


Jeśli chcecie wiedzieć co nowego w polskim show-biznesie - czytacie Party.pl. Jeśli zaś chcecie być na czasie z premierami motoryzacyjnymi w Europie, musicie wybrać się do Genewy. To tam odbywa się jeden z najbardziej znanych na świecie spędów producentów aut, speców od motoryzacji, dziennikarzy itd. No chyba, że nie lubicie tłumów, nie macie ochoty na wycieczki do Szwajcarii, albo niezbyt pasuje wam kurs franka. Wtedy... też czytacie Party.pl. Zebraliśmy dla Was najciekawsze nowości z salonu. Wystarczy przejrzeć naszą galerię ;)
I niech Was nie zmyli zdjęcie na otwarcie. Choć w Genewie zobaczymy wiele futurystycznych propozycji - jak choćby ten unikatowy pojazd-robot o napędzie elektrycznym, Renault EZ-GO - my stawiamy raczej na auta, które lada moment trafią do naszych salonów. W Genewie pokazano sporo nowych wersji popularnych modeli. Wśród nich rynkowe hity, jak Skoda Fabia, Toyota Auris, Honda CR-V, czy najnowsza 6-tka Mazdy w wersji kombi. Sami zobaczcie!
Czytaj też: Byliśmy na premierze Nowej Dacii Duster i... jesteśmy pod wrażeniem! Zobaczcie cennik i zdjęcia

"Auriska" to auto, które uhybrydowiło polskie drogi. Popularna Toyota pokazała Polakom, że rozsądny kompromis między ekologią i ceną jest jednak możliwy. Stąd nowa wersja Aurisa jest jedną z bardziej oczekiwanych genewskich premier.
Auris trzeciej generacji to bardziej dynamiczny wygląd zewnętrzny i nowy hybrydowy układ napędowy. Toyota oferuje klientom konwencjonalny silnik - 1.2-litrową jednostkę benzynową z turbo (122 KM), albo 180-konną 2-litrową hybrydę. I jak Wam się podoba?
Zobacz: 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o nowej Toyocie Prius Plug-in Hybrid

Kolejny japoński producent - Honda - zaprezentowała europejską wersję zupełnie nowego modelu CR-V. Jak reklamuje sama marka, to nowa generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie. Nowy CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z muskularnymi nadkolami i wyrazistymi przetłoczeniami. Ma nieco większe wymiary niż poprzednik i pierwszy raz oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej.
Zobacz też: Honda HR-V, tak to się można nudzić!

To być może najważniejsza premiera z polskiego punktu widzenia. Skoda Fabia to najlepiej sprzedające się nowe auto w naszym kraju. W nowej wersji nie tylko odświeżono wygląd (uwagę zwracają nowe reflektory), ale też wprowadzono nowe systemy wspomagania, centrum rozrywki Swing Plus z 6.5-calowym wyświetlaczem i inne funkcje "Simply Clever".

Mazda ma swoich oddanych fanów. A "szóstka" to od wielu lat jeden z flagowych modeli tej marki. W Genewie mogliśmy zobaczyć premierową Mazdę 6 w wersji kombi! I chyba nie ma zawodu...

Kia chwali się nowym "sportowym" designem popularnego hatchbacka segmentu C. Od teraz cee'd stał się Ceed'em. Poza nazwą doszły też inne nowości - m.in. kolejny poziom "autonomiczności" auta - z systemem utrzymywania toru jazdy (Lane Following Assist). Produkowane na Słowacji auto będzie sprzedawane z 7-letnią (150 tys. km) gwarancją dla każdego modelu.

Lexus debiutuje z nowym kompaktowym crossoverem - modelem UX! W świecie internetu UX oznacza „user experience” czyli doświadczenie użytkownika. Generalnie chodzi o to, by każdy z nas jak najłatwiej i z jak największą przyjemnością mógł się poruszać po stronach w sieci. A w świecie samochodów? Chyba o to samo. UX ma być nowym rodzajem crossovera, miejskim poszukiwaczem przygód o luksusowym obliczu.

Hyundai Kona, mimo dość oryginalnie brzmiącej w naszej mowie nazwy, to całkiem sympatyczne auto. Teraz będziemy go mogli kupić również w wersji Electric. I ma to być pierwszy w pełni elektryczny sub-kompakt SUV na europejskim rynku. Hyundai chwali się imponującym zasięgiem - na elektrycznym silniku Kona ma przejechać 482 km.
Zobacz też: Jak samochód pomaga Ci jeździć? Poznaj najnowsze systemy w autach! Wiemy jak to działa

Peugeot 508 wraca po latach jako nowoczesna limuzyna. Trzeba przyznać, że to ładna propozycja. A jak poradzi sobie na polskim runku? Przeczytamy w cenniku...

Audi zaprezentowało w Genewie już ósmą generację swojego luksusowego sedana A6. Jak twierdzi producent, model wprowadza liczne innowacje w tym segmencie i jest bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek wcześniej.

Na deser nowa wersja auta, które często możemy oglądać na polskich drogach. To... Berlingo, wspólnik w interesach wielu małych przedsiębiorców. Jak wygląda w nowej odsłonie? Trzecia generacja ma oferować jeszcze więcej komfortu w codziennym użytkowaniu i być jeszcze bardziej praktyczna.
Zobacz też: Cytryna po kaszubsku, czyli polska premiera Citroena C3 Aircross


Jak działają nowoczesne systemy wspomagania jazdy w aucie? FCA, LKA, HUD, HBA… nazw systemów jest wiele… Ale czy wiecie co znaczą? Wiadomo, że pomagają kierowcom i sprawiają, że jazda jest bezpieczniejsza. Ale w jaki sposób? Jak działają? Spróbujemy Wam to wyjaśnić. Sami przetestowaliśmy je w naszpikowanym nowoczesnymi rozwiązaniami Hyundaiu Kona. Zobaczcie jak działają “elektroniczni asystenci” (SmartSense) w tym nowoczesnym SUV. Ostrzeganie o możliwej kolizji z przodu (FCA) System FCA z ang. Forward Collision Alert z funkcją wykrywania pieszych pomoże Ci odpowiednio szybko zareagować, a również wyhamować, w razie zagrożenia zderzeniem z przodu auta. To również system chroniący pieszych. Czujniki FCA skanują drogę podczas jazdy. Gdy samochód “zauważy” przeszkodę - np. zatrzymane auto - ostrzega Cię dźwiękiem, wibracjami, sygnałami świetlnymi na tablicy. W przypadku Hyundaia Kona, jeśli to konieczne, system sam zwalnia, a nawet zatrzymuje samochód. Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) Lane Keep Assist - k orzystając z przedniej kamery system śledzi pasy ruchu. Jeśli odkryje, że bezwiednie zjeżdżamy z naszego pasa (nie sygnalizując tego kierunkowskazem) ostrzeże nas sygnałem dźwiękowym i świetlnym (zaświeci się linia na wyświetlaczu) i w niektórych przypadkach (np. Hyundai) sam skoryguje tor jazdy tak, by utrzymać się w pasie. W praktyce reaguje nawet na dość ostrych łukach. Jest więc dużą pomocą w razie na przykład krótkiego przyśnięcia. Wykrywanie pojazdów w martwym polu przy zmianie pasa ruchu (BSD lub BSIS) Wykrywanie martwego pola - czyli Blind Spot Detection albo Blind Spot Information System przyda się wtedy, gdy zawodzi nasz wzrok. Auto samo "widzi" auta na równoległych pasach, również te, które znajdują się w tzw. martwym polu, którego nie obejmuje lusterko wsteczne....

Toyota, RAV4, Hybrid, test RAV4, to dla jednych synonim trwałości i długowieczności, dla innych - ideał miejskiej terenówki. Od zawsze podoba się facetom. Ale czy wyrośnięta i zelektryfikowana RAV-ka (w wersji Hybryd) spodoba się też wymagającym... paniom? Sprawdziliśmy! Test Toyota RAV4 Hybrid RAV4 to legenda. Pamiętam lata 90., kiedy kolega kolegi dostał RAV4 jako samochód służbowy, którym reklamował pewną markę papierosów. Wszyscy mu zazdrościliśmy, bo terenowa Toyota była dla nas, posiadaczy maluchów, synonimem czegoś niewyobrażalnie cool. Dziś codziennie widzę taki sam "cool" samochód z lat 90. na podjeździe mojego sąsiada. Bo jak mówi - po co go zmieniać, skoro ciągle jeździ i nic się z nim nie dzieje. Inna RAV-ka, już z lat "dwutysięcznych" służy za samochód roboczy innemu mojemu koledze - właścicielowi pensjonatu w Beskidzie Niskim. I żadnym innym autem nie można się podczas śnieżnej zimy przebić z jego domu do fińskiej sauny. W związku z takimi skojarzeniami zawsze miałem ją za samochód męski. Bo terenowy, trochę muskularny, jak na polskie warunki przecież spory. I żyłem z tym przeświadzczenim, aż do czasu kiedy… zamieszkałem w USA. Tam okazało się, że RAV4, obok Hondy CRV, to ulubiony samochód gospodyń domowych. Takie auta podjeżdżały co rano pod szkołę, albo lokalny suprmarket. Tam było to " małe SUV ". RAV 4 - coraz większy SUV U nas ciągle jest to spory SUV . A nawet coraz większy. Bo gdy postawisz RAV4 mojego sąsiada z 1997 roku przy najnowszej 2.5-litrowej hybrydzie wrażenie jest mniej więcej takie, jakby postawić yorka przy owczarku niemieckim. Niby i to pies, i to pies. Ale spróbuj utrzymać jednego i drugiego na smyczy, gdy poczują coś interesującego… Wróćmy jednak do poprzedniej myśli. Jakim samochodem jest RAV4, bardziej męskim czy damskim?...