Prezent świąteczny na każdy wiek i każdy zimowy wieczór. Wybraliśmy najlepsze gry planszowe!
Prezent świąteczny na każdy wiek i każdy zimowy wieczór. Wybraliśmy najlepsze gry planszowe!
1 z 8
Nie masz pomysłu na prezent? Idealnym rozwiązaniem będzie gra planszowa, która sprawdzi się w każdej sytuacji. Planszówka jest doskonałym pomysłem na wieczory we dwoje, imprezę czy popołudnie z przyjaciółmi. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy ciekawe gry, które ucieszą każdego. Zobacz!
Zobacz: Gry planszowe do 50 zł! Idealne na rodzinne popołudnia, imprezę i wieczór w gronie przyjaciół:)
2 z 8
Gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry lub w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom. Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie, kiedy już odkryją, kto jest po ich stronie. Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści.
Liczba graczy: 3-10 osób
Wiek: od 8 lat
Rodzaj: Imprezowa
Cena: ok. 40 zł (rebel.pl)
3 z 8
Szachy, młynek, a może trytrak? Na co dziś masz ochotę? Z kalejdoskopem 50 gier możesz wybierać spośród wielu różnych wariantów rozgrywki. Ten rodzinny zestaw to aż 100 elementów zamkniętych w jednym pudełku. Załączona instrukcja 50 gier towarzyskich zapewnia wspaniałą zabawę na wiele godzin.
Liczba graczy: min. 2
Wiek: od 3 lat
Rodzaj: Familijna
Cena: ok. 50 zł (planszoweczka.pl)
4 z 8
Bilbo wyrusza z krasnoludami na ryzykowną wyprawę, której celem jest odzyskanie skarbu strzeżonego przez smoka Smauga. Dołącz do nich, staw czoła groźnym goblinom, trollom i wielkim pająkom! Zdobywaj niezbędny ekwipunek, by móc pokonać swych przeciwników i odzyskać skarb krasnoludów. Gra zawiera dwie pomalowane figurki: hobbita Bilbo Bagginsa i smoka Smauga!
Liczba graczy: od 2-5 osób
Wiek: od 10 lat
Rodzaj: Przygodowa
Cena: ok. 120 zł (rebel.pl)
5 z 8
Gra planszowa „Kolejka” opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL.Gracze ustawiają swoje pionki w kolejkach, nie wiedząc z początku do którego sklepu zostanie dostarczony towar. Napięcie rośnie, gdy odsłania się karty dostawy towaru i okazuje się, że kart towaru starczy tylko dla kilku szczęśliwców, stojących najbliżej drzwi do sklepu. Kolejka zaczyna napierać na drzwi, bo każdy chce być pierwszy. Do przepychania się w kolejce gracze używają zagrywanych z ręki kart kolejki, takich jak: „Matka z dzieckiem na ręku”, „Pan tu nie stał” czy „Towar spod lady”. Muszą jednak uważać na „Remanent”, „Pomyłkę w dostawie” oraz na stojące w każdej kolejce czarne pionki – spekulantów. Z zakupami wrócą do mieszkania tylko ci, którzy najsprawniej wykorzystali trzymane w ręku karty kolejki.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 12 lat
Rodzaj: Familijna
Cena: ok. 100 zł (rebel.pl)
6 z 8
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają, rozpoczyna się przyznawanie punktów.
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek: od 8 lat
Rodzaj: Familijna
Cena: ok. 100 zł (rebel.pl)
7 z 8
Gracze wyciągają losowe elementy planszy i kładą na stole, układając przy sobie tak, aby stworzyć nowe zamki, rzeki, łąki. Gdy stworzysz nowy obiekt, możesz przejąć nad nim kontrolę. Im więcej żetonów znajduje się na stole, tym obiekty robią się większe, ogromne nawet, czasem się łączą. W chwili gdy dany obiekt zostaje ukończony - jak miasto lub droga - osoba kontrolująca go otrzymuje punkty, a znacznik kontroli wraca do gracza.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Rodzaj: Familijna
Cena: ok. 100 zł (rebel.pl)
8 z 8
Gracze ustawiają na środku pudełko z kartami i losują pytanie, na które odpowiada gracz siedzący na Gorącym Krześle. Kiedy usłyszy pytanie, wystartuje czasomierz odmierzający dokładnie 5 sekund przeznaczonych na udzielenie 3 poprawnych odpowiedzi. Zrób to jednocześnie: wymyśl odpowiedzi, kontroluj czas i postaraj się nie skupiać na rozpraszających kulkach przesuwających się po spirali czasomierza. W przypływie adrenaliny możesz nie wiedzieć, czy na pewno udzieliłeś poprawnych odpowiedzi – nie przejmuj się, Twoi przeciwnicy chętnie to ocenią!
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek: od 8 lat
Rodzaj: Familijna
Cena: ok. 90 zł (rebel.pl)