cytryny
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Zasady oczyszczająco-odchudzającej diety lemon detox diet

Lemon detox diet to specyficzna dieta cytrynowa lub dieta lemoniadowa. Jest ekstremalnym rodzajem monodiety – oparta jest tylko na jednym składniku, jakim jest cytryna.

Lemon detox diet to specyficzna dieta cytrynowa lub dieta lemoniadowa. Jest ekstremalnym rodzajem monodiety – oparta jest tylko na jednym składniku, jakim jest cytryna.

 

Lemon detox diet oprócz działania odchudzającego ma też oczyszczać organizm z toksyn. Mimo cennych prozdrowotnych właściwości cytryny, wykorzystanie jej do diety lemoniadowej przynosi więcej skutków negatywnych niż korzyści. Lemon detox diet nie jest rodzajem diety zalecanym przez lekarzy i dietetyków.

Zasady lemon detox diet, czyli diety cytrynowej

Czas trwania diety cytrynowej to maksymalnie 14 dni. Dłuższe stosowanie lemon detox diet może powodować poważne niedobory żywieniowe i wycieńczenie organizmu. W trakcie trwania diety z jadłospisu wykluczane są wszelkie pokarmy stałe. Lemon detox diet polega na wypijaniu około 10 szklanek (2,5 litra) lemoniady dziennie i ewentualnym spożywaniu produktów pochodzenia naturalnego. Składniki potrzebne do przygotowania oczyszczającej lemoniady to cytryny, woda, syrop klonowy oraz imbir lub pieprz Cayenne. Cytryna ma oczyszczać organizm, syrop klonowy dostarczać energii, a pieprz Cayenne oraz imbir przyspieszać przemianę materii. W trakcie trwania diety cytrynowej należy unikać spożywania soli, ponieważ ma ona właściwości zatrzymujące wodę w organizmie.

Lemon detox diet – dieta 10-dniowa

W ciągu 10 dni trwania diety cytrynowej należy spożyć 30 cytryn.

  • dzień 1 i 10 – 1 cytryna
  • dzień 2 i 9 – 2 cytryny
  • dzień 3 i 8 – 3 cytryny
  • dzień 4 i 7 – 4 cytryny
  • dzień 5 i 6 – 5 cytryn

Dieta 12-dniowa

Lemon detox diet w wydaniu 12-dniowym polega na zużyciu 200 cytryn.

  • dzień 1 i 12 – 5 cytryn
  • dzień 2 i 11 – 10 cytryn
  • dzień 3 i 10 – 15 cytryn
  • dzień 4 i 9 – 20 cytryn
  • dzień 5,6,7 i 8 – 25 cytryn

Aby przegotować lemoniadę, połącz 3/4 szklanki wody źródlanej, sok wyciśnięty z połowy cytryny, 2 łyżeczki soku klonowego i szczyptę imbiru lub pieprzu Cayenne. Całość dokładnie wymieszaj. Tak przygotowana lemoniada jest gotowa do wypicia. Nie słodzimy lemoniady cukrem ani słodzikami, ewentualnie połową łyżeczki miodu. Przy lemon detox diet lemoniadę należy pić pięć razy dziennie.

Skutki uboczne diety cytrynowej – lemon detox diet

Lemon detox diet nie jest zalecana przez lekarzy i dietetyków. Przynosi wiele skutków ubocznych. Efekty diety cytrynowej są krótkotrwałe. Dieta lemoniadowa niekorzystnie wpływa na skórę, osłabia jej elastyczność i powoduje zmatowienie. W trakcie kuracji lemon detox diet mogą wystąpić biegunki, nudności, ospałość i bóle głowy. Dieta cytrynowa odbiera organizmowi możliwość uzupełnienia składników odżywczych i wypłukuje niezbędne witaminy. Zbyt intensywna dieta może powodować drgawki, zakwaszenie i nadwyrężenie organizmu.


