To oficjalne – znamy najgorętszą markę modową na świecie. Niespodzianka?
To oficjalne – znamy najgorętszą markę modową na świecie. Niespodzianka?
1 z 6
Moda zmienia się w mgnieniu oka, a to co jeszcze dwa lata temu uważaliśmy za szczyt luksusu odchodzi do lamusa. W 2017 roku sukces w przemyśle mody polega na poczuciu dystansu do siebie i memogennemu, nastawionemu na internet marketingowi. Najnowszy ranking najpopularniejszych marek potwierdza tę tendencję.
Więcej: Kim Kardashian nosi ją non stop. Wiemy, ile kosztuje nowa biżuteria projektu Kanye Westa!
Jedna z czołowych platform sprzedażowych luksusowej mody Lyst oraz opiniotwórczy portal Business of Fashion stworzyli wspólnie zestawienie najgorętszych marek na świecie. Ranking powstał nie tylko na podstawie wyników sprzedaży, ale także wyników wyszukiwania, odsłon produktów na platformie i „klikalności” marki w drugim kwartale 2017 roku.
Zobacz też: Zobacz najciekawszą kampanię sezonu! Gucci proponuje projekty nie z tego świata
Jak myślicie, które marki zostały wyróżnione, które ubrania z letnich kolekcji sprzedawały się najlepiej (widzieliśmy je na niejednej gwieździe!) no i najważniejsze – który brand okazał się najpopularniejszy? Odpowiedzi znajdziecie w naszej galerii!
Więcej: Balenciaga znów zaskakuje! Zobaczcie kolejny przebój francuskiego domu mody!
2 z 6
Odkąd Alessandro Michele przejął posadę dyrektora kreatywnego, Gucci bije rekord za rekordem. Ostatnie miesiące potwierdzają, że włoska marka ma dotyk Midasa. Według nowych danych skompilowanych przez Lyst i Business of Fashion to właśnie Gucci jest „najgorętszą” marką na naszej planecie. Jak gdybyśmy potrzebowali oficjalnego potwierdzenia! Gucci znalazło się nie tylko na szczycie rankingu marek, ale wygrało także zestawienie najlepszych produktów, zajmując w nim aż 4 miejsca na 10.
3 z 6
W rankingu poszczególnych produktów pierwsze miejsce zajęły mokasyny z kwiatowym haftem. Na trzecim znalazł się pasek z logo GG, na siódmym sukienka z kokardą, natomiast na ósme trafiły haftowane trampki. Chyba nie ma drugiej marki, którą gwiazdy noszą równie często co Gucci!
4 z 6
„Ważnym czynnikiem tego sukcesu było to, że Gucci potrafi trafić do konsumentów z pokolenia millenialsów oraz pokolenia Z”, skomentowało swój ranking The Business of Fashion. Marce udało się odejść od wizerunku luksusu dostępnego tylko dla dojrzałych konsumentów dzięki sprytnemu, skierowanemu na młodszego odbiorcę marketingowi. Swoje zegarki marka reklamowała w internecie przy użyciu memów, natomiast jej kampania na jesień/zimę 17 została wystylizowana na pastisz filmu science-fiction z lat 50.
5 z 6
Drugie miejsce na liście najgorętszych marek zajęło Yeezy. Markę Kanyego Westa pochwalono za „sprytną politykę cenową i dystrybucję”, dzięki którym udało się jej podtrzymać hajp. Na kolejnych miejscach znalazła się Balenciaga (która również przeszła rebranding i systematycznie podbija nagłówki portali modowych takimi produktami jak luksusowa replika torby z Ikei), Vetements i Givenchy.
6 z 6
Lyst to jedna z największych na świecie platform ecommerce, przez którą internauci z całego świata mogą kupować luksusową modę od ponad 12 tysięcy marek. Z kolei Business of Fashion to jeden z największych i najbardziej opiniotwórczych portali modowych na świecie. Pełną wersję raportu znajdziecie tutaj.