Kobieta z lokami
Pixabay/Prinz-Peter/CC0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

W zagęszczaniu włosów ważna jest właściwa pielęgnacja oraz stymulowanie porostu nowych włosów, tzw. baby hair. Optycznie można zagęścić włosy odpowiednio je ścinając i układając.

Pielęgnacja cienkich włosów

Pielęgnacja włosów cienkich powinna opierać się na nawilżaniu, wygładzaniu struktury i dostarczaniu im protein. Absolutną podstawą jest dobrze dobrany szampon i odżywka według zasady, że szampon powinien być dostosowany do kondycji skóry głowy, a odżywka do włosów. W przypadku rzadkich i cienkich włosów dobrze sprawdzi się szampon unoszący włosy od nasady oraz odżywka zwiększająca objętość. Wypróbuj także wcierki, zarówno te domowe (np. z kozieradki) jak i drogeryjne (np. słynna wcierka Jantar).

Dobre ścięcie i prawidłowe suszenie włosów

Aby zapobiec oklapnięciu włosów, susz je w następujący sposób: po umyciu wklep odżywkę, włosy rozczesz grzebieniem, nachyl się i kierując strumień powietrza z suszarki z góry na dół, susz włosy. Możesz rozważyć kupno suszarki z dyfuzorem. Zapomnij natomiast o prostownicy. Ważne jest także odpowiednie ścięcie włosów. Gdy jest proste, włosy mogą smutno wisieć wokół twarzy. Dobrze wyglądają fryzury mocno pocieniowane (nieobciążone włosy naturalnie się unoszą, np. bob), pofalowane pasemka (dzięki czemu włosy wyglądają na gęstsze). Te sposoby co prawda nie są odpowiedzią na pytanie jak zagęścić włosy, ale w trakcie długotrwałej kuracji za pomocą diety i kosmetyków, pomogą ci zatuszować problem.

Dieta na włosy: witaminy, makro- i mikroelementy

Włosy można zagęścić nie tylko za pomocą kosmetyków. Równie ważna jest dieta, która może wzmocnić strukturę włosa i sprawić, że czupryna będzie puszysta. Przy zagęszczaniu włosów należy skupić się na wyhodowaniu nowych włosków ze słabych lub nieaktywnych cebulek, zwanych baby hair. Ten proces wymaga cierpliwości, ponieważ wyrastające włosy powoli zagęszczają fryzurę, w dodatku należy cały czas o nie dbać. Zadbaj o to, by dieta była bogata w:

  • żelazo (szukaj go np. w drobiu i burakach),
  • witaminę C (cytrusy, kiszona kapusta),
  • cynk (orzechy, rośliny strączkowe).

W aptekach dostaniesz także suplementy diety, mające wzmocnić włosy – zawierają między innymi skrzyp polny, drożdże piwne, pokrzywę. Jednak zdecydowanie lepiej włączać naturalne produkty, na przykład siemię lniane, kiełki, sok z brzozy, sok z pokrzywy.

Więcej na temat włosy pielęgnacja włosów