Byliśmy na premierze Nowej Dacii Duster i... jesteśmy pod wrażeniem! Zobaczcie cennik i zdjęcia
Byliśmy na premierze Nowej Dacii Duster i... jesteśmy pod wrażeniem! Zobaczcie cennik i zdjęcia
1 z 6
Jeździliśmy nową Dacią Duster i jesteśmy naprawdę pod wrażeniem. Auto zaprezentowano podczas 2-dniowej premiery prasowej połączonej z Rajdem Duster Nieznane Mazowsze, próbami terenowymi i licznymi prezentacjami.
Premiera drugiej generacji Dustera to pewnie jedna z bardziej oczekiwanych premier w tym roku. Wiadomo, Dacia Duster to jeden z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów na rynku. Ową popularność zawdzięczał dotąd - nie ma co ukrywać - w dużej mierze bardzo korzystnej cenie. Wiele osób obawiało się, że zmiana wyglądu i wyposażenia auta przyniesie również diametralne zmiany w cenniku. A jak jest naprawdę?
Nowy Duster - cennik, wersje, ile kosztuje
Znamy ceny nowej Dacii Duster. Pierwszy raz zaprezentowano je podczas oficjalnej premiery prasowej auta w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. I... dalej jest tanio!
W najtańszej wersji Access, za 39 900 zł mamy m.in. napęd 4x2, 115-konny silnik benzynowy, a do tego 6 poduszek powietrznych, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy, elektryczne szyby przednie, czy centralny zamek. Wersja Essential z tym samym silnikiem i napędem kosztuje 6.5 tys. więcej (najdroższy diesel dCi 4x4 - 65 200 zł), ale dodatkowo dostajemy radio z Bluetooth, system kontroli zjazdu, regulacje wysokości fotela, regulację kierownicy i relingi dachowe. W wersji Comfort musimy zapłacić co najmniej 52 100 zł za tą samą benzynę 4x2. Najdroższa kombinacja tej wersji to 70 900, ale z automatyczną skrzynią w dieslu. Dodatkowo dostajemy klimatyzację manualną, światła przeciwmgłowe, tylne szyby regulowane elektrycznie, podobnie lusterka (dodatkowo podgrzewane), czy kierownicę pokrytą skórą. Najwyższa wersja Prestige zaczyna się od 56 900 zł. Mamy w niej czujnik martwego pola, system wspomagania parkowania tyłem, system multimedialny, szyby tylne przyciemniane czy 17-calowe alufelgi. Za najdrożeszego Dustera (bez opcji dodatkowych) zapłacimy 75 400 zł. To Prestige diesel z manualnem 4x4 albo diesel 4x2 w automacie.
A tu wszystkie kombinacje:
Do wyboru mamy silniki benzynowe 1.6 SCe (115 KM) i 1.2 TCe (125 KM) oraz diesla 1.5 dCi (90 KM) i 1.5 dCi (110 KM), dwie wersje napędu - 4x2 i 4x4 i trzy skrzynie biegów: 5-cio i 6-stopniowego manuala oraz 6-stopniowy automat.
Co więcej oferuje nam auto? Zobaczcie naszą galerię.
2 z 6
Jak wygląda nowy Duster? Trzeba przyznać, że designerzy dali radę. Auto zmieniło się w nowocześniejsze i - co ważne w tej klasie - dużo bardziej muskularne, a przy tym na pierwszy rzut oka widać, że jest to Duster. Do wyboru jest niezbyt może rozbudowana ale ciekawa gama barw. Baza to biel i błękit. Jednak za dopłatą możemy cieszyć się piękną czernią (Czarna Perła), charakterystycznym i chyba najbardziej promowanym pomarańczem (Orange Atacama - na zdjęciu), czy beżem (Beż Dune). Uwagę zwracają też ładne listwy, relingi i charakterystyczne tylne lampy, trochę podobne do jednego z konkurentów w klasie ;)
Wymiary Dacii Duster:
Długość: 4 341 cm
Szerokość: 1 804 cm (bez lusterek)
Wysokość: 1 683 cm
3 z 6
Wnętrze. Ci, którzy jeżdżą na co dzień wielkimi SUV-ami po 200-300 tys., będą pewnie kręcić nosami. Ale pamiętajmy, że tu mamy do czynienia z najtańszym SUV w swojej klasie. A w tym przypadku niska cena wcale nie oznacza ubóstwa. Wręcz przeciwnie! Wnętrze bardzo przyjemnie zaskakuje. Ba, w niektórych aspektach jest nawet bogate.
