Warzywa - strona 7

Rodzaje kanapek
warzywa
zdrowe diety
Kalorie

Ile kalorii mają kanapki? Kaloryczność zależy od rodzaju pieczywa i dodatków

Ile kalorii mają kanapki? Kaloryczność zależy od rodzaju pieczywa i dodatków
Paulina Mucha
Kolorowe papryki
odchudzanie
warzywa
składniki odżywcze

Zdrowotne i kosmetyczne właściwości papryki trudno przecenić

Papryka ma nieocenione właściwości zdrowotne, które nieco różnią się w zależności od koloru i smaku warzywa. Poprawia trawienie, zapobiega miażdżycy, wzmacnia odporność. Właściwości papryki docenią szczególnie osoby troszczące się o skórę i oczy.
Paulina Mucha
Szparagi w galarecie
warzywa
przepisy
kuchnia

Szparagi zawijane z szynką i serem zalane drobiową galaretą

Szparagi w galarecie w połączeniu z kremowym sosem podawanym w sosjerce to kulinarne mistrzostwo świata. Starannie umyte szparagi należy gotować jedynie przez kilka minut w osolonym, lekko posłodzonym wrzątku. Zrobione z nich ruloniki z szynką, serem i majonezem, zalane galaretą będą świetnie prezentować się na stole.
Agnieszka Krasa
Korzeń pietruszki
odchudzanie
warzywa
składniki odżywcze

Pietruszka i pasternak – bliźniaczo podobne rośliny o różnym smaku

Pietruszka i pasternak to rośliny należące do rodziny selerowatych. Pietruszka jest dużo bardziej aromatyczna, słodsza, o mniej wysublimowanym smaku niż pasternak. Pasternak ma dużo większy korzeń. Warzywa najłatwiej rozróżnić, zwracając uwagę na liście.
Paulina Mucha
Tarta z warzywami
warzywa
przepisy
kuchnia

Tarty warzywne – na cieście kruchym i francuskim

Tarty z warzywami możemy serwować na cieście kruchym lub francuskim. Dodając do nich ser sprawdźmy, jak bardzo jest słony by nie przesolić potrawy.
Agnieszka Krasa
Grillowanie ziemniaków
warzywa
przepisy
kuchnia

Grillowanie ziemniaków na 3 sposoby – w folii, z masłem i z papryką

Grillowane ziemniaki to przysmak niejednego fana pieczonych smakołyków. Można je przyrządzić na wiele sposobów – nie tylko w folii, ale i w piekarniku. Do obróbki w bardzo wysokich temperaturach świetne są odmiany Irys lub Irga.
Joanna Jędrzejczyk
Grillowane szparagi
warzywa
przepisy
kuchnia

Wykwintne danie z grilla – przepis na białe szparagi z sosem holenderskim

Grillowane szparagi mają niepowtarzalny smak. Szparagi zarówno białe, jak i zielone, mimo że w prawie 90% składają się z wody, są bardzo bogatym źródłem wielu składników odżywczych. Pozytywnie wpływają na pamięć i koncentrację, zapewniają dobry nastrój, oczyszczają i odmładzają organizm.
Joanna Jędrzejczyk
dania z pomidorów
warzywa
obiady
kuchnia

Potrawy z pomidorów – co przygotować?

Dania z pomidorów są świetnym pomysłem na szybką i smaczną przekąskę. Idealnie sprawdzą się na śniadanie, obiad i kolację.
Sylwia Ciupak
tapenada, czyli pasta oliwkowa
dieta
warzywa
przepisy

Przepis na pastę oliwkową

Pasta oliwkowa, zwana też tapenadą jest świetnym dodatkiem na przepyszne i oryginalne kanapki lub grzanki. Zachwycają się nią zarówno dorośli, jak i dzieci. Wykorzystywana jest także jako dodatek do sałatek, ryb lub mięs. Niektórzy stosują ją także do różnego rodzaju makaronów.
Sylwia Ciupak
zupa marchewkowa i marchewki
warzywa
przepisy
obiady

Marchewkowa zupa na szybko. Przepis

Marchewkowa zupa na szybko może być serwowana przed głównym daniem obiadowym lub być propozycją lekkiego i rozgrzewającego obiadu. Sprawdzi się także w roli obiadokolacji. Pożywna kremowa zupa marchewkowa łączy w sobie nuty imbiru, czosnku i pomarańczy. Do jej przygotowania potrzebujemy nie całych 30 minut.
Anna Bartoś
jajecznica z kurczakiem i pomidorem
warzywa
przepisy
śniadania

Szybka i pożywna jajecznica z pomidorem i kurczakiem

Jajecznica z kurczakiem i dodatkami to bardziej treściwa i pożywna wersja tradycyjnej jajecznicy z rozmąconych i usmażonych na patelni jajek doprawionych solą i pieprzem. Jajecznica z kurczakiem jest urozmaiceniem, a nie wymaga ani dużego nakładu siły, ani czasu.
Anna Bartoś
Gazpacho
warzywa
przepisy
kuchnia

Na słodko i na słono – przepisy na chłodniki

Zupy na lato najlepiej, aby były lekkie, orzeźwiające, ale pożywne. To dania, które nie rozgrzeją nas dodatkowo w upalne dni. Podawane na zimno chłodniki, popularne w wielu kuchniach świata, najczęściej przygotowywane są na bazie jogurtu i warzyw lub owoców.
Joanna Jędrzejczyk
warzywa z grilla
warzywa
przepisy
obiady

Jak zdrowo grillować, czyli 5 zdrowych przepisów na potrawy z grilla

Grillowanie można w Polsce uznać za „sport narodowy”. Nic dziwnego, kiedy pogoda sprzyja, bardzo lubimy spędzać wolny czas na świeżym powietrzu. Spotkanie przy grillu to również ciekawa odmiana spędzania imienin czy spotkań ze znajomymi.
Beata Marzec
Różnokolorowe papryki
warzywa
przepisy
zioła

Pyszne pomysły na przetwory z papryki

Przetwory z papryki są doskonałym dodatkiem do sałatek, kanapek, zapiekanek, makaronów, warzyw itp. Najwięcej zastosowań ma papryka czerwona, ponieważ dzięki zawartości olejków eterycznych jest najbardziej aromatyczna i intensywna w smaku. Można jednak do marynowania wykorzystać paprykę zieloną i żółtą, a do ostrych past niezastąpiona jest pikantna jalapeno.
Joanna Jędrzejczyk
Pieczone warzywa
warzywa
zdrowe diety
obiady

Pyszności z piekarnika – jak piec warzywa

Pieczone warzywa mają niepowtarzalny i pełny smak - często zupełnie inny np. od gotowanego. Ten sposób obróbki termicznej jest zdrowszym wariantem smażenia. Można przygotować dietetyczne czipsy z buraka lub chrupiącą przekąskę z upieczonej gotowanej cieciorki.
Joanna Jędrzejczyk
Przekrojone awokado
odchudzanie
warzywa
owoce

Awokado w doniczce – przepis – jak wyhodować drzewko

Jak wyhodować awokado w naszym klimacie skoro drzewo to pochodzi z tropików? Najlepiej w tym celu użyć pestki odmian kanaryjskiej lub meksykańskiej, które dobrze znoszą niskie temperatury. Drzewko awokado można wyhodować z pestek owoców dostępnych w sklepach spożywczych.
Joanna Jędrzejczyk
Kilka muffinek
warzywa
przepisy
kuchnia

Wytrawne babeczki – przepis na wegańskie muffinki z suszonymi pomidorami

Muffinki warzywne to świetny pomysł na wytrawną przekąskę. Składniki użyte do nich możesz komponować w dowolny sposób eksperymentując ze smakami i rodzajami produktów. Do suszonych pomidorów możesz dodać oliwki tak jak w przepisie, ale będą równie dobrze smakowały ze szpinakiem, odrobiną rukoli czy natką pietruszki.
Joanna Jędrzejczyk
Zupa krem w filiżance
warzywa
przepisy
obiady

Przepis za imbirową zupę krem z białych warzyw z jarmużowymi czipsami

Krem z białych warzyw to pomysł na pyszny dietetyczny i zarazem sycący obiad lub kolację. Seler, korzeń pietruszki, ziemniaki, por, czosnek, biała cebula i imbir to bomby witaminowe, które zawierają mnóstwo drogocennych składników odżywczych. Dodatek imbiru rozgrzeje i przyspieszy spalanie kalorii a jarmużowe czipsy wzbogacą smak i dodadzą chrupkiego i wykwintnego charakteru całemu daniu.
Joanna Jędrzejczyk
Serce ułożone z czerwonych warzyw
odchudzanie
warzywa
składniki odżywcze

Kolor a witaminy – zawartość składników odżywczych w czerwonych warzywach

Czerwone warzywa to przede wszystkim buraki, pomidory, rzodkiewka i papryka. Grupa kolorystyczna do jakiej należą poszczególne rośliny determinuje zawartość w nich składników odżywczych i minerałów.
Joanna Jędrzejczyk
Pasztet w formie
warzywa
przepisy
kuchnia

Przepis na szybki i łatwy pasztet z selera

Idealny pomysł na ciekawy dodatek do pieczywa lub zdrową warzywną przekąskę. Pasztet z selera – przepis łatwy i superszybki.
Joanna Jędrzejczyk
Różnokolorowe kalafiory
warzywa
przepisy
kuchnia

Jakie właściwości ma kalafior?

