Reklama

Żabka umożliwi pracownikom pracę zdalną oraz odwołuje wyjazdy służbowe. Na terenach sklepów zwiększono dbałość o higienę oraz kładziony jest nacisk na zachowanie zasad higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania.

Reklama

Strach przed koronawirusem sprawił, że ludzie robią ogromne zakupy. Właściciele dużych sieci sklepów spożywczych zwiększają dbałość o czystość na terenie sklepów. Biedronka dezynfekuje wózki oraz koszyki. Zwraca uwagę również na czystość lad kasowych oraz koszów na warzywa oraz owoce. Pracownicy zaczynają używać maseczek ochronnych oraz gumowych rękawic. Lidl również zdecydował się na zastosowanie takich środków bezpieczeństwa. Dodatkowo w sklepie puszczane są komunikaty do klientów z prośbą o płatność kartą zamiast gotówką.

Zobacz także: Koronawirus w Polsce. Lidl wprowadza spore zmiany i apeluje do klientów!

Żabka reaguje na koronawirusa w Polsce

Nie tylko duże supermarkety reagują na koronawirusa w Polsce. Żabka Polska podejmuje działania nie tylko wobec klientów ale również pracowników oraz partnerów:

Obserwujemy rozwój sytuacji związanej z COVID-19. Nasze działania na bieżąco dostosowujemy m.in. do instrukcji przekazanych przez NFZ i zaleceń WHO oraz zapisów specustawy. Już w połowie lutego rozpoczęliśmy działania informacyjne wobec naszych pracowników i partnerów, a w ubiegłym tygodniu zwołaliśmy zespół koordynacyjny odpowiedzialny za współpracę wszystkich działów w zakresie prewencji - informuje Żabka Polska

Żabka rozpoczęła od dostarczenia klientom oraz pracownikom centrali, kadrze zarządzającej zarówno w centrach logistycznych jak i franczyzobiorcom komunikatów uwzględniających zalecania w kwestii koronawirusa. Odwołano wyjazdy służbowe oraz umożliwiono pracę zdalną:

Podjęliśmy decyzję o odwołaniu wyjazdów służbowych do krajów i miejsc, w których istnieje możliwość zarażenia się koronawirusem i wdrożyliśmy w całej organizacji nową procedurę w tym zakresie oraz wdrożyliśmy procedurę umożliwiającą osobom, które wróciły z podróży zagranicznych, korzystanie z pracy zdalnej w trybie home office przez 14 dni.

Siedziba spółki Żabka mieści się w Poznaniu, gdzie władze miasta jako pierwsze podjęły decyzję o zamknięciu wszystkich szkół na okres 14 dni. Również tam 12 marca oficjalnie potwierdzono pierwszą śmiertelną ofiarę koronawirusa. Żabka Polska wprowadziła możliwość pracy z domu dla pracowników biurowych, którzy nie są w stanie zapewnić opieki swoim dzieciom. Stworzona została specjalna platforma, która umożliwia im pracę zdalną.

Do wszystkich sklepów zamówiono dodatkowe środki dezynfekujące oraz zwrócono większą uwagę na podkreślenie zachowania zasad higieny na terenie sklepów:

Ponadto zamówiliśmy dodatkowe środki dezynfekujące oraz rękawiczki, które nieodpłatnie przekazujemy naszym franczyzobiorcom . (...) Przygotowaliśmy materiały dla klientów, w której podkreślamy znaczenia zachowania zasad higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania, jak pieczywo, warzywa czy owoce. W centrali i centrach logistycznych oraz terminalach podwyższyliśmy reżimy higieniczne oraz wprowadziliśmy dodatkowe postanowienia w Regulaminach Obiektu. Wstrzymaliśmy też dostawy produktów z Włoch - dodaje sieć.

Żabka informuje również, że ma opracowane scenariusze na wypadek postępowania w przypadku podejrzenia koronawirusa wśród swoich pracowników lub konieczności wyłączenia części centrów logistycznych.

Zobacz także: Koronawirus w Polsce. Biedronka wprowadza zmiany, będzie jak w szpitalu!

Żabka wprowadza nacisk na zachowanie higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania.

Władze sieci Żabka Polska możliwość pracy z domu dla pracowników biurowych, którzy nie są w stanie zapewnić opieki swoim dzieciom. Stworzona została specjalna platforma, która umożliwia im pracę zdalną. Firma ma także opracowane scenariusze na wypadek postępowania w przypadku podejrzenia koronawirusa wśród swoich pracowników lub konieczności wyłączenia części centrów logistycznych.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama