ładna kobieta z mężczyzną
Image by LifetimeStock.com
Styl życia

Organizacja i planowanie: 10 porad, jak nie marnować czasu

Marnowanie czasu zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Aby zatem jak najefektywniej go wykorzystywać, musimy notować zadania w kalendarzu, ustawiać przypomnienia o nich w telefonie, przestać je odkładać na później, znaleźć wsparcie, wysypiać się, dobrze wykorzystywać czas spędzony w pracy, odrzucić złe relacje i dbać o miłe spędzanie czasu wolnego.

Marnowanie czasu zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Aby zatem jak najefektywniej go wykorzystywać, musimy notować zadania w kalendarzu, ustawiać przypomnienia o nich w telefonie, przestać je odkładać na później, znaleźć wsparcie, wysypiać się, dobrze wykorzystywać czas spędzony w pracy, odrzucić złe relacje i dbać o miłe spędzanie czasu wolnego.

Jak nie marnować czasu - 10 porad

Życie jest zbyt krótkie, aby można było pozwolić sobie na marnowanie czasu na wykonywanie czynności kompletnie bez znaczenia. Czas to jedna z niewielu rzeczy, której nie można kupić, coś nie do odzyskania i tylko od nas samych zależy, jak go wykorzystamy. Musimy mieć świadomość, że nie zawsze zrobimy wszystko, co sobie zaplanujemy. Aby jednak spróbować, zapoznajmy się z poniższymi radami:

 

Aby zdać sobie sprawę z popełnianych błędów, należy spisać wykonywane w ciągu przykładowego dnia czynności. Wtedy doskonale widać, jak i gdzie trwonimy najwięcej czasu i nawet sobie tego nie uświadamiamy.


Organizacja pracy. Warto robić na bieżąco notatki w kalendarzu i dokładnie planować nadchodzące istotniejsze spotkania, zajęcia i aktywności. Uporządkujmy je według ważności, a najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne zróbmy od razu. Czynności nie spisane uciekają z pamięci, przyklejane karteczki się gubią, zapomniana lista zakupów powoduje stratę czasu na powrót do sklepu po produkty, których nie kupiliśmy. Aby dobrze zarządzać planem dnia, uwzględnijmy również czas na odpoczynek czy regeneracyjną drzemkę.
Przypomnienia w telefonie. Niech odpowiednio wcześnie daje nam znać o rzeczach, o których ma pamiętać za nas.


Skończmy z prokrastynacją. Odkładanie wszystkiego na później nie skutkuje. Najpierw obowiązki, potem przyjemności.


Znajdźmy wsparcie. Osoba, która pomoże przestrzegać zasad jest bardzo cenna.


Wysypiajmy się. Chodzenie spać przed północą, twardy materac i świeże powietrze w pokoju przed snem wcale nie są przereklamowane, a pomogą efektywnie się zregenerować i wykonywać swoje obowiązki.
Nie marnujmy czasu w pracy. Róbmy to, co mamy robić. Zrezygnujmy z komunikatorów, nie odwiedzajmy portali społecznościowych, unikajmy plotek czy odbierania prywatnych rozmów. Skupmy się, aby zrobić wszystko do godziny zakończenia pracy.


Zrezygnujmy z niezdrowych relacji. To dotyczy zarówno wampirów energetycznych, po spotkaniu z którymi cała energia gdzieś wyparowała, jak i ludzi, z którymi spotykamy się już tylko z przyzwyczajenia, choć naprawdę nic nas już nie łączy.


Wolny czas spędzajmy tak, jak lubimy. Nie surfujmy godzinami po Internecie, wylogujmy się z Facebook'a, nie oglądajmy bezsensownych seriali. Zapiszmy się na kurs gotowania, weźmy przyjaciółkę i psa na spacer, odwiedźmy rodziców, poczytajmy ciekawą książkę.


Zrezygnujmy z drobnych codziennych czynności, które mogą być źródłem prawdziwego utrapienia i pochłonąć naprawdę ogrom czasu – nie płaćmy rachunków na poczcie tylko przez Internet (lub ustawmy stałe polecenie zapłaty), nie archiwizujmy danych na płytach tylko na przenośnym dysku, nie rozmawiajmy z telemarketerami, nie używajmy auta na króciutkich trasach i nie wyruszajmy bez GPSa, nie uaktualniajmy statusu na komunikatorach, nie tankujmy często po kilkanaście złotych, nie gubmy komórki i kluczy (znajdźmy na nie jedno stałe miejsce).

Kobieta biegnie
©vitaliy_melnik/Fotolia
Styl życia
Jak sobie radzić z brakiem energii
Na brak energii do życia można zadziałać z poziomu ciała i ducha. Sposobem na zniechęcenie jest uporządkowanie swoich spraw, poświęcenie uwagi najbliższym, uprawianie sportu lub branie naprzemiennych ciepłych i zimnych pryszniców.

Na brak energii do życia można zadziałać z poziomu ciała i ducha. Sposobem na zniechęcenie jest uporządkowanie swoich spraw, poświęcenie uwagi najbliższym, uprawianie sportu lub branie naprzemiennych ciepłych i zimnych pryszniców.   Brak energii życiowej płynie z przepracowania, złej organizacji czasu i braku troski o siebie. Czasem wystarczy poświęcenie większej uwagi swojemu ciału – zmiana diety, uprawianie sportu czy regularny relaks. Równolegle warto jednak zadbać o sprawy ducha: poświęcić więcej czasu rodzinie, unikać osób, które wprawiają w przygnębiający nastrój, oglądać filmy z pozytywnym przesłaniem, pozbyć się zaległości w pracy. Czym jest życiowa energia Energia życiowa jest ludzkim paliwem do działania, motywatorem, umożliwiającym skuteczną realizację celu. Czerpiemy ją z naszego wnętrza i myśli, a także z pozytywnych wpływów otoczenia. Potężny zastrzyk energii do działania dostajemy zwłaszcza w idealnej sytuacji - gdy realizujemy własny potencjał w pracy, którą lubimy, partner, rodzina i przyjaciele są optymistyczni, szczerzy i wspierający wobec nas, na dworze jest wspaniała pogoda, a my radzimy sobie z planowaniem czynności dnia codziennego, w międzyczasie się samodoskonaląc i poświęcając pasji. Skąd czerpać energię życiową Aby nasze pokłady pozytywnej, napędzającej nas do działania energii nie uległy wyczerpaniu, nauczmy się ja pobierać zewsząd: z własnego wnętrza, miłości do partnera i dzieci, od otaczających nas, dobrze życzących nam ludzi, z naszych pasji, piękna przyrody, wiary. Gromadzenie tych zapasów odbywa się w głowie, determinuje je nasz stosunek do świata, zdolność dostrzegania wyjątkowych ludzi czy piękna dookoła. Im bardziej będziemy zharmonizowani z naszym wnętrzem i zaczniemy doceniać to, co cenne i sprawiające nam radość, a nie będące przykrym przymusem, tym mniej energii ulegnie...

Smutny mężczyzna
Image by Lifetimestock.com
Styl życia
Dziennik sukcesu lub telefon do przyjaciela, czyli jak się dowartościować
Aby się dowartościować, czasami wystarczy po całym dniu wpisać do dziennika, co udało się tego dnia wykonać. W chwilach zmartwienia i smutku można również wykonać „telefon do przyjaciela”, który wysłucha, pocieszy, podpowie, jak wyjść z trudnej sytuacji. Najważniejsze, aby uwierzyć, że poczucie niedowartościowania tkwi w nas samych i to my musimy podnieść poziom wiary we własne siły.

