Warzywa - strona 4

Carpaccio z buraka
warzywa
kuchnia
przystawki

Przepis na wegańskie carpaccio z buraków. Tradycyjna włoska przystawka w wersji bezmięsnej

Carpaccio z buraków jest wegańską wersją tradycyjnego carpaccio z wołowiny. Jest to bardzo prosta w przygotowaniu przystawka, która dobrze sprawdza się na różnego rodzaju przyjęciach. Do wegetariańskiej wersji tego dania można dodać, dobrze komponujący się z burakiem, ser typu feta lub ser kozi.
Ewa Zwolak
owoce cykorii na stole
warzywa
zdrowe produkty
domowe sposoby

Cykoria – niskokaloryczne warzywo, które poprawia metabolizm i oczyszcza organizm

Cykoria ma tylko 21 kalorii. Zawiera witaminy m.in. A i E i minerały, takie jak potas, żelazo oraz magnez. Można ją podawać w sałatkach, a także dusić i zapiekać. Doskonale smakuje w połączeniu z warzywami, serami i wędlinami.
Agnieszka Wadowska
Gulasz wegetariański
warzywa
zdrowe diety
obiady

Przepis na gulasz wegetariański: warzywny, z pieczarkami i meksykański

Do wegetariańskiego gulaszu warto dodać cebulę i ulubione warzywa. Sprawdzą się: papryka, cukinia oraz marchewka. Aby danie nabrało smaku, należy go przyprawić solą i pieprzem i oregano oraz rozmarynem. W wersji meksykańskiej można wykorzystać garam masalę oraz kmin rzymski.
Agnieszka Wadowska
miska orzechów
warzywa
owoce
przepisy

Dieta paleo – jak naprawdę wyglądała dieta ludzi z paleolitu?

Dieta paleo (dieta jaskiniowców) polega na jedzeniu tego, czym żywili się ludzie z epoki paleolitu. Twórcy tej metody twierdzą, że powinno się jeść dużo mięsa, unikać nabiału oraz warzyw strączkowych. Tymczasem okazuje się, że dieta ludzi pierwotnych nie była tak obfita w produkty mięsne.
Tomasz Delmaczyński
sałatka z kolendrą i awokado
warzywa
przepisy
kolacje

Przepisy na sałatki z kolendrą: z awokado lub granatem

Sałatki z kolendrą mają wspaniały aromat. Można je przygotować zarówno z granatem, który nada słodko-gorzki smak, jak i z awokado i pomidorami. Warto wypróbować połączenia kolendry z białym pieprzem.
Agnieszka Wadowska
Zielone gnocchi
warzywa
przepisy
obiady

Tradycyjne danie włoskiej kuchni – przepis na gnocchi ze szpinakiem i serem ricottą

Zielone kopytka ziemniaczane, czyli gnocchi, to pomysł na obiad dla wszystkich miłośników włoskiej kuchni. Danie przygotowuje się z ugotowanych ziemniaków, szpinaku, czosnku, mąki, jajek oraz białego sera ricotta.
Magdalena Bytys
moussaka
warzywa
zdrowe odżywianie
obiady

Kuchnia śródziemnomorska – potrawy włoskie, francuskie i afrykańskie

Kuchnia śródziemnomorska skupia się wokół potraw z Grecji, Włoch, Francji, Hiszpanii, Maroka i Libanu. Popularne potrawy to sos tzatziki, spaghetti, lazagne, paella czy kasza kuskus. Kuchnia śródziemnomorska, obok kuchni japońskiej i koreańskiej, jest uważana za najzdrowszy jadłospis na świecie.
Tomasz Delmaczyński
Czarna rzepa pokrojona na mniejsze kawałki.
warzywa
zdrowe odżywianie
przepisy

Przepis na zupę krem z grzankami i surówkę z czarnej rzepy

Smaczna i pożywna zupa krem powstanie z czarnej rzepy, pora, ziemniaków, szalotki i pietruszki. Do jej zagęszczenia używa się śmietany lub jogurtu naturalnego. Surówka z rzepy, marchwi i jabłka to pomysł na lekką przekąskę lub dodatek do obiadu.
Magdalena Bytys
Gofry na słono, podane z pomidorkami koktajlowymi.
warzywa
przepisy
obiady

