Kobieta trzyma telefon, nad którym unoszą się ikonki z mediów społecznościowych.
© Urupong/Adobe Stock
Styl życia

Jak social media mogą pomóc w promocji firmy?

Media społecznościowe mocno zakorzeniły się w strukturach internetu i stały się istotnym elementem życia dla wielu ludzi. Popularne social media najbardziej cenią młodzi ludzie, ale korzystają z nich również osoby starsze. Właśnie dlatego tego typu platformy są doskonałym miejscem na zaprezentowanie i wypromowanie oferty swojej firmy. Od pewnego czasu posiadanie profili firmowych na kilku najbardziej popularnych serwisach niejako stanowi podstawę marketingu internetowego.

Media społecznościowe mocno zakorzeniły się  w strukturach internetu i stały się istotnym elementem życia dla wielu ludzi. Popularne social media najbardziej cenią młodzi ludzie, ale korzystają z nich również osoby starsze. Właśnie dlatego tego typu platformy są doskonałym miejscem na zaprezentowanie i wypromowanie oferty swojej firmy. Od pewnego czasu posiadanie profili firmowych na kilku najbardziej popularnych serwisach niejako stanowi podstawę marketingu internetowego.

 

Każdy właściciel firmy, któremu zależy na dotarciu do potencjalnych nowych klientów i docelowo sprzedaży swoich produktów czy usług powinien postawić na promocję jej w sieci. Wprawdzie konkurencja jest duża, ale brak jakiejkolwiek aktywności w mediach społecznościowych zostawia firmę za plecami konkurencji już na starcie.

Użytkownicy social mediów w Polsce: od młodzieży po seniorów

Mogłoby się wydawać, że z serwisów i aplikacji społecznościowych korzystają głównie młodzi ludzie. Tymczasem okazuje się, że sporą grupę użytkowników stanowią ci powyżej 35. roku życia. Zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce jest Facebook. Korzysta z niego już ponad 40% Polaków. Tak duża grupa ludzi stanowi grono potencjalnych klientów firm oferujących sprzedaż produktów czy usług. Aby do nich dotrzeć, należy wdrożyć konkretne działania.

 

Chcąc zainteresować swoją ofertą użytkowników portali społecznościowych, kluczowy będzie pomysł na prowadzenie kont firmowych i określenie platform, na których działania będą prowadzone. Wiele zależy od branży, ale każdy właściciel firmy powinien mieć świadomość, jak wygląda popularność konkretnych serwisów i aplikacji społecznościowych. Polscy użytkownicy internetu najczęściej korzystają z:

  • Facebooka,
  • YouTube,
  • WhatsApp,
  • Instagrama,
  • Snapchata,
  • Twittera,
  • LinkedIn.

W czym mogą pomóc firmowe social media?

Poza możliwością przyciągnięcia nowych klientów, z obecności w social mediach może wynikać też szereg innych korzyści. Odpowiednie i regularne prowadzenie kont na wybranych platformach pomaga budować pozytywny wizerunek firmy. W social mediach można przedstawiać ciekawostki związane z życiem firmy, z tym, jak się rozwija i jak dobre miejsce pracy stanowi. Może mieć to przełożenie na zainteresowanie ofertami pracy. Ponadto social media przydają się w budowaniu relacji na poziomie B2B (business-to-business). W tym przypadku szczególnie pomocy jest coraz popularniejszy w naszym kraju LinkedIn.

 

Aby odpowiednio zaplanować działania promocyjno-wizerunkowe w mediach społecznościowych, należy poświęcić im sporo uwagi. Warto również skorzystać z pomocy firm świadczących tego rodzaju usługi. Dzięki temu można liczyć na dobrze zaplanowaną strategię działań. Na etapie wyboru firmy warto pamiętać, aby sprawdzić jej dotychczasowe dokonania, uzyskać informacje na temat doświadczenia w branży i dobrze przeanalizować umowę przed jej podpisaniem. Dobrze też porównać oferty kilku firm, aby móc wybrać tę najkorzystniejszą cenowo.