Ładnie wyprofilowana deska rozdzielcza (z góry widać kształt litery S), wygodna kierownica, czytelne zegary, eleganckie wykończenia (np. srebrna obwódka dźwigni zmiany biegów) i cudowna klawiatura przycisków, niczym z wysokiej klasy vintage'owego hi-fi :)
Piękne prawda? Zresztą pokrętła w wewnętrznymi wyświetlaczami też robią wrażenie jakby... luksusowe.
Kolejne pozytywne zaskoczenie to 7-calowy dotykowy wyświetlacz, w którym można znaleźć - od radia, odtwarzacza USB, systemu Bluetooth, telefonu przez czytelne i estetyczne mapy nawigacji, informacje o aucie (w tym wskaźniki nachylenia w terenie), aż po obraz z kamery, a nawet systemu kamer - łącznie z widokiem obu boków auta! Sami zobaczcie:
A tak to wygląda razem:
Dodajmy do tego fotele, w kilku wersjach (ze skórą włącznie!!!), czy estetyczne obicia i mamy porządnie wyglądający kokpit, w którym jazda może być naprawdę przyjemna. Czy wygodnie? Możemy to z całą odpowiedzialnością zaświadczyć własnymi kręgosłupami przećwiczonymi przez kilka godzin w różnym terenie podczas Rajdu Duster Nieznane Mazowsze.
4 z 6
Miasto, szosa, autostrada... ok. Ale zdecydowanie najlepiej auto czuje się w terenie. Szczególnie to w wersji 4WD. Jak na auto terenowe przystało, w trudniejszych momentach można zblokować osie, a wtedy nie powinno robić żadnych problemów w śniegu, błocie, czy kałużach. Jeśli dodamy do tego 21 cm prześwitu, 30-procentowy kąt natarcia i 33-procentowy zejścia, mamy całkiem dzielne auto offroadowe, co mieliśmy okazję sprawdziś podczas Rajdu Duster Nieznane Mazowsze. A fabryczne zawieszenie chwalił nawet Krzysztof Hołowczyc, który miał okazję przetrenować jedno z nowych aut podczas prób terenowych pod Sierpcem.
5 z 6
Umówmy się - samochody tej klasy mają być praktyczne. A praktyczność to w dużej mierze pojemność i możliwości rozmieszczenia przewożonych rzeczy. Tu są niezłe - od sporego, bo 445-litrowego bagażnika (po rozłożeniu siedzeń prawie 1500 litrów - na zdjęciu poniżej), po sprytne schowki, np. ten pod przednim siedzeniem pasażera, gdzie można z powodzeniem ukryć dokumenty. Małe rozczarowanie to półka na drobiazgi - np. telefon (mimo gumy spada) i niezbyt trzymające miejsca na butelki i puszki. Ale to w sumie drobiazg.
Popatrzcie tylko na tego zadowolonego psa ;)
6 z 6
Auto jest naprawdę nowoczesne i może być wyposażone w wiele z najnowszych systemów wspomagania jazdy i kierowcy. Wymieńmy parę - regulator prędkości (cruise control), system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, system wspomagania parkowania, monitorowanie martwego pola, czy wymieniane już kamery multi-view.
Jaka jest więc końcowa ocena nowej Dacii Duster? Patrząc na stosunek ceny do jakości, a może jeszcze bardziej realnych możliwości samochodu, po dwóch dniach czasem bardzo ekstremalnej jazdy - dobry z naprawdę dużym plusem.