Gofry z cukinią, marchewką, serem Rubin i bakłażanem oraz z kurczakiem– przepisy

Ciasto na gofry przygotowuje się z mąki, mleka, jaj i niekiedy masła. Można dodać też wody gazowanej, aby były bardziej chrupiące. Ich upieczenie trwa maksymalnie 15 minut, w zależności od mocy gofrownicy.
Agnieszka Wadowska
Kolorowa pizza z wegańskimi składnikami.
warzywa
zdrowe produkty
przepisy

Pizza wegańska z oliwkami, z tofu oraz pizza wegańska bez drożdży

Ciasto na wegańską pizzę można przygotować zarówno na drożdżach, jak i bez ich użycia. Do niej warto dodać sos pomidorowy, np. z passaty z odrobiną oliwy i ziół. Pizzę piecze się przez około 15 minut w temperaturze od 200 do 250 stopni.
Agnieszka Wadowska
Kolorowa sałatka z oliwkami i kurczakiem.
warzywa
przepisy
kuchnia

Sałatka z oliwkami i serem feta, kurczakiem oraz z jajkiem - przepisy

Pyszna sałatka z oliwek powstanie po dodaniu do niej papryki, pomidora oraz sera feta. Idealna przystawka to sałata z kurczakiem, cebulą, pomidorkami koktajlowymi i oliwkami. Ten ostatni składnik idealnie komponuje się także z jajkami.
Agnieszka Wadowska
Wegańskie leczo przyrządzone z młodej kapusty.
warzywa
obiady
kolacje

3 wegańskie przepisy potrawy z młodej kapusty: sałatka, kotlety i leczo

Sezon na młodą kapustę rozpoczyna się na początku maja. Warto wtedy korzystać z młodych, soczystych listków tego warzywa, które świetnie sprawdzają się jako składnik sałatki, leczo, a nawet kotlecików. Ze smakiem młodej kapusty najlepiej komponuje się świeży koper i szczypiorek.
Joanna Jędrzejczyk
Sposób na szybki i lekki obiad
warzywa
przepisy
obiady

Dania jednogarnkowe z warzywami: wegetariańska wersja ziemniaków na ostro i podsmażana kiełbasa z papryką i cukinią

Danie jednogarnkowe można przygotować z samych warzyw, np. fasoli, ziemniaków, papryki. Warto dodać do nich ostrą papryczkę chili. Wielbiciele mięsa chętnie zjedzą na obiad podsmażone pętko kiełbasy z marchewką, pomidorem oraz papryką.
Agnieszka Wadowska
Zobacz, co można przygotować z topinamburu
warzywa
zdrowe odżywianie
obiady

Dania ze słonecznikiem bulwiastym – przepis na zupę krem i sałatkę z topinamburem

Słonecznik bulwiasty, inaczej topinambur, wykorzystuje się w kuchni najczęściej do przyrządzania sałatek i zup. Roślina dobrze smakuje zarówno na surowo, jak i po ugotowaniu. Topinambur można upiec w piekarniku, usmażyć lub zamarynować.
Magdalena Bytys
Szparagi z grilla podane z łososiem.
warzywa
obiady
kuchnia

Grillowane szparagi: na patelni, grillu elektrycznym i grillu węglowym – 3 proste i szybkie w przygotowaniu przepisy

Szparagi z grilla to pyszne i ekspresowe w przygotowaniu danie. Do grillowania najlepsze są zielone szparagi, ponieważ mają bardziej zwartą strukturę niż białe czy zielone. Warzywo najlepiej smakuje w towarzystwie wyrazistych w smaku dodatków, takich jak: parmezan, czosnek lub chili.
Joanna Jędrzejczyk
Makaron z sosem szparagowym.
warzywa
kuchnia
sosy

Sos szparagowy: 2 przepisy – ze szparagów konserwowych i świeżych. Przepis na makaron z sosem szparagowym

