Lewandowski za milion, Górniak za 380 tysięcy w reklamie? Te stawki są nierealne
Poznaj opinię ekspertów
Coroczny ranking magazynu Forbes na 100 najcenniejszych celebrytów w naszym kraju magazynu wzbudza wielkie zainteresowanie. Redakcja tworzy listę gwiazd, które mogą zgarnąć najwięcej pieniędzy za udział w reklamie. W tym roku bezkonkurencyjny okazał się Robert Lewandowski, który może wynegocjować ponad milion złotych. Przypomnijmy: Forbes wybrał najcenniejsze gwiazdy 2014 roku. Pierwsza trójka może zaskoczyć
Milion dla Lewandowskiego, 645 tysięcy dla Stocha czy ponad 330 tysięcy dla Rozenek? Te stawki robią ogromne wrażenie. Jednak jak się okazuje - nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Wirtualne Media postanowiły w tej sprawie skontaktować się ze specjalistami z agencji reklamowych, którzy jasno twierdzą, że tak wysokie kwoty są śmieszne i nierealne:
Zawsze mnie śmieszyły takie rankingi a już podawanie kwot z dokładnością do 1 zł, np. 391 429 zł mnie całkowicie rozbrajają! - mówi Marek Gargała z CEO agencji Publicis.
Inni podają konkretne powody:
Negocjowałem ich wiele, łącznie z nazwiskami z tej listy, i znam różnice. Sam ranking jest czasami zupełnie nierelewantny w zestawieniu z rzeczywistością rynkową, gdyż znajduje się na tej liście kilka niedostępnych nazwisk np. dziennikarzy (nie show man’ów), którzy w reklamie nie wystąpią chyba, że chcieliby wyjść ze swojego zawodu tj. niezależnego dziennikarza. Niektóre z nazwisk są niedostępne bo mają już kontrakty i to długoterminowe, więc trudno jest ich kupić bo już się zbyt mocno kojarzeni z daną marka (np. Marek Kondrat czy Justyna Kowalczyk). - mówi Rafał Baran, CEO Grey Group
Eksperci twierdzą również, że spada trend zatrudniania gwiazd w reklamach:
W Polsce w ostatnim czasie bardzo chętnie i często sięgano po celebrytów, sportowców, w wyniku czego ich siła oddziaływania nieco zmalała. Widać to po ruchach niektórych reklamodawców, którzy już rezygnują z gwiazd. Niemniej ludzie lubią identyfikować się ze swoimi idolami, więc na pewno całkowicie nie znikną oni z reklam - wyjaśnia Michał Szydlik z agencji reklamowej CzART
Gwiazdy mogą być zaniepokojone?
Zobacz: Najcenniejsze gwiazdy według Forbes 2013 - Górniak, Doda, Wojewódzki...
Kożuchowska, Chodakowska, Rubik... - lista najcenniejszych gwiazd w Polsce: