć dzienny bilans kaloryczny, najlepiej po uzgodnieniu z trenerem personalnym.

5. Zrezygnuj z fast foodów i innej, przetworzonej żywności. Posiłki przygotuj samodzielnie w domu, a następnie zapakuj je w pojemniki próżniowe.

6. Pij dużo wody – nawet 6 litrów dziennie.

7. Od razu po wykonaniu treningu zjedz węglowodany proste, np. jabłko lub banana lub shake białkowy. W innym wypadku organizm zacznie czerpać energię z mięśni, uniemożliwiając budowę muskularnego ciała. 8. Godzinę po posiłku zjedz zbilansowany posiłek, złożony z węglowodanów złożonych i białka, np. ryż brązowy z piersią z kurczaka i surówką.

9. Unikaj sytuacji stresogennych i wysypiaj się – najlepiej śpij 8 godzin na dobę.

Zrezygnuj z alkoholu i słodyczy.