Dziewczyna
Image by LifetimeStock.com

Rano czy popołudniu? Kiedy najlepiej ćwiczyć

Dziewczyna
Image by LifetimeStock.com

Przed podjęciem treningów warto zastanowić się, kiedy najlepiej ćwiczyć. Wbrew pozorom nie ma dobrej odpowiedzi. Należy przyjrzeć się własnemu zegarowi biologicznemu, codziennym rytuałom i wybrać porę dnia, która wydaje się najbardziej odpowiednia dla grafiku i predyspozycji fizycznych.

 

Poranne i popołudniowe ćwiczenia mają swoje korzyści, ale i niosą pewne straty. Najlepiej na początku posłuchać i przyjrzeć się własnemu organizmowi. Dopiero wtedy podjąć decyzję, kiedy najlepiej ćwiczyć:

  • osoby typu „poranne skowronki” będą ćwiczyć z wielkim zapałem o godzinie 6.00, a ćwiczenia poranne dadzą im energii na cały dzień.
  • osoby typu „sowy”, które lubią dużo spać i będą z wielkim trudem wstawać do pracy powinny raczej przeprowadzać trening popołudniu, ponieważ rano motywacja (oraz ciało!) nie będzie funkcjonować prawidłowo.

Kiedy najlepiej ćwiczyć: dlaczego rano?

Ćwiczenia wykonywane rano dają duży zastrzyk energii, pozytywnie nastawiają na cały dzień (poprzez wyzwolenie przez ruch endorfin – hormonów szczęścia). Będziemy rozbudzeni na cały dzień, a poranny trening może stać się bardziej kreatywny, ponieważ mózg rano myśli bardziej twórczo i intensywnie. Kto nie powinien ćwiczyć rano? Osoby starsze oraz z chorobami układu krążenia, ponieważ mogą podnieść sobie nadmiernie ciśnienie krwi.

Kiedy najlepiej ćwiczyć: dlaczego wieczorem?

Wieczorne ćwiczenia rozładują stres nagromadzony przez cały dzień, zrelaksują ciało i umysł. Osoby cierpiące na bezsenność powinny wieczorem wykonać kilka ćwiczeń, ponieważ wysiłek fizyczny pomoże im zasnąć. Trening wieczorny również reguluje posiłki – wiedząc, że będziemy ćwiczyć, nie będziemy sięgać po produkty ciężkostrawne. Po wysiłku apetyt obniży się, więc zwiększa się możliwość, że nie będziemy podjadać przed snem.

 

Przeładuj

Oto zwiastun wielkiego finału "The Voice Kids"! Kto otrzyma tytuł najlepszego głosu w Polsce?

zobacz 01:04