Polska marka częściowo wycofuje się z galerii handlowych? Jakich sklepów zabraknie?
LPP planuje zrezygnować z prawie 30% powierzchni handlowych!
Sytuacja epidemiczna związana z koronawirusem sprawiła, że na długi czas galerie handlowe przestały działać. Zgodnie z zapowiedzią rządu zostaną ponownie otwarte 4 maja, ale firmy odzieżowe notują ogromne straty i podejmują poważne decyzję. Jak informują wirtualnemedia.pl spółka LPP ma zamiar odstąpić od wynajmu 29 procent powierzchni sklepów w Polsce. Właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay swoją decyzję uzasadnia tym, że nie może kontynuować umów w obecnej formie.
Wobec zaistniałych okoliczności spowodowanych pandemią COVID-19 wykonywanie umów, o których mowa na dotychczasowych warunkach jest trwale niemożliwe, co uzasadnia skorzystanie przez LPP z przysługujących LPP uprawnień - uzasadnia spółka LPP w komunikacie giełdowym.
Czy to oznacza, że te sklepy znikną z galerii?
Epidemia koronawirusa sprawiła, że firmy notują większą sprzedaż ze sklepów internetowych i powoli rozważają "zmianę modelu biznesowego". Nikt nie jest w stanie przewidzieć, czy taka sama sytuacja epidemiczna nie wydarzy się jesienią, a nawet obecnie po otwarciu galerii eksperci prognozują, że będzie tam robiło zakupy jedynie 30% dotychczasowych kupujących, dlatego spółka LPP jako jedna z pierwszych podjęła decyzję o częściowym wycofaniu się z galerii handlowych!
(To) powoduje, że rzeczywistość handlowa będzie zupełnie inna. Uzasadnia to od strony prawnej odstąpienie od dotychczasowych umów. Wymusza też głęboką zmianę modelu biznesowego sklepów funkcjonujących w galerii handlowych i samych galerii handlowych oraz określenie nowych warunków ewentualnej współpracy - informuje spółka LPP w komunikacie giełdowym.
Jak informują wirtualnemedia.pl spółka ma obecnie 908 placówek handlowych w Polsce i nadal stara się dojść do porozumienia z właścicielami galerii handlowych negocjując nowe warunki współpracy, jednak jeśli się do nie uda firma 4 maja nie będzie otwierała sklepów, których umowy zamierza wypowiedzieć, o czym poinformował Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP podczas wideokonferencji.
Zobacz także: Kiedy zostaną otwarte salony fryzjerskie? Padła wstępna data!
Obecnie marka w swoich sklepach oferuje ciekawe oferty w sprzedaży internetowej!