Reklama

Trend eko dosięgnął już każdej dziedziny życia. Kupujemy ubrania z ekologicznych materiałów, sięgamy po naturalne kosmetyki, a na naszych talerzach goszczą potrawy przyrządzone z warzyw pochodzących z organicznych upraw. Również motoryzacja zmienia się pod wpływem rosnącej świadomości klientów.

Reklama

Innowacyjne hybrydy Volkswagena

Nowy Passat GTE

Ten model to innowacyjny samochód wyposażony w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji. Łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach. W porównaniu z Passatem GTE poprzedniej generacji, nowy hybrydowy model Volkswagena klasy średniej wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Akumulator o takiej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi.

materiały prasowe

Innowacyjny samochód hybrydowy, który jako jeden z pierwszych modeli w swojej klasie spełnia normę emisji spalin Euro 6d? Tak, to właśnie Passat GTE! Pojawienie się nowego modelu spełniającego normy, których obowiązywanie wejdzie w życie dopiero w 2021 roku, to kolejny krok marki Volkswagen w walce o osiągnięcie w 2050 roku produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Niemiecki producent samochodów sukcesywnie zwiększa wykorzystanie w swoich fabrykach energii pochodzącej ze źródeł naturalnych, tak więc nie tylko samochody, ale również ich produkcja, stają się zdecydowanie bardziej przyjazne dla środowiska. W trosce o planetę Volkswagen nie tylko produkuje samochody elektryczne, ale też dokonuje przeglądu całego procesu powstawania i życia produktu od pozyskiwania surowców po recykling – robi to w ramach tzw. analizy cyklu życia produktu, po angielsku Life Cycle Assessment (LCA).

Nowy Golf GTE

materiały prasowe

Sportowa dynamika przyjazna środowisku? Nowy Gold GTE zadba o płynność jazdy i ekologię. Moc systemowa modelu GTE jest taka sama jak moc silnika montowanego w wersji GTI. Hybrydowy napęd zapewnia autu sportowe osiągi, pozwalając na pokonanie 60 km przy wykorzystaniu jedynie energii elektrycznej. Hybrydowy zespołół napędowy Golfa GTE składa się z 1.4 - litrowego silnika (TSI EA211) osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW), 6-biegowej przekładni DSG (DQ400e) oraz nowego akumulatora litowo-jonowego. Gold GTE może poruszać się w trybie elektrycznym z prędkością 130 km/h. Jeśli akumulator jest naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w trybie E-Mode. Jeżeli zaś poziom naładowania spadnie poniżej brzegowej wartości lub prędkość jazdy wzrośnie, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.

Nowy Touareg R

Najnowszy model tego SUV-a został zaprojektowany przez dział Volkswagen R, specjalizujący się w sportowych wersjach modeli proponowanych przez niemiecką markę. Touareg R jest też pierwszym autem spod znaku R, które wyposażono w napęd hybrydowy typu plug-in, co świadczy o całościowym podejściu Volkswagena do elektryfikacji swojego portfolio modelowego. Do 140 km/h hybrydowy Touareg R może poruszać się wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu. Dopiero powyżej tej prędkości uruchamia się turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa V6 TSI. Kierowca w łatwy sposób może kontrolować poziom naładowania akumulatora za pomocą menu Hybrid na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli korzysta się z nawigacji, tzw. menedżer baterii śledzi trasę i uwzględnia jej topografię, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej i wydłużyć zasięg bez emisji dwutlenku węgla.

Dlaczego warto wybrać hybrydy marki Volkswagen? Dbając o komfort i bezpieczeństwo jazdy możemy również przyczynić się do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Nie rezygnując z przyjemności prowadzenia samochodu o sportowych charakterze czy niezawodnego SUV-a, dbamy o siebie i planetę, wpisując się w trend i potrzebę ekologicznych rozwiązań.

Reklama

Materiał powstał z udziałem marki Volkswagen

Reklama
Reklama
Reklama