Aby się dowartościować, czasami wystarczy po całym dniu wpisać do dziennika, co udało się tego dnia wykonać. W chwilach zmartwienia i smutku można również wykonać „telefon do przyjaciela”, który wysłucha, pocieszy, podpowie, jak wyjść z trudnej sytuacji. Najważniejsze, aby uwierzyć, że poczucie niedowartościowania tkwi w nas samych i to my musimy podnieść poziom wiary we własne siły.   Poczucie niedowartościowania pojawia się w sytuacjach trudnych, które przysparzają negatywnych emocji i uczuć. Gdy nie potrafimy czegoś zrobić lub dzieje się coś, na co nie mamy wpływu – wtedy czujemy się bezsilni, słabi psychicznie. Po prostu bezwartościowi. Jak się dowartościować za pomocą kwiatków doniczkowych? Metody na lepsze samopoczucie: 1. Dziennik Sukcesu Po ciężkim dniu znajdźmy chwilę na docenienie swoich starań i osiągnięć . Nie muszą to być sukcesy typu: „zdobyłem Mount Everest”. Wystarczy, że zapiszemy nawet małe osiągnięcia: „wypożyczyłem książkę, której od dawna nie mogłem zdobyć”, „zrobiłem obiad, który wszystkim smakował”. 2. Spacer w słoneczny dzień Aktywność fizyczna pobudza hormony szczęścia – endorfiny. Dodatkowo słońce „rozjaśnia umysł”, dzięki czemu stajemy się weselsi, pozytywnie nastawieni do życia. 3. Sadzenie roślin w doniczce Nie dość, że zapewnimy sobie wysiłek fizyczny, to jeszcze obserwacja kwiatka oraz pielęgnacja go odciągnie od nas negatywne myśli. Jego rozwój poprawi naszą samoocenę, ponieważ codziennie będziemy obserwować „owoc” naszej pracy. 4. Po pierwsze pasja W chwilach, gdy poczucie własnej wartości spada, warto zająć się tym, co sprawia największą radość. Układanie puzzli, jazda na rowerze czy gotowanie – wszystko, co robimy z przyjemnością, pasją i zaangażowaniem podnosi nastrój. Do tego rzeczy, które stanowią pasję,...

grupa ludzi siedząca przy stole
Image by LifetimeStock.com
Styl życia
8 cech dobrego szefa. Jak zostać menadżerem idealnym?
Dobry szef musi mieć cechy dobrego słuchacza, umieć zadawać pytania, znać siebie i wykorzystywać potencjał członków zespołu, którym kieruje.

Dobry szef musi mieć cechy dobrego słuchacza, umieć zadawać pytania, znać siebie i wykorzystywać potencjał członków zespołu, którym kieruje.   Menadżer idealny umie wzbudzić entuzjazm w swoim zespole, ma świadomość potrzeb indywidualnych, jak i zespołowych oraz świadomość tego, co dzieje się w otoczeniu. Do zdobycia tytułu menadżera idealnego prowadzi długa droga, ale są w niej określone kroki. Krok 1: pytaj Pytania mają wielką moc i często są niedoceniane. Menadżer idealny umie wykorzystywać pytania jako narzędzie swojej pracy. Dzięki odpowiednim pytaniom zdobywa informacje, które pomagają mu lepiej poznać swój zespół i lepiej nim zarządzać. Krok 2: słuchaj Mówienie jest srebrem, a milczenie złotem. Może właśnie dlatego, że gdy idealny menadżer milczy, może słuchać, co mają mu do powiedzenia współpracownicy. Zauważy w porę świetne pomysły, zwróci uwagę na konflikty, zaangażuje się w odpowiednie działania, w odpowiednim czasie. Krok 3: doceniaj Menadżer idealny wie, że nie tylko gratyfikacja finansowa jest istotna. Okazanie uznania i chwalenie osiągnięć może być silnym motywatorem dla pracownika, zatem jego wysiłki powinny zostać docenione. Krok 4: poznaj siebie Świadomość własnych zasobów pomaga w byciu menadżerem idealnym. A znajomość swoich mocnych stron jest równie istotna, jak znajomość obszarów, nad którymi należy pracować i nadal je rozwijać . Dlatego menadżer idealny nie tylko nie boi się uzyskać informacji zwrotnej od swojego zespołu, ale wprost się jej domaga. Krok 5: angażuj się Idealny menadżer utrzymuje własną motywację na wysokim poziomie, bo wie, że aby rozpalać w ludziach ogień do działania, sam nie może być wypalony. Dlatego wykazuje się inicjatywą i dba o wysoki poziom własnego zaangażowania. Krok 6: uśmiechaj się Uśmiech pomaga znaleźć przyjaciół,...

Nasze akcje
materiały prasowe Lenovo
Fleszstyle

Świetna jakość w stylowym opakowaniu. Natalia Szroeder wybrała laptop Lenovo Yoga Slim 7

Partner
rafal-brzozowski
Newsy

Ci uczestnicy „The Voice of Poland” robią karierę muzyczną. Znasz wszystkich?

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
torebka-skoda-hollie-warsaw
Fleszstyle

Barbara Kurdej - Szatan: "Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą"

Partner
justyna-steczkowska
Newsy

Justyna Steczkowska ponownie w „The Voice of Poland”! To wyjątkowy czas dla artystki

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner
materiały prasowe TVP
TV-Show

Sylwia Grzeszczak nową trenerką w „The Voice of Poland”! Jak się sprawdzi?

Partner