Składniki do przygotowania lemoniady leżące na stole
©Sunny Forest/Fotolia
Styl życia
Szybki przepis na lemoniadę cytrynową
Lemoniadę przygotowuje się na dwa sposoby. W pierwszym robi się napój z przegotowanej wody, drugi sugeruje użycie naturalnej wody butelkowanej, np. gazowanej.

Lemoniadę przygotowuje się na dwa sposoby. W pierwszym robi się napój z przegotowanej wody, drugi sugeruje użycie naturalnej wody butelkowanej, np. gazowanej.   Lemoniada to napój z wody, cukru i soku cytrynowego , niekiedy gazowany. Podaje się ją schłodzoną. Często sok cytrynowy jest zastępowany przez inny kwas pochodzenia roślinnego. Lemoniada jest również składnikiem wielu drinków np. shandy, gaseosa, panasch, potsdamer czy russ . Jak zrobić pyszną lemoniadę? Aby przygotować lemoniadę , wystarczy odrobina świeżych owoców cytrusowych, trochę wody, lód i mięta do smaku. Idealnie smakuje podawana w ciepłe i upalne dni .   Składniki na 2 porcje: 0,5 l wody (w zależności od preferencji, gazowana lub nie) , 2 cytryny, 2 łyżeczki cukru trzcinowego , kilka listków mięty, kilka kostek lodu.   Czas przygotowania: 15 minut Stopień trudności: łatwe   Sposób przygotowania: Cytryny umyj, oczyść i wytrzyj papierem kuchennym. 200 ml wody zagotuj. Do szklanek wsyp cukier i zalej zagotowaną woda. Półtorej cytryny wyciśnij do szklanek i dolej resztę wody. Dokładnie wymieszaj i wrzuć lód. Pozostałą połówką cytryny udekoruj szklanki . Gotowe.   Smacznego! Lubisz cytryny? Poznaj efekty i zasady lemon detox diet - diety cytrynowej . Warto spożywać izotoniki? Napoje izotoniczne: pić czy nie ? Prawidłowe picie wody jest niezwykle istotne. Jak pić wodę na co dzień ?

nawadnianie organizmu
©GianlucaCiroTancredi/fotolia
Styl życia
Prawidłowe picie wody
Uczucie pragnienia to sygnał odwodnienia organizmu. Nie powinniśmy do niego dopuszczać. Musimy dbać o wypijanie płynów małymi łykami, powoli, w regularnych odstępach czasu.

Uczucie pragnienia to sygnał odwodnienia organizmu. Nie powinniśmy do niego dopuszczać. Musimy dbać o wypijanie płynów małymi łykami, powoli, w regularnych odstępach czasu. Bez wody niemożliwy jest prawidłowy rozwój i funkcjonowanie żywych organizmów. Woda nawilża, oczyszcza i filtruje organizm, i poprawia jego funkcjonowanie . Przyjmuje się, że dorosły człowiek powinien spożywać codziennie od 1,5 do 2 litrów wody. Lepsza jest woda naturalna, mineralna niż gazowana. Jak pić wodę? Wodę pijemy małymi łyczkami, powoli, co chwilę, aby lepiej nawodnić organizm . Ludzkie nerki są w stanie wydalić w ciągu godziny maksymalnie 1,2 litra wody. Nie wolno więc przyjmować jednorazowo większych dawek płynów. Najlepiej rozpocząć dzień od szklanki wody z cytryną, która usunie nagromadzone w nocy toksyny. Sama woda nie neutralizuje szkodliwych toksyn, ale umożliwia to nerkom. Kontrola ilości przyjmowanych płynów jest możliwa dzięki piciu wody z butelek lub sportowych bidonów (nie zawsze liczymy szklanki). Picie wody przed snem może utrudniać zasypianie i zakłócać sen, a mitem jest twierdzenie, że dzięki temu przyspieszamy metabolizm. Osoba nie żyjąca zbyt intensywnie ani nie będąca na diecie nie musi obsesyjnie uzupełniać płynów ani elektrolitów. W trakcie wysiłku fizycznego czy na siłowni dobrze jest nawadniać organizm samodzielnie wykonanym napojem izotonicznym z wody i 100% soku z cytryny w proporcji 1:1 z dodatkiem odrobiny soli kuchennej lub alpejskiej. Ile wody wypijać? Dzienne spożycie wody determinują płeć, aktywność fizyczna, dieta , choroby, temperatura otoczenia. Przyjmowana ilość płynów obejmuje także zupy, naturalne soki, owoce, warzywa, a nie tylko butelkowaną wodę mineralną. Zalecane jest wypijanie 30 ml wody na każdy posiadany kilogram ciała. Przedawkowanie wody Czy można przedawkować ilość spożywanych płynów? Taki stan...