Sos szparagowy to wykwintny dodatek do dań. Ma bardzo delikatny smak dlatego najlepiej komponuje się z wyrazistymi dodatkami, takimi jak: chili, czarny pieprz oraz smażona cebulka. Szparagowy specjał jest wyśmienity do dań z grilla, np. karczochów.
Joanna Jędrzejczyk
Zielone szparagi ułożone są w szklanym słoiku.
warzywa
kuchnia
szparagi

Dania, do których pasują szparagi ze słoika: potrawy mięsne, sałatki, ciasto naleśnikowe

Szparagi konserwowe zawierają błonnik, kwas foliowy, witaminy E oraz C, beta-karoten, a także insulinę. Są również popularnym afrodyzjakiem. Można je dodawać do sosów, marynat mięsnych, sałatek i surówek.
Tatiana Naklicka
Na stole stoją dwie miski napełnione kremem ze szparagów.
warzywa
obiady
kolacje

Zupa ze szparagów na dwa sposoby: z selerem i marchewką oraz z brokułem i szpinakiem

Zupa ze szparagów, selera i marchewki doskonale syci i rozgrzewa. Z warzyw przygotowuje się bulion, który należy doprawić i zblendować. Zielona zupa ze szparagów, brokułu i szpinaku jest niskokaloryczna i szybka w przygotowaniu. Można podawać ją z siekaną bazylią i startym serem żółtym.
Agnieszka Bąder
Dwa pęczki szparagów leżą na stole.
warzywa
obiady
kuchnia

Sos do szparagów w dwóch wariantach: kukurydziany oraz z sera pleśniowego

Sos do szparagów można przygotować z kukurydzy konserwowej albo sera pleśniowego. Ten pierwszy robi się na bazie śmietany albo jogurtu naturalnego. Sos z sera pleśniowego jest gęsty i pożywny. Dipem polewa się ugotowane szparagi.
Agnieszka Bąder
Garść chipsów zrobionych z ogórka leży w misce na stole.
warzywa
kuchnia

Dietetyczne przekąski na imprezę: przepis na zdrowe chipsy z kalafiora i zielonego ogórka

Zimne przekąski to jedzenie, bez którego trudno sobie wyobrazić imprezę. Najpopularniejszą przekąską są chipsy ziemniaczane o różnych smakach. O wiele zdrowsze od gotowych chrupek sklepowych są ich warzywne odpowiedniki, które można przygotować w domu. Chipsy z kalafiora albo zielonego ogórka to zdrowe przekąski, bez dodatku soli ani tłuszczu.
Magdalena Bytys
Liście kobylaka leżą na stole.
warzywa
zdrowe odżywianie
kuchnia

Szczaw koński, czyli korzeń kobylaka – sposób na zatrucie i anemię

Kobylak to bliski krewny szczawiu zwyczajnego – składnika zup i chłodników. Nie ma jednak zastosowania kulinarnego, a lecznicze. Zawiera garbniki i żelazo, dzięki którym zapobiega biegunkom, stanom zapalnym oraz anemii. Bardzo dobrze działa też na skórę.
Aleksandra Gajowiak
Tradycyjne dania kuchni azjatyckiej położone na stole.
warzywa
obiady
kuchnia

Smaki Azji: kuchnia chińska, japońska, wietnamska i koreańska

Znane na całym świecie dania kuchni azjatyckiej – sushi, sajgonki czy kaczka po pekińsku – tylko w niewielkim stopniu pozwalają poznać bogactwo orientalnych smaków. W Azji jada się dania słodko-kwaśne, na bazie ryżu i soi, a tamtejsze wynalazki kulinarne są podstawą kuchni wegańskiej.
Aleksandra Gajowiak
kasza jaglana
warzywa
owoce
przepisy

Sałatka z kaszą jaglaną na dwa sposoby: z mandarynkami i granatem oraz z wątróbką drobiową

Sałatka z mandarynkami, jaglanką i granatem jest lekko słodka i orzeźwiająca. Można zabrać ją do szkoły albo pracy. Sałatka z kaszą jaglaną oraz usmażoną wątróbką drobiową sprawdzi się na obiad. Danie można podawać na ciepło albo na zimno, świetnie komponuje się z selerem naciowym, papryką i kukurydzą.
Agnieszka Bąder
Kobieta waży warzywa na kuchennej wadze.
dieta
warzywa
zdrowe odżywianie

