Już od dziesięciu lat Stowarzyszenie Czysta Polska sprząta Tatry. Teraz rozszerzyło akcję na zaśmiecone nadbałtyckie plaże. W akcji wzięły udział gwiazdy, którym zależy na świecie wolnym od plastiku. Byliśmy tam również my z naszą kamerą!

Reklama

Akcja "Czysty Bałtyk" stała się wielkim wydarzeniem edukacyjnym. Przez dwa dni rzesze wolontariuszy i entuzjastów z zaangażowaniem zbierały tony śmieci zostawione przez wypoczywających na plażach ludzi. Akcja połączona była z konferencją dotyczącą ochrony bałtyckiego ekosystemu, zorganizowana wspólnie z United Nations Global Compact. Aktywny udział w projekcie wzięła również marka Garnier, której celem jest edukacja oraz inspirowanie konsumentów do zmiany nawyków na bardziej eko.

Mat. prasowe

Gwiazdy z workami na śmieci na bałtyckich plażach

Do niemal 2 tysięcy wolontariuszy z chęcią dołączyły znane osoby, czyli liczni ambasadorzy akcji ze świata kultury, sportu i mediów. W tym gronie znaleźli się m.in: Katarzyna Bujakiewicz (ambasadorka marki Garnier), Iga Krefft, czy znana trenerka Ada Palka. Inicjatywę wsparła też Kaja Soboń, reprezentująca twórców internetowych, którzy mają ogromny wpływ na młodych ludzi oraz ich postawy i postrzeganie świata. Wszyscy kierowali się ideą, że mamy tylko jeden Bałtyk i jedną Ziemię, którą musimy chronić, by przetrwać.

Mat. prasowe

Wierzymy, że wspólne działania mogą mieć wpływ na globalne zmiany – wyjaśnia Aleksandra Kiljan, PR Manager Garnier. Dlatego chcemy wspierać takie akcje jak „Czysty Bałtyk”. Naszym wspólnym celem było nie tylko usunięcie śmieci znad morza i jego okolic, ale przede wszystkim wzbudzenie we wszystkich wrażliwości na piękno przyrody, poczucia odpowiedzialności za jej stan oraz zainspirowanie do zmiany nawyków na te bardziej przyjazne naturze. – dodaje.

Chcemy edukować ludzi, by żyli w zgodzie z naturą. I nie chodzi tylko o sprzątanie plaż nad Bałtykiem, bo byliśmy też w Tatrach. Chodzi o to, by dbać o planetę w codziennym życiu. - mówi Katarzyna Bujakiewicz, ambasadorka marki Garnier.

Cel ambitny i mocno trzymamy kciuki za powodzenie tej inicjatywy. Gorąco zachęcamy również do sprzątania swoich okolic na własną rękę. Bo nie ma osoby na całym świecie, której ten problem nie dotyczy.

Zobacz także

W imię natury i piękna

Fakty są przerażające. Każdego roku do mórz i oceanów świata trafia nawet do 12,7 mln ton plastiku! Poważnie zagraża on przetrwaniu aż 700 gatunków morskich zwierząt. Skąd plastik się bierze w wodach mórz i oceanów? Z przemysłu, z ludzkiego niedbalstwa, ale głównie z gospodarstw domowych oraz z działalności rekreacyjnej i turystycznej.

Mając na uwadze problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem, Garnier chce jeszcze bardziej świadomie zarządzać tworzywami sztucznymi, których używa do produkcji opakowań kosmetyków i jeszcze mocniej angażować się w działania mające na celu edukację i inspirowanie konsumentów oraz branży do zmiany nawyków na bardziej zielone. Proekologiczne działania Garnier są wynikiem zobowiązań marki w ramach strategii „Green Beauty”, której namacalnym efektem są produkty - np. opakowania szamponów Fructis wykonane są z tworzyw odzyskanych i nadają się do recyklingu. Marka stawia też nie tylko na składniki pochodzenia naturalnego w formułach, lecz także ich biodegradowalność. Garnier chce, aby do 2030 roku 95% formuł była na bazie składników bio. Dzięki temu będą one rozkładać się w sposób naturalny ze zmniejszonym wpływem na wody gruntowe i finalnie Morze Bałtyckie. Dodatkowo marka wprowadziła specjalne oznakowanie produktów (PIL), są to litery od A do E - gdzie A oznacza produkty ze znikomym wpływem na środowisko. To pomaga konsumentom dokonać świadomej decyzji zakupowej, a markę motywuje do tego, by wszystkie produkty miały oznaczenie A.

Mat. prasowe

Te liczne działania, które realizuje Garnier sprawiają, że konsument wybierając kosmetyki Garnier, może z dumą powiedzieć, że wybiera zielone piękno i wspiera troskę o planetę.

Obejrzyj nakręcony przez nas film i zobacz, co jeszcze do powiedzenia miały ambasadorki akcji „Czysty Bałtyk”.

Reklama

Materiał powstał z udziałem marki Garnier

Reklama
Reklama
Reklama