ELLE About Fashion: o przyszłości i nie tylko. Relacja z najważniejszej konferencji modowej w Polsce
4. edycja konferencji ELLE About Fashion to niemal 30 prelegentów, 3 bloki tematyczne, 8 godzin inspirujących rozmów, wykładów i debat. Zobaczcie, co działo się w warszawskiej przestrzeni hotelu Verte!
8 czerwca w hotelu Verte w Warszawie odbyła się kolejna, czwarta już edycja konferencji ELLE About Fashion. To nie tylko wydarzenie branżowe, ale też okazja do poszerzenia horyzontów nt. świadomego podejścia do mody. W tym roku tematem przewodnim konferencji była m.in. sztuczna inteligencja i jej wpływ na świat mody i związane z nim emocje. No właśnie: emocji z pewnością nie brakowało!
Inspirujące rozmowy i nie tylko. Tak było na konferencji ELLE About Fashion 2024
Emocje, edukacja, doświadczenie: te trzy bloki tematycznie nie bez powodu znalazły swoje miejsca podczas tegorocznej konferencji ELLE About Fashion. Prelegenci i goście po raz kolejny udowodnili, że świat mody może stanowić niekończące się pole inspiracji i wzajemnego poszerzania horyzontów.
W pierwszej części wydarzenia uwagę przykuła m.in. prelekcja Magdy Mołek. Dziennikarka opowiedziała o tym, jak sam proces powstawania produktu wpływa na nasze odczucia związane z modą.
Z kolei Kasia Sokołowska przybliżyła tajniki reżyserii pokazów mody:
Bez spokojnego zarządzania i umiejętności dedykowania zadań, kierowania tym procesem, trudno reżyserować. Z chaosu nic nie powstaje. Z jednej strony jest to więc świat artystyczny, spontaniczny i wrażliwy, a z drugiej bardzo poukładany
Ważnym wątkiem w czasie konferencji była też obecność tzw. silversów (osoby w wieku 50 plus - przyp. red.), a temat ten poruszyła m.in. Bogna Sworowska.
Mam nadzieję, że nie będzie to tylko trend, a kamień milowy, który zmieni nasze podejście do starzenia się
Pierwszy blok tematyczny podsumowała inspirująca rozmowa z twórczyniami polskich marek modowych, które przygodę z biznesem zaczynały 10 lat temu. Na sali pojawił się również tort z logo ELLE!
Doświadczeniami z dekady działania w branży modowej podzieliły się Jagoda Maruda (jagg. jewels), Paulina Pyszkiewicz (LEBRAND), Zosia Chylak (Chylak) oraz Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek (The Odder Side). Choć wszystkie przyznały, że ostatnia dekada przyniosła im całe spektrum emocji i doświadczeń (nie tylko pozytywnych), to na pytanie, czy dzisiaj ponownie zdecydowałyby się na założenie własnych marek, zgodnie przyznały, że była to bardzo dobra decyzja!
W czasie konferencji nie zabrakło też tematyki AI. O emocjach w tym kontekście opowiedziały Dominika Szot, dyrektor marketingu GRID Esports, Ada Sokół, artystka 3D i projektantka, oraz Agata Serge, uznana fotografka, odpowiedzialna za okładkę marcowego wydania ELLE. Jedną z jej digitalowych wersji Agata wygenerowała właśnie przez AI. Podczas panelu zdradziła, jakie polecenia wydawała sztucznej inteligencji, aby stworzyć coś innowacyjnego, a przy okazji zachować styl i klimat pierwotnego zdjęcia.
W panelu MY WAY szansę na przedstawienie swojego punktu widzenia miały też młode gwiazdy: Helena Englert i Karolina Sobańska opowiedziały o swoim spojrzeniu na social media i o tym, jak pozostać w nich sobą.
To był dzień pełen inspiracji, innowacji, a przede wszystkim wymiany poglądów i stworzenia kreatywnej przestrzeni do dyskusji. Konferencję uświetnili swoją obecnością nie tylko goście i eksperci, ale też marki, dzięki którym wydarzeniu towarzyszyły dodatkowe atrakcje: Marka NEO MAKE UP zaprezentowała profesjonalne kosmetyki do makijażu oraz zaprosiła gości konferencji na warsztaty tworzenia szminek, a w strefie NEONAIL można było za to skorzystać z bezpłatnej usługi masażu dłoni lub stylizacji paznokci.
Z kolei Dafi zaserwowało gościom kolorowe mocktaile, przygotowywane za pomocą nowego urządzenia, saturatora PushAir. Wydarzenie wsparła też marka Obsessive, która idealnie wpisała się w tematykę tegorocznej konferencji.