Kalafior zawiera błonnik, potas, magnes, żelazo, cynk, a także witaminy A, B i C oraz beta-karoten. Aby zachować jędrność i właściwości odżywcze kalafiora, trzeba namoczyć go rozdrobnionego na różyczki w wodzie z sokiem z cytryny, a następnie gotować we wrzącej wodzie z solą i cukrem bez przykrycia 4 minuty.
Agnieszka Krasa
Szparagi
warzywa
zdrowe produkty
kuchnia

Gotowanie białych i zielonych szparagów

Do gotowania białych szparagów nie używamy soli. Trzymamy je we wrzątku do 15 minut, ich zieloną odmianę natomiast jedynie maksymalnie 10 minut. Zawsze dbajmy o to, aby delikatne główki szparagów znajdowały się ponad powierzchnią wody i jedynie miękły pod działaniem pary.
Agnieszka Krasa
Właściwości szparagów
warzywa
zdrowe produkty
zdrowe diety

Właściwości białych szparagów: pomagają na układ krążenia, skórę, włosy i paznokcie

Białe szparagi działają korzystnie w przypadku chorób układu krążenia, nerek, nawadniają organizm, poprawiają stan skóry, włosów i paznokci.
Agnieszka Krasa
rodzaje warzyw
odchudzanie
warzywa
zdrowe produkty

Warzywa zdrowe przez cały rok – jakie warzywa jeść zimą?

Choć większość warzyw można kupić w sklepach niezależnie od pory roku, niektóre z nich, aby mogły przetrwać zimę, muszą być konserwowane za pomocą substancji chemicznych. Również ich uprawa poza sezonem wymaga stosowania sztucznych nawozów. Z tego powodu odradza się na ogół kupowanie w zimie pomidorów, ogórków, sałaty i rzodkiewki. Na sklepach i targowiskach można jednak dostać warzywa, do których przechowywania wystarczają warunki panujące w chłodni, dzięki temu bez obaw można jeść je zimą.
Anna Cholewa
szparagi
warzywa
zdrowe produkty
zdrowe diety

Warzywa wspomagające odchudzanie

Warzywa są źródłem składników odżywczych, które pełnią istotną rolę w procesie odchudzania. Dzienna zalecana porcja warzyw to 600-700 g. Warto jednak wybrać odpowiednie warzywa i jeść je we właściwej formie.
Justyna Dąbrowska
dwie kolby kukurydzy
dieta
warzywa
zdrowe diety

Jakie wartości odżywcze i ile kalorii mają warzywa gotowane na parze?

Kaloryczność warzyw gotowanych na parze raczej się nie zmienia, natomiast zmienić się może ich indeks glikemiczny (surowa marchewka ma IG 35, gotowana już 85).
Justyna Dąbrowska
bakłażan na białym tle
warzywa
owoce
zdrowe produkty

Bakłażan, czyli gruszka miłości. Pobudza, odchudza, zwalcza cholesterol

Bakłażan, gruszka miłości, oberżyna, psianka podłużna, bakman – 5 nazw, 1 warzywo, niezliczone właściwości zdrowotne. Bakłażan pomaga w odchudzaniu, działa w profilaktyce chorób układu krążenia i nowotworów, a przy tym zawiera mnóstwo witamin, które wzmacniają cały organizm. Poza tym z powodzeniem może zastąpić kawior na romantycznej kolacji...
Aleksandra Gajowiak
Świeże owoce i warzywa.
odchudzanie
warzywa
owoce

Fakty na temat ujemnych kalorii

Ujemne kalorie powstają w trakcie trawienia. Ich mechanizm polega na tym, że organizm trawiąc niektóre pokarmy spala więcej kalorii niż dostarcza zjedzony pokarm. Produkty o ujemnej kaloryczności to niektóre owoce i warzywa.
Anna Bartoś
marchewka z groszkiem
warzywa
zdrowe diety
kuchnia

Jak wybrać zdrowe mrożone warzywa?

Mrożone warzywa w zimie mogą być zdrowe. Pod warunkiem, że były zamrażane, przechowywane, transportowane i rozmrażane we właściwych warunkach.
Justyna Dąbrowska
stragan z warzywami
warzywa
składniki odżywcze
witaminy

Jak gotować warzywa, aby były zdrowe?

Podczas gotowania warzyw część ich wartości pozostaje w wodzie, zatem dobrze jest ją wykorzystać na przykład do przyrządzenia zupy. Gotowanie na parze pozwala zachować więcej witamin i minerałów.
Justyna Dąbrowska
Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Partner
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Partner
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Partner