Czy warto inwestować w gwiazdy? Zobacz ile zarabiają na nich firmy
Czy warto inwestować w gwiazdy? Zobacz ile zarabiają na nich firmy
Mucha, Socha, Kożuchowska? Oficjalny ranking
1 z 12
Obecnie ciężko wyobrazić sobie reklamy jakiegokolwiek produktu bez udziału znanej twarzy. Gwiazdy reklamują wszystko - ubrania, kosmetyki, samochody, a nawet... papier toaletowy, choć wiadomo, że nie dotyczy to celebrytów z show-biznesowej ekstraklasy.
Wiele osób zastanawia się jednak, czy rzeczywiście udział gwiazdy w reklamie znacząco wpływa na sprzedaż danego produktu? I dlaczego tak naprawdę wielkie marki decydują się na angaż celebrytów, których trzeba słono opłacić? Odpowiedź jest prosta - reklamy z gwiazdami trafiają do dużo szerszej publiczności, a przeciętny człowiek liczy się z opinią celebryty polecającego dany produkt.
Klienci traktują celebrytów jako autorytety. Uznają ich zachowanie za właściwe, starają się ich naśladować. Chcą być, choć trochę podobni do nich. Obecnie w natłoku i intensywności reklam coraz trudniej skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta. Jednym z narzędzi ułatwiających to zadanie jest wykorzystanie celebryty. Obecność znanych osób pozwala na pozyskanie koncentracji, ukierunkowanie uwagi, zachęca do zapoznania się z treścią reklamy, a nawet do komentowania jej - mówi w rozmowie z AdMonkey.pl dr Paweł Zeller, Dyrektor ds. marki, ekspert.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotowało badanie, w którym zmierzyło zasięg kampanii reklamowych z polskimi gwiazdami i obliczyło, ile rzeczywiście firmy musiałaby przeznaczyć na reklamę w mediach, gdyby nie znana twarz, o której informacje rozchodzą się w ekspresowym tempie.
Które polskie gwiazdy są najbardziej opłacalne dla reklamodawców? Sprawdźcie w naszej galerii - nie brakuje tutaj największych nazwisk!
2 z 12
Marta Żmuda-Trzebiatowska w ostatnim czasie promowała swoją autorską kolekcję dla marki Mohito. Wcześniej jednak wzięła udział w kampanii reklamowej promującej perfumy BOHOBOCO. Publikacje na jej temat w tym kontekście miały zasięg około 60 milionów kontaktów, co daje ekwiwalent reklamowy w postaci 5 milionów złotych.
3 z 12
Małgorzata Socha to prawdziwa królowa reklamy. Najwięcej zainteresowania wzbudził jej udział w reklamie marki Avon. W prasie pojawiło się aż 306 informacji na temat i publikacje te osiągnęły zasięg aż 240 milionów potencjalnych kontaktów z odbiorcami z ekwiwalentem reklamowym w wysokości 10 milionów złotych.
Jej reklamy dla marki Play dotarły natomiast do 144 milionów odbiorców informacji medialnej, równie dobrze poradziła sobie kampania Sochy dla Tous - ponad 122 milionów potencjalnych kontaktów, przeliczonych na powierzchnię reklamową o wartości 4,8 miliona złotych. Najskromniej wypada przy tym Socha jako ambasadorka BMW - 41 milionów kontaktów.
4 z 12
Magdalena Różczka w kampanii Play - z informacją na ten temat miało szansę zetknąć się prawie 95,6 milionów czytelników, internautów, słuchaczy i widzów, co daje ekwiwalent reklamowy w okolicach 1,3 miliona złotych.
5 z 12
Anna Mucha i jej zaangażowanie w promocję marki Mercedes przyniosło 167 publikacji, co przełożyło się na wynik 86 milionów kontaktów i ekwiwalent reklamowy w wysokości 3,8 miliona złotych.
6 z 12
Małgorzata Kożuchowska również znalazła się w rankingu. Gwiazda podpisała kontrakt z firmą odzieżową Aryton, co przyniosło 89 informacji medialnych z zasięgiem 31,6 miliona potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem 5,3 miliona złotych.
7 z 12
Joanna Koroniewska również została zaangażowana do kampanii Avon i to z równie dobrym skutkiem, co jej koleżanki. Publikacje, w których wymieniono Koroniewską w kontekście współpracy z marką dotarły do potencjalnie 79 milionów odbiorców.
8 z 12
Justyna Steczkowska wprawdzie nie znalazła się w rankingu z uwagi na dochodowe kampanie reklamowe, ale warto o niej wspomnieć z uwagi na to, iż w pierwszym półroczu 2013 roku zajęła trzecie miejsce pod względem ilości publikacji w internecie - na jej temat napisano aż 2796 razy!
9 z 12
Edyta Herbuś jest kolejną gwiazdą zaangażowaną w kampanię Avon. Ilość ogólnych publikacji na temat gwiazdy oscylowała wokół 2 tysięcy. W kontekście marki Avon publikacje o Herbuś dotarły do około 99,7 miliona odbiorców, a ekwiwalent reklamowy wyniósł w jej przypadku prawie 6 milionów złotych.
10 z 12
Magda Gessler to gwiazda, o której w pierwszej połowie 2013 roku pisano najczęściej - aż 6745 razy! Niestety, większość z publikacji nie dotyczyła jednak jej współpracy z producentem Ulgix i wygenerowała dopiero 32. wynik pod względem dotarcia publikacji związanych z tym produktem.
11 z 12
Agnieszka Dygant jest jedną z twarzy Play i publikacje o niej w tym kontekście dotarły potencjalnie do 123 milionów odbiorców, co daje ekwiwalent reklamowy w wysokości nieco ponad 2 milionów złotych.
12 z 12
Anna Dereszowska pojawiła się w kampanii farb do włosów Palette. Publikacje z informacją na ten temat dotarły potencjalnie do 21,4 milionów odbiorców.