Alessandra Ambrosio odsłania brzuch w mini i topie wystający brzuch Britney Spears Taylor Swift odsłania brzuch we wzorzystym komplecie Activia naturalna - jogurt w kubeczku i do picia wystający brzuch Lily Allen
Alessandra Ambrosio odsłania brzuch w mini i topie
EastNews
1/6
Alessandra Ambrosio odsłania brzuch w mini i topie
EastNews

Jesteś na diecie, regularnie ćwiczysz, pijesz dużo wody, a mimo to twój brzuch wciąż nie wygląda tak, jak u pięknej Alessandry Ambrosio? Oto 5 najczęstszych powodów, dlaczego wciąż nie masz upragnionego, płaskiego brzuszka!

Ćwiczysz tylko górne mięśnie brzucha - tak działają popularne brzuszki i im podobne ćwiczenia. Tymczasem my, dziewczyny, mamy tendencje do wypukłości w dolnej części brzucha, którą utrzymać w dobrej formie mogą dolne, rzadziej ćwiczone i używane mięśnie brzucha.

Dlatego - oprócz brzuszków - rób też ćwiczenia z unoszeniem nóg do góry, różne skręty i ćwiczenia wymagające napięcia dużej grupy mięśni, - także tych wokół kręgosłupa, np. deski, ćwiczenia pilates, izometryczne itd. 

Zobacz: 10 najlepszych brzuszków polskiego show-biznesu - zobacz RANKING Party.pl

 

2/6
wystający brzuch Britney Spears
EastNews

Wciąż walczysz z oponkami jak Britney Spears? Piosenkarka nieraz przyznawała się, że zdrowa dieta nie jest najmocniejszą stroną. Może i ty jesz substancje, które mogą ci szkodzić i powodować obrzęk jamy brzusznej. Gluten w pieczywie i makaronach, kazeina w mleku... Sprawdzałaś, czy nie jesteś na nie uczulona? Bardzo źle działają też fermentujące w żołądku owoce - nigdy nie jedz ich na deser, bo białko, które pewnie zjadłaś na obiad, pozostaje w żołądku 3-4 godziny i hamuje przepływ owoców do jelita, gdzie powinny być trawione (i byłyby bardzo szybko, gdyby nic nie zatrzymywało ich wyżej!). Obrzęk na zamówienie!  

3/6
Taylor Swift odsłania brzuch we wzorzystym komplecie
EastNews

Jesz za mało błonnika. Niejedzenie niezdrowych rzeczy to za mało! Jeśli marzysz o brzuszku Taylor Swift 400 g warzyw i owoców dziennie (plus razowe makarony, grube kasze, ciemne pieczywo w umiarkowanych ilościach) zapewni ci wystarczającą ilość błonnika rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego, by przyspieszyć pasaż jelitowy tego, co jesz i zapewnić dobre trawienie, a co za tym idzie - płaski brzuch. Dlaczego tak ważne jest, by dostarczać sobie błonnika rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego? Bo te dwa rodzaje powinny działać razem  - osobno nie są skuteczne (dlatego nie sięgaj po suplementy z błonnikiem, tylko wsuwaj jarzyny!). Błonnik nierozpuszczalny, np. w osłonkach ziaren, czyści jelita, wymiatając złogi i resztki pokarmowe, a ten rozpuszczalny, np. pektyny z jabłek, tworzy żel, który przyspiesza przesuwanie się treści pokarmowej w jelitach, utrzymuje wszystkie resztki w razem i ułatwia ich usuwanie.

4/6
Activia naturalna - jogurt w kubeczku i do picia
Materiały prasowe

Nie zaprzyjaźniłaś się jeszcze z jogurtem.

Sięgasz po niego od czasu do czasu? Spory błąd! Okazuje się, że jogurt powinien być w naszym menu codziennie. Nudno? Wcale nie! Możesz go używać jako sosu do sałatek albo  zjeść na śniadanie z płatkami owsianymi i świeżymi owocami.

Pamiętaj jednak, żeby wybrać właściwy jogurt – czyli taki, który zawiera żywe kultury bakterii jogurtowych (poprawiają trawienie laktozy). Dobry przykład? Naturalny jogurt Activia ze szczepami bakterii ActiRegularis. W jogurcie Activia znajdziesz też wapń (pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu enzymów trawiennych).

5/6
wystający brzuch Lily Allen
EastNews

Jesz za dużo niezdrowych rzeczy. I, niestety, tak jak Lilly Allen nie powinnaś nosić przykrótkich topów... Nawet jeśli jesteś na diecie i uważasz na kalorie, pewnie popełniasz błędy żywieniowe. Omijanie śniadań? Spowalnia metabolizm i powoduje, ze tłuszcz odkłada się potem szybciej. A może jesz płatki? Upewnij się, że nie są dosładzane (przykra wiadomość: większość jest, i to hojnie). Słodka kawa zamiast drugiego śniadania? Powoduje silną odpowiedź insulinową, a skoki glukozy we krwi bardzo sprzyjają odkładaniu się tłuszczu właśnie wokół talii. Jasny makaron z warzywami na lunch? To nadal makarontylko z dodatkiem warzyw! Sprawdzaj, które produkty w tabeli składników odżywczych na opakowaniu mają napisane: „cukier dodany’’ i w sklepie odkładaj je na półkę. Unikaj także rzeczy, które mogłyby być białe: makaronów, pieczywa, ryżu, pieczonych ziemniaków... Wszystkie mają wysoki indeks glikemiczny, a to równa się za dużo centymetrów w pasie.

6/6
Płaski brzuch Kendall Jenner w fioletowej długiej sukni
EastNews

Za mało ćwiczysz. I nie chodzi o maratony lub tony ciężarów podnoszone przez półtorej godziny dziennie! Lekkie i niezbyt długie, ale regularne ćwiczenia fizyczne (pół godziny szybkiego marszu? Sesja jogi? Kilkanaście przepłyniętych basenów?) przyspieszają metabolizm nie tylko podczas treningu, ale na wiele godzin po nim - co oznacza, że to, co zjesz, zostanie szybciej strawione, a brzuch będzie z każdym tygodniem bardziej płaski. Tylko nie myśl sobie, ze po aerobiku "spaliłaś" ten kawałek czekolady lub zasłużyłaś na następny! To za mało. Jest za to szansa, że z czasem będziesz potrzebować mniej słodyczy - wysiłek fizyczny stymuluje te same ośrodki nagrody i przyjemności w mózgu, co czekolada! A największa nagroda czeka cie na koniec - gdy spojrzysz w lustro i zobaczysz idealny brzuch jak u Kendall Jenner!