Milion dolarów za jeden post. Kylie Jenner na szczycie listy najlepiej opłacanych instagramerów
Milion dolarów za jeden post. Kylie Jenner na szczycie listy najlepiej opłacanych instagramerów
1 z 11
Kiedy Instagram wystartował w 2010 roku jako serwis służący do dzielenia się autoportretami i zdjęciami naszych obiadów, mało kto mógłby się spodziewać, że w ciągu ośmiu lat medium społecznościowe stanie się olbrzymią machiną marketingową i istną kopalnią złota dla tzw. „influencerów".
Więcej: Przejrzeliśmy Instagramy gwiazd żebyście wy już nie musieli – oto najciekawsze stylizacje
Kim są influencerzy? To proste – to użytkownicy apki, którym udało się zgromadzić sporą bazę obserwujących ich osób i mogą się pochwalić wysokim „zaangażowaniem" (czyli stosunkiem liczby followersów do ilości reakcji na postowane przez nich zdjęcia). Influencerzy wykorzystują swoją wiarygodność w oczach użytkowników seriwsu, aby wśród zwyczajnych zdjęć przemycać posty sponsorowane przez marki.
Więcej: Gwiazdy podczas finału Fresh Fashion Awards! Nowe fryzury Maffashion i Pestki zrobiły furorę ZDJĘCIA
Brytyjska firma analityczna Hopper HQ postanowił przeanalizować konta najpopularniejszych influencerów na świecie i – co chyba nikogo nie dziwi – na liście znalazły się trzy z pięciu słynnych sióstr Kardashian-Jenner. Kto poza Kylie znalazł się na szczycie? Ile wynosi ich stawka za post? Zajrzyjcie do naszej galerii żeby się przekonać.
2 z 11
Kendall Jenner, 93 miliony followersów
Ranking zamyka kolejna Kardashianka. Choć Kendall zarabia fortunę na kontraktach modelingowych, programie w telewizji i swoich przeróżnych biznesów, Instagram może być jej największym źródłem dochodów. Gwiazda zarabia bowiem – na równi z Messim – 1 825 300 zł za pojedynczy post.
3 z 11
Lionel Messi, 97 milionów followersów
Kolejny piłkarz w rankingu. Argentyńczyk postuje wiele sponsorowanego contentu, a każdy z postów to dla niego przelew w wysokości 1 825 300 zł.
4 z 11
Neymar, 100 milionów followersów
Brazylijski piłkarz znany pod pseudonimem Neymar z pewnością zarobił okrągłą sumę na swoich postach dla marki adidas (nie są one oznaczone jako reklama). Jego stawkę za post wyceniono na 2 190 300 zł.
5 z 11
Justin Bieber, 101 milionów followersów
Armia fanów Justina kupi wszystko, co pokaże ich idol. Dlatego jego stawka za post została wyceniona aż na 2 299 900 zł.
6 z 11
Dwayne Johnson, 111 milionów followersów
Aktor i sportsmen znany jako The Rock nie oznacza swoich sponsorowanych postów specjalnym hashtagiem #ad. Jedyną jawną promocją na jego profilu były buty, które stworzył we współpracy z marką Under Armour. Agencja wyceniła jego stawkę na 2 372 900 zł.
7 z 11
Beyoncé Knowles, 116 milionów followersów
Teledysk Bey i Jaya-Z do piosenki „Apeshit" z pewnością pomógł muzeum w Luwrze nieźle zarobić. Mimo 116 milionów obserwujących, na koncie wokalistki na próżno szukać sponsorowanego contentu. Jednak jej instagramowa moc jest wyceniana na jakieś 2 555 400 zł.
8 z 11
Kim Kardashian West, 114 milionów followersów
Żaden instagramowy ranking nie byłby kompletny bez Kim Kardashian. Choć posiadające 114 milionów obserwujących Kim zazwyczaj promuje poprzez swój profil autorską markę kosmetyczną, za sponsorowane posty Kardashian kasuje 2 628 400 zł.
9 z 11
Cristiano Ronaldo, 137 milionów followersów
Miło słyszeć, że przynajmniej w świecie Instagrama szklany sufit został przebity. Pierwszy mężczyzna w rankingu influencerów zajął 3. miejsce. Ronaldo inkasuje 2 737 900 zł za pojedynczy post.
10 z 11
Selena Gomez, 139 milionów followersów
Zdjęcie Seleny pijącej Colę przez słomkę było przez jakiś czas najczęściej lajkowanym obrazkiem w całym serwisie. Nic dziwnego, że na liście Gomez plasuje się na drugim miejscu. Jej stawka za post? 2 920 500 zł.
11 z 11
Kylie Jenner, 111 milionów followersów
Najmłodsza Kardashianka może się pochwalić najwyższą pozycją na liście. Słynąca ze swoich potężnych warg Kylie za jeden post inkasuje 1 milion dolarów, czyli 3 650 634 złote.