aparat na statywie, dwie lampy do zdjęć, białe tło zdjęciowe
© rottenman/Adobe Stock
Styl życia

Jak i kiedy warto samemu tworzyć materiały wideo promujące firmę?

Internet jest obecnie jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym kanałem marketingowym dla firm. Na przestrzeni lat marketing internetowy mocno ewoluował, ale od pewnego czasu nie zmieniają się trendy, a jedynie detale. Jak można zauważyć na serwisach społecznościowych komunikacja marek i firm w wielu przypadkach przybiera formę materiałów wideo. Aby móc w taki sposób prowadzić działania promocyjne, można wybrać dwie opcje. Pierwsza zakłada powierzenie tego specjalistycznej, ale zazwyczaj drogiej firmie, a druga działania na „własną rękę".

Internet jest obecnie jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym kanałem marketingowym dla firm. Na przestrzeni lat marketing internetowy mocno ewoluował, ale od pewnego czasu nie zmieniają się trendy, a jedynie detale. Jak można zauważyć na serwisach społecznościowych komunikacja marek i firm w wielu przypadkach przybiera formę materiałów wideo. Aby móc w taki sposób prowadzić działania promocyjne, można wybrać dwie opcje. Pierwsza zakłada powierzenie tego specjalistycznej, ale zazwyczaj drogiej firmie, a druga działania na „własną rękę”.

 

Według różnych przewidywań, to właśnie taki format jest pożądany przez odbiorcę i odbierany przez niego lepiej niż zdjęcia czy tekst. Właściciele firm – nawet tych małych, lokalnych – powinni mieć to na względzie i rozważyć wdrożenie wideo do swoich działań marketingowych.

Tworzenie treści wideo: od czego zacząć?

Nie da się ukryć, że w przypadku materiałów wideo kluczową kwestią jest sprzęt. Nie należy się jednak obawiać, ponieważ nie musi być to zaawansowana technologicznie i droga kamera, a jedynie smartfon umożliwiający nagrywanie w jakości Full HD. Do robienia prostych, krótkich filmików wystarczy jeden taki aparat. Później warto zainwestować w kolejne, jeśli oczywiście będzie taka potrzeba. Ponadto należy wyposażyć się w:

 

  • statyw,
  • oświetlenie (wystarczą dwie lampy typu softbox),
  • mikrofon.     

 

Dzięki statywowi bez problemu można nagrać wiele filmów ze stabilnym obrazem. Oświetlenie jest niezbędne do stworzenia dobrego, dodającego profesjonalizmu materiału, a mikrofon niezbędny do nagrywania wysokiej jakości dźwięku. Mimo że w formacie wideo kluczowy jest obraz, to jednak nic nie denerwuje odbiorcę bardziej niż słaba jakość dźwięku.

W jaki sposób tworzyć materiały wideo do promocji?

Przed rozpoczęciem nagrywania jakichkolwiek materiałów trzeba poświęcić trochę czasu na sam pomysł. Aby był on dobry, warto przeanalizować potencjalną konkurencję i ewentualnie podejrzeć, jakie materiały są przez nią przygotowywane, zebrać swoje pomysły na cykl czy serię wideo i najważniejsze – wcielić się w rolę odbiorcy i stawiać jak najwięcej pytań z jego perspektywy. Dobry materiał wideo to taki, który w pierwszej kolejności odpowiada na potrzeby oglądającego, a dopiero w następnej pomaga sprzedać produkt lub usługę.

 

Wprawdzie wideo stricte produktowe nie jest złym pomysłem, ale tego typu materiały raczej nie mogą liczyć na duży zasięg organiczny. Dobry content, który będzie odpowiadał na potrzeby oglądających jest przez nich doceniany – komentowany, pozytywnie oceniany i udostępniany. Tym samym może dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

 

Jeśli chodzi o kwestie techniczne nagrywania, to osoby początkujące powinny skupić się na tworzeniu prostych materiałów. Nagrywanie materiałów „z ręki” nie jest dobrym pomysłem ze względu na spore ryzyko rozmazania obrazu z powodu braku wystarczającej stabilności. Wskazane są filmiki nagrywane przy użyciu statywu, niezbyt długie, ale zawierające możliwie najwięcej informacji.

 

 

Czym kierować się przy zakupie kamery samochodowej?
© Piotr Adamowicz/Adobe Stock
Styl życia
Czym kierować się przy zakupie kamery samochodowej?
Głównym celem dla którego kierowcy decydują się na zakup kamery samochodowej jest możliwość posiadania zarejestrowanego obrazu w formie wideo z wydarzeń na drodze. Jest to przydatne w momencie różnego rodzaju nieprzewidzianych zdarzeń drogowych, w których udowodnienie czyjejś winy może być trudne, a niekiedy niemożliwe bez takich materiałów dowodowych. Sam zakup samochodowego rejestratora wideo nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Głównym celem dla którego kierowcy decydują się na zakup kamery samochodowej jest możliwość posiadania zarejestrowanego obrazu w formie wideo z wydarzeń na drodze. Jest to przydatne w momencie różnego rodzaju nieprzewidzianych zdarzeń drogowych, w których udowodnienie czyjejś winy może być trudne, a niekiedy niemożliwe bez takich materiałów dowodowych. Sam zakup samochodowego rejestratora wideo nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji.   Z racji tego, że rejestrowany materiał wideo docelowo ma służyć jako dowód w konkretnej sprawie, dobrze byłoby, aby był dobrej jakości. Kamera, która będzie zapisywała wiele szczegółów w niektórych sytuacjach może bowiem okazać się bezcenna. Dlaczego warto rozważyć zakup kamery samochodowej? Rejestratory jazdy są coraz popularniejsze zarówno wśród kierowców przemierzających długie trasy, jak i tych przemieszczających się tylko po miejskich drogach. Dzieje się tak dlatego, że niektóre sytuacje drogowe (głównie wypadki i kolizje) są często trudne do wyjaśnienia dla służb mundurowych. Kierowcy przestrzegający przepisów drogowych i starający się jeździć bezpiecznie wolą posiadać dowód w postaci materiału wideo na wypadek ewentualnego zdarzenia drogowego. Jak pokazało wiele historii, zarejestrowany obraz z kamery samochodowej pomaga nie tylko uniknąć nieprzyjemności, ale również – a może przede wszystkim – pozwala karać tych, którzy są odpowiedzialni za kolizje, wypadki oraz stwarzanie innego zagrożenia w ruchu drogowym .   Posiadanie kamery w samochodzie jest również przydatne w wielu innych sytuacjach. Zdarza się, że materiały zapisane w rejestratorze służą jako...

Jak tanio reklamować lokalny biznes i przyciągnąć klientów?
© Monkey Business/Adobe Stock
Styl życia
Jak tanio reklamować lokalny biznes i przyciągnąć klientów?
Każdy przedsiębiorca posiadający niewielki, lokalny biznes prędzej czy później będzie musiał rozważyć wdrożenie reklamy swoich usług. Mimo że możliwości promocyjnych jest wiele, to wiele osób prowadzących swoje biznesy z różnych względów z nich nie korzysta. Jeśli firma nie posiada zbyt dużych środków finansowych na reklamę, to należy skupić się na tanich formach dotarcia do potencjalnych klientów. A tych – wbrew pozorom – jest naprawdę dużo.

Każdy przedsiębiorca posiadający niewielki, lokalny biznes prędzej czy później będzie musiał rozważyć wdrożenie reklamy swoich usług. Mimo że możliwości promocyjnych jest wiele, to wiele osób prowadzących swoje biznesy z różnych względów z nich nie korzysta. Jeśli firma nie posiada zbyt dużych środków finansowych na reklamę, to należy skupić się na tanich formach dotarcia do potencjalnych klientów. A tych – wbrew pozorom – jest naprawdę dużo.   Wśród przedsiębiorców, szczególnie tych starszych, panuje przekonanie, że reklama musi wiązać się z dużymi wydatkami. Głównie dlatego nie podejmują oni żadnych działań i w efekcie przegrywają rywalizację z konkurencją o klienta. Sprawdzone sposoby taniego promowania biznesu lokalnego W przypadku firm o zasięgu lokalnym cały czas bardzo duże znaczenie ma tzw. poczta pantoflowa. Opinia klientów, którzy skorzystali z usług danej firmy i polecili ją kolejnym osobom przekłada się na zainteresowanie usługami . Czasami same polecenia są jednak niewystarczające, ponieważ przynoszą zbyt mały w stosunku do potrzeb ruch.   Dobrą formą promocji może być nawiązanie współpracy z innymi firmami lokalnymi na zasadzie wzajemnego reklamowania usług. W takich przypadkach mogą być to ulotki, banery i plakaty czy banery na stronach internetowych. Taki rodzaj współpracy nie generuje wysokich kosztów, gdyż wszystko sprowadza się do opłat za druk materiałów promocyjnych.   Wiele możliwości reklamowych przedsiębiorcy mają w Internecie. Jeśli ktoś jeszcze nie promuje swojej marki w sieci, to prawdopodobnie popełnia największy błąd w prowadzeniu firmy. Obecnie sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu pozwala generować znaczące przychody. Oczywiście, aby tak było...

Stół w jadalni, nad nim żyrandol.
©archideaphoto/Fotolia.com
Styl życia
Sposób na modne i praktyczne oświetlenie nad stołem: regulowana lampa wisząca lub elegancki plafon
Lampa do jadalni powinna być prosta, dostosowana do wysokości sufitu i dawać mocne światło. Dobrze, by pasowała również do wystroju wnętrza. Jako oświetlenie nad stołem sprawdzi się regulowana lampa wisząca bądź przylegający do sufitu plafon.

Lampa do jadalni powinna być prosta, dostosowana do wysokości sufitu i dawać mocne światło. Dobrze, by pasowała również do wystroju wnętrza. Jako oświetlenie nad stołem sprawdzi się regulowana lampa wisząca bądź przylegający do sufitu plafon.   Do lamp wiszących można użyć zarówno tradycyjnych, jak i  energooszczędnych żarówek . Te pierwsze dają mocne światło, zaletą drugich jest dodatkowo długa żywotność. Lampy warto również wyposażyć w diody LED , które skutecznie rozjaśniają każde pomieszczenie. Wiszące lampy nad stół – trendy Światło wiszącej lampy skutecznie rozjaśnia stół. Ten rodzaj oświetlenia jest praktyczny, modny i łatwo dostępny. Najlepiej, by lampa była regulowana. Dzięki temu będzie można ją podnosić lub opuszczać w zależności od potrzeby. Do minimalistycznego wystroju stołu oraz wnętrza idealnie sprawdzą się eleganckie lampy o skromnych, prostych i jednobarwnych kloszach . Tego typu przedmioty są najbardziej trendy w ostatnich latach. Lampy wiszące mogą być przezroczyste, lśniące, matowe, mleczne bądź połyskujące. Bogato wyposażone pomieszczenia oraz rzeźbione meble warto udekorować strojnym żyrandolem. Dzięki temu wystrój będzie spójny. Ceny lamp oraz żyrandoli wahają się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Plafon, czyli elegancki sposób na oświetlenie nad stołem Plafon to rodzaj lampy sufitowej, która przylega się bezpośrednio do wyznaczonej powierzchni. Tego typu produkty są bardzo łatwe w montażu, a także niedrogie - kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Plafony świetnie wyglądają w pomieszczeniach o niskim suficie oraz mieszkaniach urządzonych w stylu nowoczesnym. Są eleganckie, dyskretne i zajmują niewiele miejsca. Osłona lampy może mieć prosty, gładki, jednolity kształt (na przykład kwadratu,...

Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Współpraca reklamowa
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Współpraca reklamowa
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Współpraca reklamowa
Nowości
PartyExtra
Małgorzata Rozenek-Majdan uśmiechnięta
Newsy
Małgorzata Rozenek-Majdan
BZ
Julia Wieniawa w neonowej sukience na lato
Newsy
Julia Wieniawa
BZ
Katarzyna Cichopek na 59 Festiwalu w Opolu
Newsy
Katarzyna Cichopek
BZ
Klaudia El Dursi na plaży
TV-Show
Hotel Paradise
BZ
Ślub od pierwszego wejrzenia x-news
TV-Show
Ślub od pierwszego wejrzenia
BZ
Versace wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Trendy w koloryzacji włosów na wiosnę i lato 2022. Te odcienie robią mocne wrażenie
Marcelina Zielnik
Gorący trend: Dopamine dressing
Fleszstyle
Dopamine dressing to najgorętszy trend sezonu. Obłędną koszulę w stylu Małgorzaty Rozenek-Majdan kupisz w Sinsay za 39,99
Anna Kusiak
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Niemal identyczne kupisz w Sinsay za 35 zł
Newsy
Klaudia Halejcio w najmodniejszych spodniach tego lata. Podobne kupisz w Sinsay za 35 zł
Urszula Jagłowska-Jędrejek
Anna Lewandowska w swetrze za ponad tysiąc złotych
Newsy
Anna Lewandowska w modnym swetrze ponad tysiąc złotych. W Sinsay kupisz podobny za 50 złotych!
Aleksandra Skwarczyńska-Bergiel
Moda uliczna wiosna-lato 2022
Fleszstyle
Najmodniejsze buty na wiosenno-letni sezon. Te modele ma w szafie każda it-girl
Marcelina Zielnik