miseczka z owsianką
©cook_inspire/Fotolia
Styl życia

Fenomen diety owsianej: niskokaloryczna, prosta i niedroga dieta odchudzająca

Dieta owsiankowa jest nieskomplikowana, tania i niskokaloryczna. Od jej stosowania odstraszyć mogą niestety radykalne zasady, monotonność potraw oraz kwasotwórczość samych płatków, która powoduje wzdęcia i bóle brzucha.

Dieta owsiankowa jest nieskomplikowana, tania i niskokaloryczna. Od jej stosowania odstraszyć mogą niestety radykalne zasady, monotonność potraw oraz kwasotwórczość samych płatków, która powoduje wzdęcia i bóle brzucha.

Na czym polega dieta owsiankowa - wady i zalety

Dość prosta w stosowaniu, niskokaloryczna i tania dieta owsiankowa może być stosowana przez osoby dorosłe i całkowicie zdrowe. Płatki owsiane są bowiem ubogie w składniki odżywcze i witaminy, mimo zawartości potasu, żelaza i cynku. Błonnik reguluje pracę układu pokarmowego i wspomaga trawienie. Dieta dobrze spełnia swoją funkcję regulującą wagę, zapewnia sytość, oczyszcza organizm, redukuje uczucie zmęczenia, spowalnia procesy starzenia, poprawia stan skóry, włosów i paznokci, skutecznie czyści także naczynia krwionośne ze złogów cholesterolowych. Zanim zdecydujemy się na długotrwałą wersję tej niezbilansowanej diety, dobrze to przemyślmy i zadbajmy o suplementację, gdyż jej monotonność i radykalne zasady mogą zabić efektywność i sprzyjać szybkiej rezygnacji z takiego sposobu odżywiania. Ponadto płatki owsiane są kwasotwórcze, więc ich nadmierne spożycie może wiązać się z bólami brzucha i wzdęciami.

Zasady i menu diety owsiankowej

Długoterminowa dieta owsiana trwa 2 miesiące. Oto jej fazy:

Kasia gotuje z Polki.pl: zupa mleczna

1. Pierwszy tydzień. Jemy 4 posiłki dziennie: zwykłe płatki owsiane (nie błyskawiczne ani mielone) z niskotłuszczowym jogurtem naturalnym, mlekiem sojowym lub odtłuszczonym krowim. Dopuszczalny jest słodzik bądź zioła dla smaku.

2. Miesiąc. Do 4 owsianek dodajemy w ciągu dnia owoce i warzywa oraz jeden normalny posiłek, np. obiad z lekkostrawną pieczoną rybą lub grillowanym kurczakiem.

3. Dwa tygodnie kończące dietę. Włączamy powoli do menu większą liczbę produktów. Niezmiennie zjadamy rano owsiankę w najsmaczniejszej dla nas wersji, następne posiłki muszą być lekkostrawne i urozmaicone. Polecane są również stałe ograniczenia w postaci odstawienia przetworzonego jasnego pieczywa, makaronów czy ryżu, fast foodów, słodyczy, gazowanych napojów, cukru, alkoholu.

Dietetycy polecają stosowanie diety owsianej przez jeden dzień w każdym tygodniu. Oprócz owsianki kilkakrotnie w ciągu dnia dopuszczalne jest picie niegazowanej wody mineralnej i zielonej herbaty. Taka wersja diety jest zdrowsza, stanowi urozmaicenie, oczyszcza organizm, spłaszcza brzuch.


owsianka z brzoskwiniami
©Vankad/Fotolia
Styl życia
Jak zrobić owsiankę na wodzie? Dietetyczne i ciekawe dodatki do płatków
Owsianka to zdrowy posiłek, a jej przyrządzenie zajmuje tylko chwilę. Można dopasować jej smak do własnych upodobań, korzystając z przypraw, owoców i bakalii.

Owsianka to zdrowy posiłek, a jej przyrządzenie zajmuje tylko chwilę. Można dopasować jej smak do własnych upodobań, korzystając z przypraw, owoców i bakalii.   Płatki owsiane są źródłem błonnika, zatem świetnie wspomagają pracę jelit i procesy metaboliczne. Są również skarbnicą witamin i minerałów, antyoksydanty zawarte w ziarnach owsa pomagają w walce z wolnymi rodnikami, a zatem służą zachowaniu zdrowia i urody. A owsianka może być podana naprawdę smacznie i urozmaicona o ulubione smaki owoców i bakalii. Dodatki do owsianki na wodzie Smak to sprawa bardzo indywidualna, tak więc warto poeksperymentować z różnymi dodatkami. Z przypraw mamy do wyboru m.in. imbir, kardamon , cynamon, goździki czy wanilię. Można dołączyć inne rodzaje ziaren: płatki orkiszowe, pszenne, żytnie albo mieszanki. Również w sezonie świeże, a poza sezonem suszone, owoce będą źródłem smakowych inspiracji : suszone morele, śliwki czy jabłka urozmaicą smak owsianki. Przepis na słodką owsiankę na wodzie Składniki: płatki owsiane (filiżanka), banan (wystarczy połowa), ziarna słonecznika (1 łyżka), suszone morele (2 sztuki), rodzynki (1 łyżka), szczypta soli, świeży sok z połowy pomarańczy. Czas przygotowania: 15 minut Stopień trudności: łatwy   Sposób przygotowania: Płatki owsiane zalać wrzątkiem (tak, aby nad płatkami była warstwa wody) i gotować przez 2-3 minuty ze szczyptą soli. Odstawić. Suszone morele i banana pokroić na mniejsze kawałki. Morele, banana, rodzynki, słonecznik i sok dodać do płatków (można wszystko zagotować jeszcze raz) . Całość przelać do miseczki. Smacznego!   Należy pamiętać, że skrobia zawarta w surowych płatkach owsianych nie jest trawiona przez układ pokarmowy człowieka, dlatego należy je skleikować (czyli po prostu ugotować), aby ich...

Talerz owsianki
©nito/Fotolia
Styl życia
Orkiszowa owsianka, czyli habermus – zdrowe i pożywne śniadanie
Habermus to doskonały pomysł na rozgrzewające, pożywne śniadanie, dostarczające energii i potrzebnych składników odżywczych, przede wszystkim białek i węglowodanów złożonych. Orkisz jest też bogatym źródłem błonnika, a także składników mineralnych: wapnia, potasu, żelaza i cynku. Habermus przygotowuje się z gotowanego ziarna orkiszu z dodatkiem miodu, cynamonu, migdałów i jabłek.

Habermus to doskonały pomysł na rozgrzewające, pożywne śniadanie, dostarczające energii i potrzebnych składników odżywczych, przede wszystkim białek i węglowodanów złożonych. Orkisz jest też bogatym źródłem błonnika, a także składników mineralnych: wapnia, potasu, żelaza i cynku. Habermus przygotowuje się z gotowanego ziarna orkiszu z dodatkiem miodu, cynamonu, migdałów i jabłek.   Składniki (ilość potrzebna do przygotowania dwóch porcji): 1/2 szklanki łamanych ziaren orkiszu (lub płatków orkiszowych), 2 szklanki wody, 2 jabłka, łyżeczka cynamonu, odrobina galgantu i bertramu (zamiast nich można dodać inne rozgrzewające przyprawy korzenne), łyżeczka nasion babki płesznik , migdały (można zamiast nich dodać orzechy włoskie), rodzynki (lub suszona żurawina), łyżka miodu.   Sposób przygotowania: Orkisz należy opłukać i zagotować. Po 15 minutach dodać pokrojone jabłka i przyprawy. Gotować wszystko jeszcze przez 10 minut. Po ugotowaniu należy dodać miód, migdały i rodzynki.   Smacznego!   Czas przygotowania: ok. 40 minut Płatki owsiane są pełnowartościowym produktem. Dowiedz się, jakie właściwości posiadają płatki owsiane .  Nie wiesz, co włączyć do swojej diety? Zdecyduj się na płatki owsiane .  Niskokaloryczna i niedroga okazuje się dieta owsiankowa . Sprawdź.  Śniadanie należy do najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Zdecyduj się na owsiankę z owocami .  Płatki owsiane coraz częściej włączane są do diety. Poznaj przepis na płatki owsiane na wodzie . 

Owsianka z owocami
© Rozmarina/Fotolia.com
Styl życia
Śniadanie idealne – owsianka z owocami – przepis
Owsianka na śniadanie to dobry początek dnia. Owies zawiera magnez oraz witaminy z grupy B, które korzystnie wpływają na układ nerwowy. Szczególnie cenna witamina B6 pomaga w walce z bezsennością i depresją. Płatki dzięki temu, że zawierają węglowodany złożone i pęcznieją w żołądku zapewniają uczucie sytości i energię na dłuższy czas. Pośród wszystkich zbóż owies jest najbogatszym źródłem błonnika, dlatego jedząc owsiankę przyspieszasz przemianę materii, regulujesz pracę układu trawiennego oraz oczyszczasz jelita i wspomagasz zrzucanie zbędnych kilogramów, jeżeli akurat jesteś na diecie odchudzającej. 4 łyżki płatków owsianych to zaledwie 90 kcal.

Owsianka na śniadanie to dobry początek dnia. Owies zawiera magnez oraz witaminy z grupy B, które korzystnie wpływają na układ nerwowy. Szczególnie cenna witamina B6 pomaga w walce z bezsennością i depresją. Płatki dzięki temu, że zawierają węglowodany złożone i pęcznieją w żołądku zapewniają uczucie sytości i energię na dłuższy czas. Pośród wszystkich zbóż owies jest najbogatszym źródłem błonnika, dlatego jedząc owsiankę przyspieszasz przemianę materii, regulujesz pracę układu trawiennego oraz oczyszczasz jelita i wspomagasz zrzucanie zbędnych kilogramów, jeżeli akurat jesteś na diecie odchudzającej. 4 łyżki płatków owsianych to zaledwie 90 kcal. Owsianka na śniadanie – płatki owsiane z owocami Czas przygotowania: około 10 minut Stopień trudności: łatwy   Składniki: około 4-5 łyżek płatków owsianych górskich, garść borówek, 2-3 truskawki, pół gruszki, szczypta cynamonu , 3-4 migdały, 1 szklanka mleka – może być też sojowe, ryżowe, kokosowe, jaglane, migdałowe albo owsiane.   Sposób przygotowania: 1. Wsyp płatki do mleka i lekko podgrzej. Gotowanie płatków powoduje, że zwiększa się ich indeks glikemiczny i tracą większość wartości odżywczych. Nie lubisz ciepłego mleka? Zalej płatki wieczorem, a rano będą miękkie.  2. Owoce umyj. Gruszkę i truskawki pokrój w drobną kosteczkę lub zetrzyj na tarce. Możesz je też zblendować (po uprzednim obraniu ze skórki gruszki) z odrobiną mleka. 3. Dodaj cynamon i migdały. Gotowe.   Smacznego! Dodaj sobie energii i mnóstwo potrzebnych składników. Poznaj przepis na owsiankę z orkiszu .  Płatki owsiane należą do pełnowartościowych produktów. Poznaj właściwości płatków owsianych .  Jeśli się odchudzasz włącz do swojej diety płatki owsiane .  Niskokaloryczna, tania i...

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik