"Lepiej grają w reklamach niż na boisku"! Czy po porażce na Mundialu piłkarze stracą milionowe kontrakty?!
"Lepiej grają w reklamach niż na boisku"! Czy po porażce na Mundialu piłkarze stracą milionowe kontrakty?!
Jak sądzicie?
1 z 4
Oglądając przypadkowy blok reklamowy można odnieść wrażenie, że w co drugim spocie widzimy polskiego piłkarza lub trenera polskiej kadry - Adama Nawałkę. Dlatego po porażce na Mundialu w sieci pojawiło się mnóstwo komentarz, że nasza reprezentacja doskonale radzi sobie z grą w reklamówkach, gorzej na boisku. Czy teraz, ze względu na klęskę sportowców i ogromny zawód kibiców, może się to zmienić? Czy Lewandowski, Grosicki i inni stracą kontrakty? Zobaczcie, co mówią eksperci na ten temat!
Zobacz także: NOWE FAKTY! Przegraliśmy przez konflikty w kadrze?! Kto z kim się nie lubi? Lewy z Błaszczykowskim, ale nie tylko!
To ciężkie zadanie, ale spróbujemy wyliczyć, co reklamuje Lewy:
1. telefony komórkowe
2. szampon
3. napój izotoniczny
4. garnitury
5. sieć sklepów spożywczych
6. koncert naftowy
Wcześniej były to również maszynki do golenia oraz sieć komórkowa.
Różnie pokaźne konto reklam ma sam Adam Nawałka:
1. telefony komórkowe
2. parówki
3. piwo
4. napój izotoniczny
Blado wypadają przy nich Kamil Grosicki (energetyki, olej silnikowy, telewizory, garnitury) czy Kamil Glik (dezodorant, garnitury, pokrycia dachowe). Czy panowie mogą obawiać się o współpracę z markami i producentami?
Zobacz: Anna Lewandowska PIERWSZY RAZ skomentowała przegraną Polski z Kolumbią!
2 z 4
Czy po porażce na Mundialu jest szansa, że sportowcy stracą kontrakty, które opiewają na wielkie, nawet milionowe sumy?
Związanie się w kampanii z trenerem polskiej reprezentacji Adamem Nawałką przewidywało wszystkie scenariusze, nawet te dla nas najtrudniejsze - przyznaje w rozmowie z "Rzeczpospolitą", Olaf Krynicki rzecznik prasowy Samsung Polska, którą reklamuje trener.
Wirtualnemedia.pl podają, że podobnie będzie w przypadki marki Vistula, reklamowanej przez 11 polskich piłkarzy:
Nie chcemy działaś impulsowo ponieważ wywołuje to odwrotne efekty. Vistula to marka modowa, a nie sportowa, wspieranie sportu to tylko jedna z wielu naszych aktywności marketingowych" - mówi prezes marki, Grzegorz Pilch
Niektórzy kibice w ferworze wielkich emocji napisali, że nie będą już kupować produktów reklamowanych przez piłkarzy. Eksperci mówią jednak, że taki stan rozgoryczenia czy złości może potrwać tylko kilka dni:
Skala tej porażki jest ponad standardowo duża. Jeśli patrzymy w kategoriach masowego odbiorcy, to przegraliśmy z zespołami przeciętnymi - wyraźnie, wysoko, w złym stylu. W związku z tym odbiorca może być zły na marki dzisiaj, jutro, ale nie przełoży się to na trwałe działania zakupowe ani na trwałe postawy w stosunku do marek. Natomiast marki bukmacherskie i tak punktują - mówi w wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska
3 z 4
Jest mała szansa, że reklamodawcy po Mundialu zerwą współpracę ze swoimi ambasadorami:
Myślę, że nieco inaczej trzeba podejść do marek, będących sponsorami reprezentacji, a inaczej do tych, które zatrudniły piłkarzy, trenera czy prezesa PZPN w charakterze ambasadorów. Te pierwsze współpracują z PZPN i kadrą długofalowo i w dłuższej perspektywie na pewno na tym nie stracą. Wręcz przeciwnie, mają szansę zapracować na wizerunek tych, które stwarzają reprezentacji optymalne warunki i wspierają rozwój futbolu. Trochę inaczej wygląda sytuacja marek pracujących z wybranymi piłkarzami. Wydaje się jednak, że one – mimo pozornego optymizmu – brały pod uwagę możliwość braku sukcesu sportowego. ... według badania Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group) aż 68% respondentów deklarowało w maju, że piłkarzy jest już za dużo w reklamach i że nie chcieliby ich oglądać więcej. Wydaje się, że po nieudanych występach w pierwszych dwóch meczach komunikacja zostanie po prostu stopniowo wyciszona, a spoty zastępowane innymi kreacjami - mówi Aleksandra Marciniak z Havas Sports & Entertainment w rozmowie z wirtualnemedia.pl
Zobacz: Piasek dokopał polskim piłkarzom! Tak ciętego komentarza się po nim nie spodziewaliśmy!
4 z 4
A co Wy uważacie? Czy reklam z udziałem sportowców jest za dużo? Czy marki powinny zerwać z nimi współpracę? A może zmienić jej warunki?