Jak tanio reklamować lokalny biznes i przyciągnąć klientów?
Każdy przedsiębiorca posiadający niewielki, lokalny biznes prędzej czy później będzie musiał rozważyć wdrożenie reklamy swoich usług. Mimo że możliwości promocyjnych jest wiele, to wiele osób prowadzących swoje biznesy z różnych względów z nich nie korzysta. Jeśli firma nie posiada zbyt dużych środków finansowych na reklamę, to należy skupić się na tanich formach dotarcia do potencjalnych klientów. A tych – wbrew pozorom – jest naprawdę dużo.
Każdy przedsiębiorca posiadający niewielki, lokalny biznes prędzej czy później będzie musiał rozważyć wdrożenie reklamy swoich usług. Mimo że możliwości promocyjnych jest wiele, to wiele osób prowadzących swoje biznesy z różnych względów z nich nie korzysta. Jeśli firma nie posiada zbyt dużych środków finansowych na reklamę, to należy skupić się na tanich formach dotarcia do potencjalnych klientów. A tych – wbrew pozorom – jest naprawdę dużo.
Wśród przedsiębiorców, szczególnie tych starszych, panuje przekonanie, że reklama musi wiązać się z dużymi wydatkami. Głównie dlatego nie podejmują oni żadnych działań i w efekcie przegrywają rywalizację z konkurencją o klienta.
Sprawdzone sposoby taniego promowania biznesu lokalnego
W przypadku firm o zasięgu lokalnym cały czas bardzo duże znaczenie ma tzw. poczta pantoflowa. Opinia klientów, którzy skorzystali z usług danej firmy i polecili ją kolejnym osobom przekłada się na zainteresowanie usługami. Czasami same polecenia są jednak niewystarczające, ponieważ przynoszą zbyt mały w stosunku do potrzeb ruch.
Dobrą formą promocji może być nawiązanie współpracy z innymi firmami lokalnymi na zasadzie wzajemnego reklamowania usług. W takich przypadkach mogą być to ulotki, banery i plakaty czy banery na stronach internetowych. Taki rodzaj współpracy nie generuje wysokich kosztów, gdyż wszystko sprowadza się do opłat za druk materiałów promocyjnych.
Wiele możliwości reklamowych przedsiębiorcy mają w Internecie. Jeśli ktoś jeszcze nie promuje swojej marki w sieci, to prawdopodobnie popełnia największy błąd w prowadzeniu firmy. Obecnie sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu pozwala generować znaczące przychody. Oczywiście, aby tak było należy prowadzić przemyślane, a przede wszystkim regularne działania. Portale społecznościowe, takie jak: Facebook, Instagram, Twitter czy Google Plus, dają możliwość bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów. Często wystarczy założenie tam profili firmowych i regularne dodawanie zdjęć i materiałów wideo. Absolutnym obowiązkiem wydaje się również założenie własnej strony www, na której użytkownik znajdzie niezbędne informacje: ofertę, cennik, kontakt i wskazówki dojazdu.
Reklama lokalnego biznesu: kiedy skorzystać z pomocy profesjonalistów?
Nie da się ukryć, że szczególnie w przypadku promocji w Internecie przydaje się wiedza i doświadczenie w tej dziedzinie. Niektórzy właściciele firm nie korzystają na co dzień z portali społecznościowych, więc trudno byłoby im było prowadzić tam samemu działania reklamowe. W takich przypadkach warto poszukać zaufanej osoby znającej ten temat lub specjalistycznej firmy. Druga opcja prawdopodobnie będzie wiązała się jednak z większym wydatkiem, na który nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić.
Dobrym rozwiązaniem jest udział w różnego rodzaju szkoleniach z zakresu promocji firmy w Internecie. Warto rozważyć wysłanie na taki event młodego, „czującego temat” pracownika, który docelowo mógłby odpowiadać za proste działania reklamowo-informacyjne w sieci. Decydując się na taki krok, trzeba jednak pamiętać, że efekty prawdopodobnie nie będą takie, jak w przypadku nawiązania współpracy z doświadczonymi specjalistami od marketingu w Internecie.