Hala Mirowska, PRL i Zuzanna Bartoszek. Przed wami nowa kampania Reserved
Hala Mirowska, PRL i Zuzanna Bartoszek. Przed wami nowa kampania Reserved
1 z 8
Więcej znaczy więcej. Po trendzie na konceptualny minimalizm sprzed paru lat, moda – w dużej mierze dzięki rewitalizacji domu mody Gucci przez Alessandro Michele – postanowiła przywitać ekscentryczny maksymalizm z otwartymi ramionami.
Więcej: Pamiętacie płaszcz Michała Szpaka? Zobaczcie całą odjechaną kolekcję Re.Design od Reserved
Reserved – które z kolekcji na kolekcję sukcesywnie pokazuje nową, coraz bardziej odjechaną twarz i którego nowe wcielenie pokochały gwiazdy słynące z oryginalnego stylu takie jak Julia Wieniawa czy Michał Szpak – właśnie wypuściło nową, limitowaną kolekcję kapsułową, która jest jak podróż w czasie do ery kiczu, butów na platformie i stylu disco widzianych przez psychodeliczny wizjer kalejdoskopu.
Więcej: Oto najlepsze kampanie na sezon jesień/zima 17
Zajrzyjcie do naszej galerii żeby dowiedzieć się wszystkiego co musicie wiedzieć.
2 z 8
„More is more" to nowa kapsułowa kolekcja polskiej sieciówki Reserved. Za swoje główne inspiracje przystępny cenowo brand podaje wizerunek ikon lat 70., estetykę campu oraz styl disco.
3 z 8
Odjechana kampania, która promuje nową linię marki powstała w warszawskiej Hali Mirowskiej, ikonicznym miejscu na PRL - owskiej mapie Warszawy.
4 z 8
Jedną z dziewczyn, które w nowej kampanii stanęły przed obiektywem Zuzy Krajewskiej jest Zuzanna Bartoszek, artystka i performerka, o której szersze grono odbiorców usłyszało za sprawą filmu z Jackiem Poniedziałkiem „Serce Miłości".
5 z 8
Modelki pozują na tle vintage’owych tapet albo spacerują po przestrzeniach imitujących socjalistyczny sam – w sesji wystylizowanej przez Michała Kusia dobry gust miesza się ze złym, a praktycznie wszystkie zasady konwencjonalnie pojmowanego „dobrego smaku" zostały ekstrawagancko przełamane.
6 z 8
Przewodnim motywem kolekcji są wzory: duże, przeskalowane romby, pasy i krata. To nimi ozdobione są sportowe, satynowe bomberki, plisowane spódnice o długości midi i kopertowe sukienki z podkreśloną talią. Te ostatnie nawiązują do stylu kreowanego w latach 70. przez Diane Von Furstenberg. Z kolei spodnie o luźnym, obszernym kroju typu palazzo do złudzenia przypominają te tworzone wówczas przez Emilio Pucci, a w których kochały się młode Jane Fonda i Sissy Spacek. Tak kobiece i wzorzyste fasony projektanci marki zestawiają np. z ciężką, skórzaną ramoneską z dżetami.
7 z 8
Wśród projektów wyróżniają się fartuchowe sukienki w pasy z zabudowanym dekoltem i wzorzyste, kimonowe bluzki - absolutny przebój tamtej dekady. Na uwagę zasługują także dodatki, z jednej strony eleganckie, jak apaszki z kolorowymi retro motywami i duże okulary przeciwsłoneczne, z drugiej sportowe jak bejsbolowe czapki i nerki.
8 z 8
Jak czytamy w oświadczeniu prasowym Reserved, kapsułowa kolekcja skierowana jest do pokolenia millenialsów – które nie wychowało się w czasach PRLu – i zwraca naszą uwagę na istotną kwestię. Czy polska moda powinna zrobić z naszej poradzieckiej historii towar eksportowy? Nie da się ukryć, że młodzi trendsetterzy w Londynie czy Paryżu są zaintrygowani estetyką państw byłego bloku socjalistycznego, która z wielkim hukiem wtargnęła na wybiegi Vetements, Balenciagi czy Goshy Rubchinskyiego i zapewne kolekcje inspirowane okresem PRLu będą się cieszyć zainteresowaniem zagranicznych klientów.
Z drugiej strony, niektórzy mogą powiedzieć, że nie do końca chcą żeby polska moda kojarzyła się z okresem, który dla wielu kojarzy ma negatywny wydźwięk. Przykład? Kontrowersje wokół umieszczenia zdjęcia modelek na tle warszawskiego Pałacu Kultury – symbolu socjalizmu – na okładce inauguracyjnego wydania magazynu Vogue Polska.