kobieta ćwiczy pompki
Flickr/Rance Costa/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Styl życia

Ćwiczenia na cellulit, które możesz wykonywać w domu

Najskuteczniejsze ćwiczenia na cellulit to ćwiczenia cardio, które polegają na utrzymywaniu umiarkowanego wysiłku przez dłuższy czas. Dzięki nim poprawia się metabolizm, ciało staje się lepiej ukrwione, a z potem organizm pozbywa się toksyn (między innymi tych, którymi „karmi się” cellulit). Proste ćwiczenia cardio możesz wykonywać w domu.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na cellulit to ćwiczenia cardio, które polegają na utrzymywaniu umiarkowanego wysiłku przez dłuższy czas. Dzięki nim poprawia się metabolizm, ciało staje się lepiej ukrwione, a z potem organizm pozbywa się toksyn (między innymi tych, którymi „karmi się” cellulit). Proste ćwiczenia cardio możesz wykonywać w domu.

Sprzęt do cardio: wystarczy kawałek podłogi

Jeśli wydaje ci się, że trening cardio wymaga drogiego sprzętu: bieżni, steppera, roweru stacjonarnego – jesteś w błędzie. Oczywiście specjalistyczny sprzęt w niczym nie przeszkodzi, jeśli jednak jego brak miałby być wymówką, żeby odłożyć ćwiczenia na (bliżej nieokreślone) później, zapomnij o nim. Po prostu ubierz się wygodnie, przygotuj trochę miejsca i rozpocznij trening.

Bieganie w miejscu

Stań prosto na podłodze, opuść ramiona i trzymaj je przed sobą, skieruj dłonie prostopadle do reszty ciała. Szybko podnoś kolana tak, żeby prawe kolano dotknęło prawej dłoni, a lewe lewej. Powtarzaj to ćwiczenie przez 5 minut. Następnie zrób sobie 30 sekund przerwy i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Krokodylki z wyskokiem

Kolejnym ćwiczeniem są krokodylki z wyskokiem. Połóż dłonie na podłodze, a nogi wyprostuj tak, jakbyś miała robić pompki. Dotknij kolanami ziemi, a następnie szybko podnieś się i skocz do góry z wyciągniętymi rękami. Powtarzaj tę sekwencję czynności w szybkim tempie przez 5 minut. Po tym czasie zrób sobie 30 sekund przerwy i przejdź do następnego ćwiczenia.

Skakanka

Chyba nikogo nie trzeba uczyć skakania na skakance. To proste i zabawne ćwiczenie może być jednym z elementów twojego domowego treningu cardio. Skacz na skakance obunóż przez 5 minut.

Rowerek

Jeśli nie masz pod ręką skakanki, możesz zastąpić ostatnie ćwiczenie tzw. rowerkiem. Połóż się na plecach i przez 5 minut kręć uniesionymi w górę nogami tak, jakbyś pedałowała w powietrzu.

Zaczynaj i kończ ćwiczeniami rozciągającymi

Jeśli odpowiednio przygotujesz mięśnie do wysiłku, twój trening będzie bardziej efektywny. Najlepiej zaczynać trening od 5 minut ćwiczeń rozciągających. Także po treningu powinnaś poświęcić 5 minut na rozciąganie, dzięki temu zapobiegniesz zakwasom. Oto trzy proste ćwiczenia rozciągające:

 

  • Stań na podłodze w niewielkim rozkroku. Wyciągnij ręce do góry tak, jakbyś chciała dotknąć sufitu. Następnie z wyciągniętymi rękami rób skłon do przodu. Spróbuj położyć dłonie na podłodze, nie uginając przy tym kolan. Powtórz to ćwiczenie 10 razy.
  • W rozkroku usiądź na podłodze, niech twoje nogi będą wyprostowane. Wyciągnij dłonie wysoko do sufitu, a potem zrób skłon z wyprostowanymi rękami. Spróbuj położyć się na podłodze górną połową ciała i jak najdalej sięgnąć dłońmi. Powtórz to ćwiczenie 10 razy.
  • Siedząc na podłodze, kładź się całym ciałem raz na prawej, raz na lewej nodze Staraj się nie uginać przy tym pleców. Powtórz to ćwiczenie 10 razy.

Najważniejsze zasady ćwiczeń antycellulitowych

Serię ćwiczeń antycellulitowych możesz powtarzać dowolną liczbę razy, w zależności od swojej aktualnej kondycji. Obserwuj swój organizm w trakcie ćwiczeń, a ich tempo i intensywność dopasuj do swoich możliwości. Pamiętaj, że nie może być za łatwo. Jeśli twoja forma się poprawia i dotychczasowa liczba powtórzeń przestaje być dla ciebie wymagająca, dołóż sobie jeszcze jedną serię.

 

Podczas treningu pij dużo wody, która pomaga uzupełnić wypocone elektrolity. Efekty ćwiczeń zobaczysz tylko wtedy, kiedy będziesz powtarzała je regularnie, przynajmniej trzy razy w tygodniu.

 

Powodzenia!

Aerobik
© Igor Mojzes/Fotolia.com
Styl życia
Plan treningowy i ćwiczenia cardio dla początkujących
Trening cardio, nazywany inaczej treningiem wytrzymałościowym lub treningiem tlenowym, ma na celu poprawę wydolności serca. Polega na podniesieniu tętna i utrzymaniu go na wysokim poziomie do końca serii ćwiczeń. Polecany jest wszystkim osobom, bez względu na poziom zaawansowania. Przede wszystkim pomaga schudnąć, dotlenić organizm i podnieść wydolność.

Trening cardio, nazywany inaczej treningiem wytrzymałościowym lub treningiem tlenowym, ma na celu poprawę wydolności serca. Polega na podniesieniu tętna i utrzymaniu go na wysokim poziomie do końca serii ćwiczeń. Polecany jest wszystkim osobom, bez względu na poziom zaawansowania. Przede wszystkim pomaga schudnąć, dotlenić organizm i podnieść wydolność.   Cardio to każda aktywność fizyczna, która podnosi puls. Przykłady takich ćwiczeń to bieganie, skakanie na skakance, pływanie, jeżdżenie na rowerze czy nordic walking . Aby przynosiły efekt, trenuj 3 lub 4 razy w tygodniu. Cechy treningu cardio Trening tlenowy to nie tylko świetny sposób na poprawienie kondycji i spalenie tłuszczu . Wprowadzając elementy cardio do swojego treningu obniżysz ciśnienie, a także poziom cholesterolu i cukru we krwi. Zmniejszysz ryzyko chorób układu krążenia i polepszysz metabolizm. Dodatkowo zniwelujesz stres i wyeliminujesz problemy z zasypianiem. Ćwiczenia cardio dla początkujących Osoby początkujące powinny stopniowo przygotowywać swój organizm do wysiłku wytrzymałościowego. W pierwszym tygodniu ćwiczenia powinny trwać około 10-15 minut, a w każdym kolejnym o 5 minut dłużej, aż do osiągnięcia 30-40 minut. Zacznij od prostych ćwiczeń, na przykład wchodzenia po schodach. Wspinaj się w swoim tempie, stawiając całą stopę na każdym stopniu. Co dwa piętra rób przerwy, uspokój oddech i kontynuuj. Kiedy poczujesz się już pewnie, możesz przejść do właściwego treningu. Plan treningu cardio dla początkujących Pamiętaj, że w treningu cardio ważna jest systematyczność. Ćwiczenia przyniosą efekt, jeśli będą wykonywane 3 lub 4 razy w tygodniu. Możesz je wykonywać samodzielnie lub łączyć z treningami na poszczególne partie ciała . Pamiętaj też o czasie na regenerację.   Dzień 1...

Kobieta w za dużych spodniach
Pixabay/PublicDomainPictures/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
Styl życia
Zestaw ćwiczeń na płaski brzuch i szczupłe uda
Ćwiczenia aerobowe to najskuteczniejsza metoda na wysmuklenie brzucha i ud. Proponujemy ci zestaw trzech ćwiczeń na brzuch i uda, który może poprawić ich wygląd.

Ćwiczenia aerobowe to najskuteczniejsza metoda na wysmuklenie brzucha i ud. Proponujemy ci zestaw trzech ćwiczeń na brzuch i uda, który może poprawić ich wygląd. Rowerek wyszczupli brzuch i uda Połóż się na podłodze, unieś nogi do góry i kręć nimi tak, jakbyś naśladowała jazdę na rowerze. Wykonuj to ćwiczenie powoli przez ok. 5 minut. Zauważ, że w trakcie ćwiczenia napinają się zarówno mięśnie ud, jak i brzucha. Nożyce wyszczupli brzuch i uda W pozycji leżącej unieś wyprostowane nogi. Im mniejszy będzie kąt nachylenia nóg do podłogi, tym większą pracę wykonają mięśnie brzucha. Proste nogi zbliżaj do siebie i oddalaj, naśladując ruch ostrzy nożyczek. Ćwiczenie powtarzaj przez ok. 5 minut. Bieg w miejscu wyszczupli brzuch i uda Trzecim ćwiczeniem, które ci proponujemy, jest bieg w miejscu. Stań wyprostowana z rękami spuszczonymi wzdłuż ciała. Dłonie skieruj wewnętrzną stroną do podłogi. Podnoś na przemian prawe i lewe kolano na tyle wysoko, żeby dotykało odpowiedniej dłoni. Powtarzaj to przez 5 minut.   Powtórz całą serię przynajmniej dwa razy. Intensywność treningu możesz dostosowywać do własnych możliwości , ważne jest, żeby czas ćwiczeń wynosił przynajmniej 20 minut. Karnet na siłownię nie będzie ci potrzebny. Jeśli zaczniesz regularnie wykonywać w domu ćwiczenia na mięśnie brzucha , nawet będąc początkującą, szybko wytrenujesz mięśnie. Każdy zna przysiady od dzieciństwa. Mogą stanowić element ćwiczeń na uda i brzuch jednocześnie . Poświęć swojemu ciału pół godziny dziennie.  Ćwiczenia na brzuch i uda rób w domu najlepiej co drugi dzień.

dziewczyna ćwiczy na karimacie
©gpointstudio/Fotolia
Styl życia
Jakie ćwiczenia na trening ogólnorozwojowy?
Trening ogólnorozwojowy zwiększy kondycję fizyczną, wzmocni mięśnie różnych partii ciała i poprawi samopoczucie. Zalecany jest osobom początkującym lub tym, którzy powracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie.

Trening ogólnorozwojowy zwiększy kondycję fizyczną, wzmocni mięśnie różnych partii ciała i poprawi samopoczucie. Zalecany jest osobom początkującym lub tym, którzy powracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Trening ogólnorozwojowy – czym jest? Trening ogólnorozwojowy nie tylko poprawi sprawność fizyczną, ale wymodeluje sylwetkę, wzmocni mięśnie i stawy. Jeśli nie masz zbyt dużo wolnego czasu, możesz ten rodzaj ćwiczeń wykonywać w domu. Wystarczy, że trzy razy w tygodniu będziesz ćwiczyć po 30 minut dziennie . Trening ogólnorozwojowy – przykładowe ćwiczenia Trening ogólnorozwojowy możesz wykonywać w domu. Do tego rodzaju ćwiczeń potrzebujesz skakanki, hantli i hula hop. Pamiętaj, by rozgrzać ciało przed treningiem. Możesz wykonać pięciominutową rozgrzewkę robiąc przysiady, pompki, wypady czy pajacyki. Po każdym ćwiczeniu zrób przerwę nie dłuższą niż 60 sekund. Ćwiczenie I - skakanie na skakance Trening możesz zacząć od skoków na skakance. Podczas ćwiczenia do pracy zostają zaangażowane mięśnie brzucha, pośladków, łydek i ud. Pamiętaj, by podczas skoków utrzymywać proste plecy, a mięśnie mieć napięte . Możesz skakać obunóż lub na jednej nodze. Ćwiczenie powinno trwać nie dłużej niż 10 minut. Ćwiczenie II – skręty tułowia na siedząco Usiądź na podłodze z rozstawionymi i lekko zgiętymi w kolanach nogami. Ręce wyciągnij przed siebie, po czym zacznij wykonywać skręty tułowia. Raz w jedną, a raz w drugą stronę. Nie zapomnij, by dolny odcinek kręgosłupa był wyprostowany. Ćwiczenie powtarzaj przez około 5-7 minut. Ćwiczenie III – przysiady z hantlami Przysiady angażują do pracy mięśnie pośladków, ud i przede wszystkim nóg. Stań w lekkim rozkroku, tak by stopy rozstawione były na szerokość bioder. W ręku trzymaj hantle, jedną nogę wysuń do przodu, a na drugiej utrzymuj ciężar...

Nasze akcje

Poznaj Huawei Mobile Services i ciesz się wyjątkowymi funkcjami w przyjaznym ekosystemie

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner
Kosmetyki Neboa
Newsy

Zadbaj o włosy w duchu eko. Jak duży wpływ na planetę ma zawartość naszych kosmetyczek? Będziesz zaskoczona!

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
Newsy

Stylowy prezent dla mężczyzny? Łączy w sobie design i praktyczność

Partner
Newsy

Kosmetyki, które dbają o ciebie i planetę. Poznaj nową linię przeciwzmarszczkową Laboratorium Kosmetycznego Ava

Partner
Newsy

To zdrowy i ekologiczny nawyk, który pozwoli ci zadbać o siebie i środowisko

Partner
Newsy

Bo należy ci się komfort! Zabiegi EMSELLA i EXILIS ULTRA 360 na nietrzymanie moczu

Partner