Kobieta pije napój z bidonu.
©drubig-photo/Fotolia
Styl życia
Czy warto pić napoje izotoniczne
Napoje izotoniczne przeznaczone są dla osób, które podczas długotrwałego wysiłku fizycznego tracą wodę, a wraz z nią elektrolity. Napoje te dostarczają soli mineralnych, witamin i węglowodanów.

Napoje izotoniczne przeznaczone są dla osób, które podczas długotrwałego wysiłku fizycznego tracą wodę, a wraz z nią elektrolity. Napoje te dostarczają soli mineralnych, witamin i węglowodanów.   Napoje izotoniczne są odpowiednie dla sportowców, którzy trenują dyscypliny wymagające długotrwałego wysiłku i nie muszą liczyć kalorii. Skład napojów izotonicznych Napoje izotoniczne zawierają elektrolity, czyli rozpuszczone w wodzie jony sodu, potasu , wapnia oraz magnezu . 100 ml napoju zawiera na ogół ok. 12 mg potasu, od 1 do 12 mg magnezu, od 2 do 30 mg wapnia i ok. 50 mg sodu. Elektrolity odpowiadają w organizmie przede wszystkim za transport wody przez błony komórkowe oraz za przewodnictwo nerwowe . Prawidłowy przebieg przekaźnictwa impulsów nerwowych warunkuje właściwą kurczliwość mięśni podczas wysiłku fizycznego. Niedobór elektrolitów, np. po intensywnym treningu, może poskutkować zaburzeniami rytmu pracy serca, zawrotami głowy i omdleniami oraz kurczami mięśniowymi.   Oprócz elektrolitów, napoje izotoniczne dostarczają także niektóre witaminy z grupy B, najczęściej niacynę, kwas pantotenowy, witaminę B6 i tiaminę. Witaminy z grupy B wspomagają funkcjonowanie układów krwionośnego, nerwowego i mięśniowego . Napoje izotoniczne zawierają też węglowodany, przede wszystkim cukry proste (ok. 6 g w 100 ml) i niewielką ilość soli (ok. 0,1-0,2 g). Wartość kaloryczna 100 ml napoju izotonicznego wynosi od 16 do 30 kcal.   Napoje izotoniczne należy odróżnić od napojów energetycznych . Te drugie zawierają kofeinę i taurynę, których nie mają napoje izotoniczne, w ich składzie brakuje natomiast elektrolitów. Te dwa rodzaje napojów różnią się też działaniem: napoje energetyczne pobudzają fizycznie i psychicznie, a izotoniczne uzupełniają utracone podczas treningu substancje, przyspieszając regenerację organizmu i przygotowując...

Nasze akcje
Newsy

Stylowy prezent dla mężczyzny? Łączy w sobie design i praktyczność

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
Newsy

Nowoczesny wymiar kobiecości? Manifestuj go zapachem!

Partner
Newsy

Kosmetyki, które dbają o ciebie i planetę. Poznaj nową linię przeciwzmarszczkową Laboratorium Kosmetycznego Ava

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner
Kosmetyki Neboa
Newsy

Zadbaj o włosy w duchu eko. Jak duży wpływ na planetę ma zawartość naszych kosmetyczek? Będziesz zaskoczona!

Partner