Gimnastyka twarzy – odmładza i niweluje zmarszczki

gimnastyka twarzy
Fot. © Christian Schwier/Fotolia.com

Gimnastyka twarzy (facelifting) niweluje zmarszczki i pozwala zachować młody wygląd. Ćwiczenia twarzy poprawiają krążenie krwi, wzmacniają mięśnie i poprawiają napięcie skóry.

 

Facelifting rozluźnia mięśnie twarzy i sprawia, że jej rysy stają się łagodniejsze.

CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD WIDEO

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: zupa rybna

Efekty gimnastyki twarzy

Ćwiczenia twarzy zwiększają przepływ krwi i tlenu w skórze. Wzmacniają mięśnie i niwelują zmarszczki. Facelifting napina i ujędrnia skórę. Praca mięśni poprawia owal twarzy i odmładza jej wygląd. Pierwsze efekty ćwiczeń można zauważyć po miesiącu regularnego wykonywania ćwiczeń pięć razy w tygodniu.

Rozgrzewka przed gimnastyką twarzy

Przed rozpoczęciem gimnastyki należy umyć twarz i nałożyć na nią cienką warstwę kremu nawilżającego. Ćwiczenia w faceliftingu najlepiej wykonywać przed lustrem, zaczynając od jedno-dwuminutowej rozgrzewki, która poprawi ukrwienie skóry i przygotuje mięśnie do ćwiczeń. W ramach rozgrzewki można delikatnie opukać twarz opuszkami palców, a następnie przykładać dłonie do czoła, policzków i brody, lekko uciskając te partie. Pomiędzy każdym ćwiczeniem trzeba wziąć głęboki oddech, który rozluźni mięśnie.

Przykładowe ćwiczenia w gimnastyce twarzy

Podczas ćwiczeń palce mają wyłącznie przytrzymywać mięśnie i stawiać lekki opór. Nie należy nimi mocno rozciągać skóry.

 

  • Ćwiczenia na górną partię twarzy – czoło

Ćwiczenie niweluje poziome zmarszczki na czole i wzmacnia górną partię twarzy. Palce wskazujące należy przyłożyć poziomo około 2 cm nad brwiami. Nie ruszając palcami i nie odrywając ich od skóry, trzeba przesunąć je delikatnie w dół i starać się unieść brwi, tak by czuć napięcie mięśni. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

 

  • Ćwiczenia na środkową partię twarzy – oczy

Ćwiczenie pomaga pozbyć się zmarszczek w okolicach oczu, tzw. kurzych łapek, worków pod oczami i wzmacnia opadającą powiekę. Palce wskazujące należy przyłożyć około 2 cm od zewnętrznego kącika oka. Skórę trzeba bardzo delikatnie naciągnąć w kierunku skroni i dziesięć razy mrużyć i otwierać oczy. Nie należy całkowicie zamykać oczu, ponieważ mięśnie będą wówczas słabo zaangażowane.

 

  • Ćwiczenia na dolną partię twarzy – usta

Ćwiczenie zapobiega pogłębianiu się zmarszczek mimicznych i bruzd nosowo-wargowych (drobne zmarszczki pojawiające się w okolicy ust, jako efekt starzenia organizmu). Przy zamkniętych ustach należy nałożyć język na przednie zęby. Policzki i wargi powinny napierać na język. W takiej pozycji trzeba wytrzymać przez 5 sekund.


Plebiscyt Party

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady

Nasze akcje