Gimnastyka twarzy – odmładza i niweluje zmarszczki

gimnastyka twarzy
Fot. © Christian Schwier/Fotolia.com

Gimnastyka twarzy (facelifting) niweluje zmarszczki i pozwala zachować młody wygląd. Ćwiczenia twarzy poprawiają krążenie krwi, wzmacniają mięśnie i poprawiają napięcie skóry.

 

Facelifting rozluźnia mięśnie twarzy i sprawia, że jej rysy stają się łagodniejsze.

POLECAMY: Kasia gotuje z Polki.pl: łosoś z piekarnika

Efekty gimnastyki twarzy

Ćwiczenia twarzy zwiększają przepływ krwi i tlenu w skórze. Wzmacniają mięśnie i niwelują zmarszczki. Facelifting napina i ujędrnia skórę. Praca mięśni poprawia owal twarzy i odmładza jej wygląd. Pierwsze efekty ćwiczeń można zauważyć po miesiącu regularnego wykonywania ćwiczeń pięć razy w tygodniu.

Rozgrzewka przed gimnastyką twarzy

Przed rozpoczęciem gimnastyki należy umyć twarz i nałożyć na nią cienką warstwę kremu nawilżającego. Ćwiczenia w faceliftingu najlepiej wykonywać przed lustrem, zaczynając od jedno-dwuminutowej rozgrzewki, która poprawi ukrwienie skóry i przygotuje mięśnie do ćwiczeń. W ramach rozgrzewki można delikatnie opukać twarz opuszkami palców, a następnie przykładać dłonie do czoła, policzków i brody, lekko uciskając te partie. Pomiędzy każdym ćwiczeniem trzeba wziąć głęboki oddech, który rozluźni mięśnie.

Przykładowe ćwiczenia w gimnastyce twarzy

Podczas ćwiczeń palce mają wyłącznie przytrzymywać mięśnie i stawiać lekki opór. Nie należy nimi mocno rozciągać skóry.

 

  • Ćwiczenia na górną partię twarzy – czoło

Ćwiczenie niweluje poziome zmarszczki na czole i wzmacnia górną partię twarzy. Palce wskazujące należy przyłożyć poziomo około 2 cm nad brwiami. Nie ruszając palcami i nie odrywając ich od skóry, trzeba przesunąć je delikatnie w dół i starać się unieść brwi, tak by czuć napięcie mięśni. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

 

  • Ćwiczenia na środkową partię twarzy – oczy

Ćwiczenie pomaga pozbyć się zmarszczek w okolicach oczu, tzw. kurzych łapek, worków pod oczami i wzmacnia opadającą powiekę. Palce wskazujące należy przyłożyć około 2 cm od zewnętrznego kącika oka. Skórę trzeba bardzo delikatnie naciągnąć w kierunku skroni i dziesięć razy mrużyć i otwierać oczy. Nie należy całkowicie zamykać oczu, ponieważ mięśnie będą wówczas słabo zaangażowane.

 

  • Ćwiczenia na dolną partię twarzy – usta

Ćwiczenie zapobiega pogłębianiu się zmarszczek mimicznych i bruzd nosowo-wargowych (drobne zmarszczki pojawiające się w okolicy ust, jako efekt starzenia organizmu). Przy zamkniętych ustach należy nałożyć język na przednie zęby. Policzki i wargi powinny napierać na język. W takiej pozycji trzeba wytrzymać przez 5 sekund.


Drogi Użytkowniku,
chcemy Cię lepiej poznać, by robić dla Ciebie jeszcze lepszy serwis!
Wystarczy kilka minut, by wypełnić naszą ankietę. Zapraszamy!

Najczęściej czytane

 

Nasze akcje

Top Video

Top Galerie

Najczęściej czytane porady