Zainspiruj się lookiem kultowych gwiazd i wybierz okulary przeciwsłoneczne dla siebie
Zainspiruj się lookiem kultowych gwiazd i wybierz okulary przeciwsłoneczne dla siebie
Nikogo na pewno nie trzeba przekonywać, że moda powraca. Pogłosy z przeszłości znajdziesz wszędzie: buty, sukienki, krzesła czy dodatki do kuchni. Można zatem powiedzieć jedno: retro jest zawsze na czasie!
Podobnie jest z okularami przeciwsłonecznymi. Dziś w sklepach możemy znaleźć modele, które furorę robiły w latach 50. czy 80.
Przez ostatnie 100 lat ten stylowy i praktyczny dodatek przeszedł ogromną rewolucję. Zobacz, jak zmieniały się okulary!
Lata 50.
Okulary przeciwsłoneczne z oprawkami przypominającymi kocie oko zrobiły furorę w latach 50. Nic dziwnego, „kocie oko” potrafi dodać kobiecego pazura każdej stylizacji.
Ich fanką bez wątpienia była Marilyn Monroe – królowa seksapilu.
W latach 50. niezwykle popularne były również okulary z „mocną brwią” – oprawka znajdowała się tylko na górze szkła. Dawniej upodobali ją sobie głównie mężczyźni, obecnie noszą je zarówno panie, jak i panowie.
Lata 60.
W latach 60. ludzie oszaleli na punkcie kwadratowych oprawek typu wayfarer, które chętnie nosimy do dziś.
Dawniej wybierali je głównie panowie. W tym gwiazdorzy – hollywoodzki amant James Dean, ekscentryczny artysta Andy Warhol czy genialny muzyk Bob Dylan.
Lata 70.
Oversizowe okulary to trend lat 70. Wielkie okulary zaczęły się co prawda pojawiać już w latach 60., dzięki Jackie Kennedy, ale ich prawdziwa popularność przypada dopiero na kolejną dekadę.
Nosiło się zarówno modele owalne, jak i kwadratowe. Spójrzcie tylko na Audrey Hepburn i Francoise Hardy.
John Lenon, Jennis Joplin i Jimi Hendrix – to właśnie dzięki nim w latach 70. pokochano okrągłe okulary z barwionym szkłem. Jedni woleli wielkie w stylu Joplin, inni malutkie lenonki.
Lata 80.
Dzięki Tomowi Cruise’owi i filmowi Top Gun aviatorki przestały być zarezerwowane tylko dla pilotów i weszły do codziennej mody. Plotka głosi, że po premierze filmu w latach 80. sprzedaż tego modelu okularów wzrosła aż o 40 proc.!
Co więcej z czasem ich popularność nie spadła i do dziś uwielbiamy okulary typu awiator.
To jednak nie jedyne popularne modele w latach 80. W tej dekadzie wszystko musiało być wielkie i plastikowe – nic więc dziwnego, że trend ten można znaleźć i w okularach przeciwsłonecznych.
Jego zwolenniczką była nawet księżna Diana!
To jednak nie wszystko. Swój udział w okularowej modzie miał także król popu Michael Jackson. Piosenkarz spopularyzował futurystycznie wyglądające okulary z osłonką na nosie.
Dawne trendy bez wątpienia można znaleźć we współczesnych kolekcjach okularów przeciwsłonecznych. Reinterpretacje klasycznych i dawnych modeli uwielbia marka Polaroid.
Dzięki Polaroid Eyewear, ponad 80 lat temu świat spojrzał przez soczewki z filtrem polaryzacyjnym. Poznał też markę, która stała się synonimem sportowego designu wysokiej próby. Teraz, na wiosnę i lato 2017 roku, Polaroid Eyewear stworzył kolekcję, która pokazuje, jak powinno wyglądać nowoczesne i modne wzornictwo okularów przeciwsłonecznych.
Okulary przeciwsłoneczne Polaroid to idealna kombinacja stylu i ochrony. Ich najważniejszym elementem jest 9-warstwowa soczewka UltraSight – 2 warstwy przeciw zarysowaniom, 2 warstwy absorbujące wstrząsy, 4 warstwy z filtrem UV oraz jedna warstwa polaryzacyjna. Dzięki temu chronią nas przed promieniami słonecznymi do UV400 i zapewniają idealny widok bez odblasków w świetnym kontraście.