 

Jak tanio reklamować lokalny biznes i przyciągnąć klientów?
© Monkey Business/Adobe Stock
Styl życia
Jak tanio reklamować lokalny biznes i przyciągnąć klientów?
Każdy przedsiębiorca posiadający niewielki, lokalny biznes prędzej czy później będzie musiał rozważyć wdrożenie reklamy swoich usług. Mimo że możliwości promocyjnych jest wiele, to wiele osób prowadzących swoje biznesy z różnych względów z nich nie korzysta. Jeśli firma nie posiada zbyt dużych środków finansowych na reklamę, to należy skupić się na tanich formach dotarcia do potencjalnych klientów. A tych – wbrew pozorom – jest naprawdę dużo.

Każdy przedsiębiorca posiadający niewielki, lokalny biznes prędzej czy później będzie musiał rozważyć wdrożenie reklamy swoich usług. Mimo że możliwości promocyjnych jest wiele, to wiele osób prowadzących swoje biznesy z różnych względów z nich nie korzysta. Jeśli firma nie posiada zbyt dużych środków finansowych na reklamę, to należy skupić się na tanich formach dotarcia do potencjalnych klientów. A tych – wbrew pozorom – jest naprawdę dużo.   Wśród przedsiębiorców, szczególnie tych starszych, panuje przekonanie, że reklama musi wiązać się z dużymi wydatkami. Głównie dlatego nie podejmują oni żadnych działań i w efekcie przegrywają rywalizację z konkurencją o klienta. Sprawdzone sposoby taniego promowania biznesu lokalnego W przypadku firm o zasięgu lokalnym cały czas bardzo duże znaczenie ma tzw. poczta pantoflowa. Opinia klientów, którzy skorzystali z usług danej firmy i polecili ją kolejnym osobom przekłada się na zainteresowanie usługami . Czasami same polecenia są jednak niewystarczające, ponieważ przynoszą zbyt mały w stosunku do potrzeb ruch.   Dobrą formą promocji może być nawiązanie współpracy z innymi firmami lokalnymi na zasadzie wzajemnego reklamowania usług. W takich przypadkach mogą być to ulotki, banery i plakaty czy banery na stronach internetowych. Taki rodzaj współpracy nie generuje wysokich kosztów, gdyż wszystko sprowadza się do opłat za druk materiałów promocyjnych.   Wiele możliwości reklamowych przedsiębiorcy mają w Internecie. Jeśli ktoś jeszcze nie promuje swojej marki w sieci, to prawdopodobnie popełnia największy błąd w prowadzeniu firmy. Obecnie sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu pozwala generować znaczące przychody. Oczywiście, aby tak było...

Monitor komputera z widocznym projektem logo.
© georgejmclittle/Adobe Stock
Styl życia
Identyfikacja wizualna firmy - dlaczego jest ważna i na co zwrócić uwagę?
Identyfikacja wizualna jest jednym z podstawowych narzędzi do kreowania wizerunku firmy lub marki. Na całość identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów, które są tworzone w przyjętym schemacie i charakterze. Pojęcie identyfikacji wizualnej jest znane i powszechne w przypadku dużych firm, które przykładają do niej bardzo dużą wagę. Nieco inaczej wygląda to w przypadku mniejszych działalności, szczególnie tych obejmujących zasięgiem rynek lokalny. Nawet w takich firmach warto zadbać o spójny i dopracowany wizerunek.

