Tydzień mody męskiej wiosna/lato 19: Oto 5 rzeczy, które musicie wiedzieć o pokazie Diora
Tydzień mody męskiej wiosna/lato 19: Oto 5 rzeczy, które musicie wiedzieć o pokazie Diora
1 z 6
23 marca, Kim Jones zaprezentował swoją pierwszą kolekcję, którą stworzył jako dyrektor kreatywny męskiej linii Diora. Zaglądamy za kulisy jego pokazu w paryskim Garde Républicaine na tle 10-metrowej rzeźby z kwiatów.
Więcej: Naomi Campbell i Kate Moss właśnie zamknęły ostatni pokaz Kima Jonesa dla Louis Vuitton
Zajrzyjcie do naszej galerii żeby dowiedzieć się wszystkiego co musicie wiedzieć.
2 z 6
Kolekcja była romantyczna
Po dokonaniach Jonesa w Louis Vuitton – projektant pożegnał się z marką po prezentacji kolekcji na jesień/zimę 18 – świat mody spodziewał się kolejnej luksusowej linii męskiej inspirowanej streetwearem. Zamiat tego, jego kolekcja była romantyczna. Pastelowa paleta barw i delikatne, kwiatowe wzory, delikatnie skrojone krawiectwo i haftowane detale. Jeden sportowy detal w kolekcji? Sportowe buty.
3 z 6
Pokaz był odą do haute couture
Dzisiejsza moda odchodzi od tradycyjnego wysokiego krawiectwa na rzecz szybkiego, łatwego do zrozumienia streetwearu. Kim Jones pokazał u Diora – który jak zadna inna marka jest powiązany z historią krawiectwa – sylwetki, które bardziej niż do mody pret-a-porter pasowałyby do pokazu haute couture.
4 z 6
Inspiracją był sam monsieur Dior
Kwiatowe wzory zostały zainspirowane osobistą porcelaną Christiana Diora, inny z nadruków pochodzi z tapety jego pierwszego butiku. Od postaw, aż po detale – Dior był widoczny w całej kolekcji.
5 z 6
Wraca Saddle Bag – w wersji dla mężczyzn
Ostatni pokaz Miuccii Prady nauczył nas, że idea męskiej torby na wiosnę/lato 19 powróci ze zdwojoną mocą. Ostatecznym dowodem jest wskrzeszenie przez Jonesa ikony lat 00. – torby na ramię Saddle Bag. Wymyślone przez Johna Galliano akcesorium teraz powraca jako element garderoby męskiej (niestety nie jest, tak jak w roku 2003, w monogramy).
6 z 6
Dior współpracował z KAWS
KAWS jest amerykańskim artystą, którego Kim Jones poprosił o reinterpretację klasycznego emblematu Dior Homme – pszczoły. Nowy wzorek artysty znalazł się na tkaninach i zdobił torby. Poza tym, jako tło całego pokazu, KAWS stworzył też 10-metrową rzeźbę składającą się z 70000 żywych kwiatów. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku czeka nas znacznie bardziej delikatna wizja męskiej garderoby.