Blender kielichowy oraz waga kuchenna - sprzęt kuchenny przydatny podczas odchudzania

Blender kielichowy doskonale sprawdzi się do przyrządzania dietetycznych koktajli, past i zup. Urządzenie rozdrabnia produkty spożywcze za pomocą ostrzy. Waga kuchenna umożliwi określenie ciężaru żywności. Dzięki temu będzie można kontrolować ilość zjedzonego pokarmu. Do domu warto wybrać wagę elektroniczną.
Agnieszka Bąder
Placki warzywne na talerzu.
warzywa
przepisy
kuchnia

Wegetariańskie przepisy na warzywne placki i „rybne” selerowe nuggetsy

Wegetarianizm zakłada niejedzenie mięsa oraz ryb. Doskonałą przekąską dla wegetarian są smażone nuggetsy z panierowanego selera, którym rybnego posmaku nadają suszone nori. Do zrobienia chrupiących placków potrzebne są całoroczne warzywa korzeniowe.
Agnieszka Krasa
Cztery papużki faliste siedzą obok siebie na patyku
warzywa
owoce
kuchnia

Czym karmić papugi faliste – nasiona, zielone warzywa, liście, owoce, kłosy trawy, kiełki, jadalne kwiaty

Głównym pokarmem papug falistych są ziarna, np. owsa, prosa, lnu. Domowe ptaki mogą jeść też zieleninę oraz kolorowe warzywa, np. marchewkę lub seler. Dietę papug falistych urozmaica się owocami, jadalnymi kwiatami, kłosami świeżej trawy lub jajkiem ugotowanym na twardo.
Magdalena Bytys
Kurczak gotowany na parze i podany z warzywami
warzywa
zdrowe diety
przepisy

Przepisy na kurczaka na parze z warzywami i pulpety z indyka

Dietetyczne przepisy na dania na parze są niejednokrotnie o wiele prostsze w realizacji niż klasyczne przepisy, a obiady dużo zdrowsze. Pierś z kurczaka wystarczy natrzeć przyprawami i gotować w parowarze około 25 minut. Pulpety z mielonego mięsa i tartych warzyw potrzebują 45 minut gotowania.
Agnieszka Krasa
sałatka warstwowa ze śledzi
warzywa
przepisy
kuchnia

Świąteczne sałatki na Boże Narodzenie. Przepis na sałatkę śledziową, warstwową sałatkę z selera oraz sałatkę z uszkami

Świąteczne sałatki są doskonałym dopełnieniem bożonarodzeniowego stołu. Przy tej okazji najlepiej sprawdzą się sałatki śledziowe z majonezowym sosem. Wśród tradycyjnych potraw znajdują się uszka z mięsem, które są pysznym dodatkiem do sałatek.
Natalia Szubiela
warzywa
owoce
przepisy

Dwa proste przepisy na postną, wigilijną kapustę – z grochem lub śliwkami

Kapusta postna jest łatwa w przygotowaniu i wymaga tylko kilku składników (m.in. kapusty kiszonej i grzybów). By ją przyrządzić, wystarczy kilkadziesiąt minut. Wcześniej jednak trzeba namoczyć grzyby i groch - jeśli robimy danie z tymi dodatkiem.
Mateusz Fidut
Na stole leżą zielone warzywa i owoce
odchudzanie
warzywa
zdrowe odżywianie

Bor – pierwiastek śladowy: właściwości, suplementacja

Bor to pierwiastek, który znajduje się w śledzionie, kościach i tarczycy. Pozytywnie wpływa na pamięć, koncentrację, metabolizm oraz przyrost masy mięśniowej. Jego naturalnymi źródłami są rośliny strączkowe, orzechy, owoce i zielone warzywa.
Joanna Jędrzejczyk
Nasze akcje
Gwiazdy
Newsy
Chcesz dobrze czuć się we własnej skórze tak, jak największe gwiazdy? Działaj metodą małych kroków!
Partner
Skuteczny trening bez wysiłku? Teraz to możliwe!
Newsy
Skuteczny trening to nie tylko siłownia!
Partner
Weleda
Newsy
Kosmetyki, które łączą tradycję z nowoczesnością. Poznaj je!
Partner