Identyfikacja wizualna jest jednym z podstawowych narzędzi do kreowania wizerunku firmy lub marki. Na całość identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów, które są tworzone w przyjętym schemacie i charakterze. Pojęcie identyfikacji wizualnej jest znane i powszechne w przypadku dużych firm, które przykładają do niej bardzo dużą wagę. Nieco inaczej wygląda to w przypadku mniejszych działalności, szczególnie tych obejmujących zasięgiem rynek lokalny. Nawet w takich firmach warto zadbać o spójny i dopracowany wizerunek.   Stworzenie profesjonalnej identyfikacji wizualnej może kojarzyć się z dużymi wydatkami. Nie zawsze jednak trzeba inwestować sporo pieniędzy, aby dana firma mogła pochwalić się ciekawą identyfikacją wizualną. Wiele zależy od wielkości firmy, branży, w której działa i zasięgu działalności. Podstawowe informacje na temat identyfikacji wizualnej firmy Wielu właścicieli firm kwestionuje znaczenie identyfikacji wizualnej dla rozwoju biznesu . Przykłady największych światowych przedsiębiorstw pokazują jednak, że odpowiednio stworzona kreacja jest w stanie przełożyć się na rozpoznawalność i zwiększenie sprzedaży usług czy produktów. Głównym celem identyfikacji wizualnej jest wyróżnienie firmy bądź marki na tle konkurencji i zakorzenienie się w świadomości potencjalnych klientów. Aby było to możliwe, konieczne jest stworzenie spójnej kreacji, która będzie charakteryzowała daną działalność. W ramach tworzenia identyfikacji wizualnej zazwyczaj tworzy się: logo, czcionkę, krój pisma, kolorystykę, stroje pracowników, materiały firmowe – wizytówki, papier firmowy, szatę graficzną materiałów promocyjnych , wygląd opakowań sprzedawanych produktów.   W przypadku największych...

Domniemana kochanka Antoniego Królikowskiego przefarbowała włosy i zniknęła z mediów społecznościowych
TRICOLORS/East News
Newsy
Antoni Królikowski dla niej miał zostawić Joannę Opozdę. Teraz boi się konsekwencji?
Media donoszą, że nowa partnerka Antoniego Królikowskiego ma bać się o własną karierę. Przefarbowała włosy i pousuwała media społecznościowe.

Rozstanie Antoniego Królikowskiego i Joanny Opozdy wywołało skandal w mediach, tym bardziej, że według doniesień aktor miał zostawić swoją ciężarną żonę jeszcze przed narodzinami dziecka. Teraz informator serwisu Pudelek.pl ujawnia, że kobieta dla której aktor miał rozstać się z żoną obawia się konsekwencji, które może przynieść cała afera. Podobno przefarbowała włosy i pokasowała swoje konta w mediach społecznościowych.  Rzekoma partnerka Antoniego Królikowskiego boi się konsekwencji? Kiedy media obiegły  zdjęcia Joanny Opozdy, która samotnie opuszcza szpital  w towarzystwie mamy i syna stało się jasne, że relacje z Antonim Królikowskim nie są najlepsze. Niedawno "Super Express" informował, że gwiazda "Pierwszej miłości" złożyła już pozew rozwodowy. Co więcej,  Joanna Opozda choć nie komentuje doniesień o rozstaniu ostatnio opowiedziała o macierzyństwie i zdradziła, że ostatnie miesiące nie były dla niej łatwe .  Teraz na światło dzienne wychodzą kolejne doniesienia w sprawie rozstania Joanny Opozdy i Antoniego Królikowskiego. Jak informuje serwis Pudelek.pl, tajemnicza Izabela, dla której aktor miał zostawić żonę obawia się o swoją karierę prawniczą.  Iza ma o wiele więcej do stracenia niż Antek. (...) W jej zawodzie profesjonalizm i wysokie standardy moralne to podstawa i Iza jest tego świadoma. Uwikłanie w skandal obyczajowy może zaważyć na jej przyszłości - ujawnia serwisowi pudelek.pl osoba z otoczenia 25-latki.  Według doniesień informatora Pudelka, kobieta ma czytać komentarze dotyczące jej osoby i wie, że spotyka ją ostra krytyka. Pomijając fakt, że Antek jest osobą rozpoznawalną, doskonale zdawała sobie sprawę, że jest żonaty...

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik