kobieta i mężczyzna siedzący przy komputerze
© vectorfusionart/Adobe Stock
Styl życia

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony internetowej firmy?

W obecnych czasach każda, nawet mała, lokalna firma powinna być obecna w sieci internetowej. Jednym z najlepszych sposobów na pokazanie potencjalnym klientom swojej oferty, portfolio oraz zaprezentowanie wartości i historii firmy jest posiadanie strony www. Teoretycznie jej stworzenie nie stanowi problemu. Wszak na rynku jest wiele firm wykonujących tego rodzaju zlecenia. Jednak osoby, które nie mają zbyt dużej wiedzy i nie znają najnowszych trendów mogą wybierać niewłaściwe rozwiązania. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę na etapie planowania stworzenia strony internetowej firmy oraz z jakimi kosztami należy się liczyć.

W obecnych czasach każda, nawet mała, lokalna firma powinna być obecna w sieci internetowej. Jednym z najlepszych sposobów na pokazanie potencjalnym klientom swojej oferty, portfolio oraz zaprezentowanie wartości i historii firmy jest posiadanie strony www. Teoretycznie jej stworzenie nie stanowi problemu. Wszak na rynku jest wiele firm wykonujących tego rodzaju zlecenia. Jednak osoby, które nie mają zbyt dużej wiedzy i nie znają najnowszych trendów mogą wybierać niewłaściwe rozwiązania. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę na etapie planowania stworzenia strony internetowej firmy oraz z jakimi kosztami należy się liczyć.

 

Teoretycznie stronę internetową można wykonać przy pomocy dostępnych pakietów z gotowymi szablonami i sekcjami do wypełnienia treścią. Za takie rozwiązanie płaci się comiesięczny lub coroczny abonament. Zdecydowanie lepiej zlecić jednak wykonanie strony programiście lub specjalistycznej firmie.

Strona www firmy: wygląd i kwestie techniczne

Strona internetowa wykonana przez programistę lub firmę jest zazwyczaj bardziej atrakcyjna wizualnie i posiada indywidualny charakter. Jeśli chodzi o dobór kolorystyki i ogólnego wyglądu, to najlepiej, aby te kwestie były dopasowane do identyfikacji wizualnej. Jeżeli firma takiej nie posiada, to przynajmniej powinna odpowiadać kolorom znajdującym się w logo, tak, by całość była spójna i nie „gryzła się” ze sobą.

 

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to jeżeli strona ma być często aktualizowana warto wybrać stronę wraz z panelem administracyjnym. Dzięki temu można w każdej chwili dodawać i zmieniać informacje. Mimo że jest to opcja droższa, to daje duży komfort właścicielom. Zlecając wykonanie witryny zawsze należy pamiętać też o tym, by była ona responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Obecnie wiele osób przegląda internet przy pomocy smartfonów i tabletów, więc responsywność witryny jest niejako koniecznością.

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej dla firmy?

Cena strony internetowej w dużej mierze jest uzależniona od stopnia jej zaawansowania technologicznego. Najprostsze witryny oparte na tzw. szablonach zaczynają się od około 300-400 złotych. Do tego dochodzą oczywiście koszty z zakupem:

 

  • zdjęć (lepiej kupować gotowe zdjęcia albo zlecić fotografowi wykonanie sesji aniżeli bazować na własnoręcznie wykonanych fotografiach),
  • miejsca na serwerze,
  • domeny, czyli adresu www pod jakim będzie można znaleźć stronę.     

 

Za wymienione niezbędne składowe związane z uruchomieniem własnej witryny internetowej trzeba zapłacić przynajmniej 300 złotych (wprawdzie w pierwszym roku firmy oferują domeny za 1 zł, ale w kolejnych latach niejako sobie to odbijają i trzeba corocznie płacić 120 złotych).

 

Nawet zakładając stworzenie bardzo prostej, ale dobrze wyglądającej strony internetowej trzeba zatem wiązać się z wydatkiem rzędu kilkuset złotych. Biorąc jednak pod uwagę to, że z internetu korzysta coraz więcej Polaków, warto być obecnym w sieci.

 

Działalność gospodarcza
© duncanandison/Fotolia.com
Styl życia
Prowadzenie działalności gospodarczej – suma wydatków
Założenie działalności gospodarczej w przypadku spółek handlowych kosztuje ok. 600 zł. Opłaty administracyjne związane z prowadzeniem firmy to PIT, CIT i VAT. Bieżące koszty prowadzenia działalności gospodarczej to czynsz, media, urządzenia techniczne, leasing oraz księgowość.

Założenie działalności gospodarczej w przypadku spółek handlowych kosztuje ok. 600 zł. Opłaty administracyjne związane z prowadzeniem firmy to PIT, CIT i VAT. Bieżące koszty prowadzenia działalności gospodarczej to czynsz, media, urządzenia techniczne, leasing oraz księgowość.   Przed założeniem działalności gospodarczej należy zrobić spis wydatków i sprawdzić, czy dana firma przyniesie realne zyski. Koszty zarejestrowania działalności gospodarczej Rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki cywilnej jest bezpłatna. Spółki handlowe natomiast wymagają wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, co kosztuje 500 zł, a kolejne 100 zł trzeba zapłacić za pierwszy wpis w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Założenie spółki wymaga również podpisania umowy cywilnoprawnej , co wymaga doliczenia podatku od czynności cywilnoprawnych wynoszącego 0,5% wkładu własnego. W przypadku tego rodzaju działalności niezbędna jest też opłata za usługę notarialną, która przy kapitale do 3000 zł wynosi 100 zł, a przy sumach rzędu 60 000 należy zapłacić nawet 1 110 zł. Opłaty administracyjno-skarbowe prowadzeniem działalności gospodarczej Z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej obowiązkową opłatą jest podatek dochodowy. Aby go obliczyć, należy od przychodu odjąć wszystkie wydatki, jakie poniosła firma. Formy opodatkowania to: PIT (podatek dochodowy od osób fizycznych) – przeznaczony dla jednoosobowych działalności, spółek cywilnych oraz spółek osobowych; CIT (podatek dochodowy od osób prawnych) – skierowany do osób prawnych; Karta podatkowa – przeznaczona dla prowadzących działalność gospodarczą lub wspólniów w spółkach cywilnych.   Kolejnym wydatkiem przy prowadzeniu działalności...

Monitor komputera z widocznym projektem logo.
© georgejmclittle/Adobe Stock
Styl życia
Identyfikacja wizualna firmy - dlaczego jest ważna i na co zwrócić uwagę?
Identyfikacja wizualna jest jednym z podstawowych narzędzi do kreowania wizerunku firmy lub marki. Na całość identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów, które są tworzone w przyjętym schemacie i charakterze. Pojęcie identyfikacji wizualnej jest znane i powszechne w przypadku dużych firm, które przykładają do niej bardzo dużą wagę. Nieco inaczej wygląda to w przypadku mniejszych działalności, szczególnie tych obejmujących zasięgiem rynek lokalny. Nawet w takich firmach warto zadbać o spójny i dopracowany wizerunek.

Identyfikacja wizualna jest jednym z podstawowych narzędzi do kreowania wizerunku firmy lub marki. Na całość identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów, które są tworzone w przyjętym schemacie i charakterze. Pojęcie identyfikacji wizualnej jest znane i powszechne w przypadku dużych firm, które przykładają do niej bardzo dużą wagę. Nieco inaczej wygląda to w przypadku mniejszych działalności, szczególnie tych obejmujących zasięgiem rynek lokalny. Nawet w takich firmach warto zadbać o spójny i dopracowany wizerunek.   Stworzenie profesjonalnej identyfikacji wizualnej może kojarzyć się z dużymi wydatkami. Nie zawsze jednak trzeba inwestować sporo pieniędzy, aby dana firma mogła pochwalić się ciekawą identyfikacją wizualną. Wiele zależy od wielkości firmy, branży, w której działa i zasięgu działalności. Podstawowe informacje na temat identyfikacji wizualnej firmy Wielu właścicieli firm kwestionuje znaczenie identyfikacji wizualnej dla rozwoju biznesu . Przykłady największych światowych przedsiębiorstw pokazują jednak, że odpowiednio stworzona kreacja jest w stanie przełożyć się na rozpoznawalność i zwiększenie sprzedaży usług czy produktów. Głównym celem identyfikacji wizualnej jest wyróżnienie firmy bądź marki na tle konkurencji i zakorzenienie się w świadomości potencjalnych klientów. Aby było to możliwe, konieczne jest stworzenie spójnej kreacji, która będzie charakteryzowała daną działalność. W ramach tworzenia identyfikacji wizualnej zazwyczaj tworzy się: logo, czcionkę, krój pisma, kolorystykę, stroje pracowników, materiały firmowe – wizytówki, papier firmowy, szatę graficzną materiałów promocyjnych , wygląd opakowań sprzedawanych produktów.   W przypadku największych...

Kobieta gra na korcie tenisowym rakietą do padla.
©oscar/stock.adobe.com
Styl życia
Jak i gdzie rozpocząć grę w padla?
Padel jest dyscypliną sportu łączącą elementy tenisa ziemnego i squasha. Mecze rozgrywane są na specjalnych kortach ze ścianami, a zawodnicy potrzebują piłek i lekkich, ale wytrzymałych rakiet. Ten wywodzący się z Meksyku sport cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Jego główną zaletą jest to, że w przeciwieństwie do tenisa ziemnego, warunki fizyczne nie odgrywają dużego znaczenia. Dzięki temu możliwa jest rywalizacja kobiet z mężczyznami.

Padel jest dyscypliną sportu łączącą elementy tenisa ziemnego i squasha. Mecze rozgrywane są na specjalnych kortach ze ścianami, a zawodnicy potrzebują piłek i lekkich, ale wytrzymałych rakiet. Ten wywodzący się z Meksyku sport cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Jego główną zaletą jest to, że w przeciwieństwie do tenisa ziemnego, warunki fizyczne nie odgrywają dużego znaczenia. Dzięki temu możliwa jest rywalizacja kobiet z mężczyznami.   Padel największą popularnością cieszy się w Hiszpanii. Tam pod względem zainteresowania jest to sport numer dwa, zaraz po piłce nożnej.   Na czym polega gra w padla?   Kort do gry w padla stanowi zaledwie jedną trzecią powierzchni kortu tenisowego (dokładne wymiary to: 20 m x 10 m). Jego charakterystyczną cechą jest to, że posiada cztery ściany – zazwyczaj tylne są wykonane z hartowanego szkła, a boczne z siatki ogrodzeniowej. Boisko jest przedzielone siatką i posiada linie serwisowe.   Jeśli chodzi o samą grę, to polega ona na uderzaniu rakietą piłki na stronę przeciwnika tak, aby sprawiła mu ona jak najwięcej problemów w odegraniu. Podczas wymiany piłka może odbić się tylko raz w polu na jednej stronie. W przypadku dwóch kozłów punkt zdobywa przeciwnik. Istotne jest to, że zawodnicy muszą przebijać piłkę w taki sposób, aby ta trafiła w pole przeciwnika bez wcześniejszego uderzenia o ścianę. Gracze mogą posyłać piłkę na drugą stronę siatki bezpośrednio lub z wykorzystaniem tylnej lub bocznej ściany . Jeśli jednak piłka dotknie drucianej siatki, to następuje faul, który jest równoznaczny z punktem dla rywala. Liczenie punktów odbywa się tak, jak w tenisie ziemny – z podziałem na gemy i sety.   Padel dla początkujących: gdzie trenować i jak wybrać sprzęt?   Obecnie w...

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik